Gå til innhold

Ungdom nu til dags, hvilke spill mimrer dere om?


Anbefalte innlegg

Ah! Nostalgien! Står idag på randen til 19års alderen.

 

Hadde sjelden tip topp pc eller konsoll tilgjengelig, så det gikk mye på byttelåning og spilling hos kompiser. Spillene jeg husker best er:

 

Sega Megadrive

 

Sonic 1 & 2, Turtles (husker ikke resten av tittelen)og ikke minst Micheal Jackson spillet!

 

PC

 

Red Alert 1&2: Tidenes beste RTS, uten tvil!

Age of Empires: Spesielt første spillet.

Baldurs Gate 1&2: Mitt aller beste spillminne. Husker fortsatt demoen som følgte med et pc-blad jeg handlet på Narvesen. Baldurs Gate serien engasjerte noe så voldsomt og spilles fortsatt jevnlig den dag i dag. Venter i spenning på en oppfølger, den dagen det kommer...

 

N64

Goldeneye, Perfect Dark, Mario Kart og Mario 64!

 

Husker også diverse spilleserier som Half Life, Starcraft og Tekken.

Endret av JohnnyJackal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vokste opp med PC, N64 og GBC. Favorittene mine var Duke Nukem 3D og Monkey Island.

 

Haha, kom forresten på en ting ang. DN3D: Jeg fyller 18 i år, men da spillet var ute var jeg ikke mer enn 6. Fikk spillet i gave av foreldra mine, og de er av den typen som mente at spill aldri var "for voldelige". Derfor ble jeg plutselig nabolagets helt fordi jeg i en alder av 6 år fikk lov til å spille Duke Nukem. Alle de store gutta på 12 eller eldre misunte meg fordi de selv ikke hadde lov til å skaffe spillet.

En dag fikk jeg besøk av fire slike folk som lurte på om de kunne spille hos meg. Etterhvert ble de en etter en oppringt av foreldra sine og kommandert hjem, der de fikk kjeft for å ha spilt DN. Selv satt lille RevX igjen og moste ailiens. Minner, minner :grin:

 

Curse of Monkey Island var bare festelig. Aner ikke hvor mange ganger jeg runda det. Første spillet som virkelig fikk meg inn i det engelske språket, før jeg engang hadde gått ut av førskolen.

N64 hadde mange perler, slik som Zeldaspillene, Banjo Kazooie, Mario og DK64. Men et spill skilte seg veldig ut fra disse, nemlig Mystical Ninja: Starring Goemon. Noen som husker det? Ninjaer, elskbar japansk musikk og en afro-robot som vil bli superstjerne. Sært, men muligens det spillet jeg likte best på 64.

 

På GB gikk det mye i Zelda: LA og Pokemon Red. Slutta med Pokemon etter Gold, men jeg må si det var råtøft å være den første i klassen som hadde greid å skaffe alle 150. På denne tida var jo Pokemon in som pokker, så jeg ble mildt sagt hyllet. Det var tider, det! Selvom alle andre likte Blue best, noe jeg var sterkt uenig i (ja, vi krangla faktisk om hvilken farge som var kulest).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Super Mario 64

Zelda Ocarina of Time

Star Wars: Rogue/rouge Squadron

 

Men jeg spilte litt data før den tid, og da var et 3D dinosaurusspill jeg ikke husker favoritten min. Elsket dinosaurer! Ellers spilte jeg masse Supaplex, og en mario til pc jeg ikke husker hva heter.

 

Brukte også å dra til en venn av meg for å se på han spille Dune 2000. Og jeg spilte ganske mye den første Crash Bandicoot. Var redd for maska for den laga så rar lyd :/

Lenke til kommentar

N64

Perfect Dark. Desidert det beste spillet noen sinne laget, fantastisk singleplayer og fortsatt den beste multiplayer-delen laget til et spill. Andre nevneverdige er Banjo-Kazooie, Ocarina of Time og Conker's Bad Fur Day.

 

SNES

Link to Past og Super Mario World.

PC

Morrowind

Lenke til kommentar

sim farm

doom

golden eye

perfect dark

1080

turok var rått på n64, beste grafikken jeg hadde sett på den tiden. :p

dungeon keeper

age of empires

donkey kong

Mario til snes og et eller annet onkel skrue spill.

Street fighter

mortal combat.

Mange n64 spill, nå jeg tenker over det så husker jeg mange spill som var underholdende. Men det går lengre tid mellom hver gang jeg finner et spill som overgår mine forventninger og som er engasjerende.

Ble ei lengre liste enn jeg hadde planlagt dette... :S

 

zzZzz

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Flåklypa Grand Prix

Hadde så my morro med Fdette spil, første utgaven. dessverre fant capricornus ut at de bare ville støtte de nye utgavene (jubileum og gull), så jeg satt uten spillet da XP hadde blitt oppdatert nok. Heldigvis så har vi VMware og W98-plata til læreren min. Litt buggy og til tider hakkete, men det funker :wee:

 

Bygg Bil med Mulle Mekk

Hærlig svensk spill som jeg fikk brent av fettern min. Fattern fikset det til og med slik at jeg fikk ekstramateriale fra internett! Så kom Bygg Båt som var hakket under, så kom Bygg Fly (uff), Bygg hus (UAGH) og "i rymden" (uff).

 

Age og Mythology

Mitt første møt med strategi og et herlig spill! Skikkelig gøy å sende svær flokk monsterulver med gruppebonus på attack på motstanderne!

 

Need for Speed 3

Grunnen til at jeg ikke spiller de nye NFS'ene. De når ikke 3'ern til tærne engang! Hjemmelagde biler, ingen teit story, ingen teite upgrades du må jobbe for og politimannen som stopper deg! "This is your final warning. Next time you'll be ridin' with me!" Og ikke minst hjemmelagde biler FTW!

 

Pokemon Gold

Har godt over 1000 timer på dette. Første saven min klokket inn på 999:59, så derfa hadde jeg ikke telling. Og siden Norge er lite jålete på å oversette hvert jævla engelske spill, kom jeg over engelskproblemene jeg ville hatt grunnet genetiske problemer. Ble hivd ut av engelsk IOP og tilbake til klassen takket pokemon :!:

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

er 22 år.. og for det meste helt enig i de andre på samme alder, drar fram noen høydare fra forskjellige sjangre:

 

FPS: Doom og Duke Nukem 3d

RPG: Baldurs Gate, Might & Magic 7 og Fallout

 

Strategi: Warcraft 2 og Dungeon Keeper 1

Adventure: Day of the Tentacle

Fighting: Street Fighter

Racing: kommer ikke på noe stort i min barndom, Street Rod2 ;)

Lenke til kommentar

16 år og det er 2 spill jeg ofte ser tilbake på

 

Empire Earth:

Hadde fått smaken av RTS for første gang da jeg var 8 år eller no sånt av Age of empires demoen tror jeg satt å spillet det om og om igjen de samme banene i flere dager på rad :!: Deretter kjøpte jeg meg Age of Empires II, men ble ikke like mye opplsukt av en eller annen grunn. Så så jeg Empire Earth på tilbud i butikken og tenkte "vel kan vel ikke skade å prøve det" og jeg ble helt hekta. Beste RTS spillet jeg hadde spilt til da og etter min mening er det fortsatt det beste, men vanskelighets graden ble visst for vanskelig for meg som 8 åring så tilslutt ble det ikke så mye spilling av det og noen år senere fant jeg endelig ut av åssen online delen virket :!:

 

Socom U.S Navy Seals:

 

Fikk jeg meg da jeg var 11-12 år etter å ha prøvd hos en kamerat hvis jeg ikke husker helt feil. Til da hadde jeg bare prøvd singleplayer delen og var skikkelig hyped over å kunne gi ordre til teamet ditt ved hjelp av kun stemmen :love: Men det var først etter at jeg hadde spilt online delen at spillet virkelig åpnet seg for meg. Socom ble det første spillet med online som jeg VIRKELIG ble hekta på hadde prøvd meg på CS før, men Socom var i en helt egen klasse. Det å kunne snakke med en hel gjeng andre normenn over voice chat i klan kamp eller bare det å kunne snakke med hverandre i det hele tatt, var noe helt eget for meg som aldri hadde vært borti det før. dessverre har Socom serien forværret seg de siste årene og Socom 3 og Socom Combined Assault har bare vært tragsike i forhold til forgjengerene :cry:

Endret av SpyHunterX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Er 16 år.

Maniac Mansion: Vi hadde det på diskett. Fantastisk spel sjølv om eg aldri kom noko langt.

Heroes of Might and Magic 2 (demo), 3 og litt 4: Hugsa at eg og bror min spelte dette heile jula fantastisk koselig og lite stressande spel. Ein game tar ganske lang tid, men likevel utrulig underhaldande.

Dune 2: Hugsar at det var umogleg å markere fleire units på ein gong...?

Command & Conquer og Red Alert: Spelte litt C&C på singelplayer og mykje Red Alert på LAN. Dette var vel det første skikkelige RTS spelet.

Starcraft: Mitt yndlingsRTS. Genialt online. Genialt singleplayer. Dette er eit spel eg skal spele så snart eg får igjen CD'ane mine frå ein snik som lånte dei. Dette er framleis det beste og mest velbalanserte RTS spelet eg har spelt.

Fleire hugsar eg ikkje. Det kjem kanskje fleire når eg får mimre litt til :)

Lenke til kommentar

14 år

 

Diablo 2

Warcraft 3

Final Fantasy X

Ocarina of time

Red Alert

Tiberian Sun

Veldig mye Pokemon

Diverse småspill

 

Jeg har vel spilt ganske mange opp gjennom tidene egentlig. De over er de som jeg var mest interessert i før jeg ble 10/rundt 10-års alderen. Tror jeg har glemt en eller fem... Det jeg har spilt desidert mest - og fortsatt spiller - er fortsatt Gunz. Har spilt det siden jeg var 11. Lurer på hvordan det blir når jeg begynner å mimre over den... Har brukt flere tusen timer på det.

Lenke til kommentar

Mine i top 3 i random rekkefølge.

 

Red alert 2: Fy søren hvor mye tid jeg tilbrakte forran det spillet. Brukte å stå opp klokken syv å spille to timer før jeg gikk på skolen. :love:

GTA3: Var sykt fett med overgangen fra GTA2 til GTA3 med 3D gameplay.

Perfect Dark:Dette må være et av de beste og mest gjennomførte spillet noen gang, grafikken var nydelig, god A1, syk replay mulighet, (Jeg pakker det faktisk frem av og til og spiller et par dager) spennende historie, unlockable cheats og en multiplayer som var et helt spill for seg selv.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...