Gå til innhold

gsv søkere (2008)


Sir Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen forumbrukere som har søkt seg opp til GSV i år? Ikke lenge til vi for svar nu... Forresten så har jeg broder som har vært der oppe, så om noen har spm om tjenesten så skal jeg vidreføre dem og poste svarene her

 

Jeg fikk svar i dag på at jeg kom inn på GSV, men kan aldri huske og ha søkt på det. :hmm:

Lenke til kommentar

Skal inn januar 09. Hadde det på først på 3.valg, men så angret jeg på at jeg ikke hadde det høyere. Gjorde ikke noe med det, men heldigvis kommer jeg dit da. :)

 

Har hørt at det er en veldig bra tjeneste og hvis man trives i naturen vil man trives utrolig godt der. Dermed vil jeg trives utrolig godt der.

Lenke til kommentar

Jeg skal også i gsv nå til sommeren. Innrykk 23.juli. Ble egentlig kalt inn i sjøforsvaret i mars 2009, men det passer veldig dårlig med tanke på studier osv, så valgte å bytte til gsv i juli i stedet:) Har hørt det skal være veldig morsomt:) Gleder meg veldig!:) Flere som skal inn samtidig som meg?

Lenke til kommentar
Jeg skal også i gsv nå til sommeren. Innrykk 23.juli. Ble egentlig kalt inn i sjøforsvaret i mars 2009, men det passer veldig dårlig med tanke på studier osv, så valgte å bytte til gsv i juli i stedet:) Har hørt det skal være veldig morsomt:) Gleder meg veldig!:) Flere som skal inn samtidig som meg?

Kan man endre på tidene, så man kommer inn i juli? i stedet for januar 09?

Lenke til kommentar

Tenkte først på det samme, men fant ut at jeg burde ta opp noen fag på videregående. Dermed bruker jeg tiden fra jeg går ut nå til januar på det. Egentlig passer det perfekt. Jeg føler at jeg blir mer og mer motvert for hver dag og gleder meg selv om det er en god stund til jeg skal inn. :) Skal trene en del mer en vanlig. Gå lange turer med tung sekk, skiturer osv. Regner med at det blir en del av det.

Lenke til kommentar
Kan man endre på tidene, så man kommer inn i juli? i stedet for januar 09?

Jepp, er bare å ringe vernepliktsverket det;) Tlf: 03003, litt lang ventetid fant jeg ut, men det må man nesten leve med skal man bytte;) Tror faktisk at de ikke kaller inn noen i 2008 og venter på de som tar initiativ til å bytte slik at det blir spredt. For jeg har ikke hørt om noen som har blitt kalt inn i 2008. Pappa sier også at de ofte gjør sånn, og han har jobbet med vernepliktige i mange år.

Endret av Christian_
Lenke til kommentar
Tror faktisk at de ikke kaller inn noen i 2008 og venter på de som tar initiativ til å bytte slik at det blir spredt. For jeg har ikke hørt om noen som har blitt kalt inn i 2008. Pappa sier også at de ofte gjør sånn, og han har jobbet med vernepliktige i mange år.
Joda. Forsvaret kaller inn mange i 2008. Over halvparten av de jeg kjenner har fått melding om at de skal inn i 2008. Disse er spredd utover både hæren, marinen, garden og luftforsvaret. Flest i hæren og marinen.

Og de fleste som fikk melding om at de skal inn i 2009 har har fått fremskyndet det til 2008. Så lenge du er villig til å bytte gren eller bataljon pleier det å gå bra.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Var på GSV fra Jan2007 til Jan2008... hadde ett supert år og lærte utrolig mye :) Erfaringsmessig ser det ut til at sommerkontigenter slipper unna litt kulde og harde øvelser i løpet av den 6 måneder lange utdanningsperioden ( Grensekompani Utdanning ) mens vinterkontigenten får den beryktede vinterdrill øvelsen på +- 9 dager i felt :D Samholdet er fantastisk og utelivet i Kirkenes by er faktisk ikke så værst!

Lenke til kommentar
Var på GSV fra Jan2007 til Jan2008... hadde ett supert år og lærte utrolig mye :) Erfaringsmessig ser det ut til at sommerkontigenter slipper unna litt kulde og harde øvelser i løpet av den 6 måneder lange utdanningsperioden ( Grensekompani Utdanning ) mens vinterkontigenten får den beryktede vinterdrill øvelsen på +- 9 dager i felt :D Samholdet er fantastisk og utelivet i Kirkenes by er faktisk ikke så værst!

 

Kremt. Var selv i sommerkontigenten juli2006 til jan2007, og øvelsene våre var nok ikke mindre harde enn deres. Dere bar jo ikke 4.linje hele vinterdrill engang(bortsett fra tr.3). Litt kaldere kanskje, men vi hadde tross alt øvelse patrulje i ni dager med temperaturer mellom -15 og -30. Dere hadde vel ikke patruljeløp heller? Nå skal det sies at kontigenten før oss igjen hadde det enda verre, med en beinhard kp-sjef som likte å ty til strekk.

 

Men ja, samholdet er ulikt noe annet jeg har vært borti og Kirkenes kan by på mye moro!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...