Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan stoppe naboenes hunder som bjeffer?


Anbefalte innlegg

Jeg er fullt klar over at det ikke er alle hunder som lar seg affisere av dette, men det er en annen diskusjon. Jeg kan være enig i at ideellt sett bør jeg si fra på andre måter først, og jeg vurderer å i hvertfall skrive et brev først. Nå er det absolutt ikke snakk om våpen her! Det er snakk om ting som er fullstendig harmløst for hunden, det verste som kan skje er at hunden bjeffer litt mindre. Ellers skjer ingenting.

 

Så snakker vi her om veldig ideell oppførsel fra min side da. Man må jo veie opp her da! Jeg kan forstå det om det er en liten hund som bare gneller i ny og ne men er plagsom for noen og ikke for alle. Denne hunden bjeffer som besatt hver gang den ser folk, den tåler ikke ha fremmede innen 100 meter. Det er langt beyond punktet der eier har grunn til å være usikker på om dette plager noen. Det er altså ikke snakk om å opplyse naboen om noe.

 

Å ringe politiet kan jeg garantere er dødfødt. Jeg leser i avisen om et nabolag i byen her der flere naboer har gått sammen med en hundeeier med 13 hunder tror jeg det var!!!! De bjeffet besatt rain or shine. Etter flere runder i retten ble hun dømt til å fjerne 5 av de... Hun får altså lov til å bo sentralt og holde 8 stk bjeffende hunder!!! Da har man lagt lista rimelig høyt. Og etter den episoden er det mange som skriver inn til avisen og sier hvor hjerteløst det er å ta fra henne hundene hennes og hvordan hun skal kunne velge ut 5 osv. Her hos meg snakker vi om en hund og ikke spesielt sentralt..

 

Men jeg ber bare generelt om tips. Hva finnes av muligheter. Jeg sier ikke at jeg ignorerer noen, jeg sier heller ikke at jeg skal bruke alle tips ukritisk (da hadde problemet vært borte for lengst jamfør de første svarene). Så kan jeg selv vurdere hvilke som er hensiktsmessige her og på hvilke tidspunkt. Og jeg kommer uansett til å ta dette gradvis.

Endret av FranzJosef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du vite at hunden vil reagere med å bjeffe mindre på den tingen du har kjøpt? Åssen kan du, som ikke kjenner hunden, ikke vite at hunden kanskje vil reagere med frykt, og plutselig har du ødelagt en hel hund?

 

Hvis jeg forstod deg rett, correct me if i'm wrong, så var dette en boks som laget en høy lyd når hunden bjeffet? Noen hunden kan bli redd sånn.. Hvis jeg hadde, la oss si, kommet hjem fra jobb en dag og funnet hunden min som et nervevrak i hundegården og ikke skjønt i det hele tatt hva som hadde skjedd, så kan det nok hende jeg hadde mistenkt naboene mine for noe langt værre enn å "trene dem i å slutte å bjeffe".

 

Nei, hør på rådene du får her. IKKE prøv å trene andre sine hunder før du har snakket med eier. Du kan gjøre både deg selv, hundeeier og ikke minst HUNDEN en diger bjørnetjeneste! Og i værste fall... Om hundeeier finner ut hva du driver med, så kan du jo strengt tatt havne opp med en anmeldelse på deg selv i tillegg...

 

Jeg hadde IKKE godtatt at noen andre trente min hund uten at jeg var klar over det! Den personen hadde fått så huden flagret!

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det blir jo situasjonen snudd på hodet om FranzJosef utfører planen sin.

Får hunden problemer av støyen han skal lage så får huseierne ta konsekvensen og eventuelt flytte.

Blir det samme ettersom valget FranzJosef har er å flytte selv.

Regner ikke med at naboen med dyret får noe mere medhold om de anmelder han heller.

 

Når da hundeeieren velger å ignorere naboene sine så er ikke det så mange alternativer en å bruke dyret som brekkstang.

De har valgt å ha dyr i et boligfelt, da får de ta konsekvensene av det også.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig har jeg ikke hund selv. Jeg har flere venner som har hund, ingen av deres hunder står å lager bråk hele jævla dagen, så det er tydelig at det har noe med oppdragelse å gjøre.

 

Det var lett å skjønne faktisk.. Men jeg har vel slutta å bli overrasket over hvor dum uttale det kan komme ut av kjeften på folk som snakker om ting de ikke har greie på...

 

JA, det har nok noe med "oppdragelse" å gjøre... Eller bare oppmerksomhet. Men uansett så er IKKE den rette veien å gå at naboen skal overta treningen av annenmanns hund uten engang å tørre å snakke med hundeeier!

 

Du kan jo spørre dine hundeeiende venner hva de hadde sagt om naboen dems hadde begynt å trene deres hund uten at de engang visste at naboen ble plaget av deres hund...

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det blir jo situasjonen snudd på hodet om FranzJosef utfører planen sin.

Får hunden problemer av støyen han skal lage så får huseierne ta konsekvensen og eventuelt flytte.

Blir det samme ettersom valget FranzJosef har er å flytte selv.

Regner ikke med at naboen med dyret får noe mere medhold om de anmelder han heller.

 

Når da hundeeieren velger å ignorere naboene sine så er ikke det så mange alternativer en å bruke dyret som brekkstang.

De har valgt å ha dyr i et boligfelt, da får de ta konsekvensene av det også.

 

 

Men, saken er jo at FranzJosef HAR flere valg enn å flytte, evnt drive trening av annenmanns hund... Han har tilogmed fått flere av de valgene her inne. Problemet er at Herr FanzJosef ikke gidder å høre på de rådene han får, tiltross for at han faktisk har bedt om dem!

 

Uansett hvordan man ser det så er faktisk første steg i en sånn sak å gjøre naboen oppmerksom på at man blir plaget av lyden! For jo, det finnes faktisk de som selv ikke "hører" at hunden bråker, og da heller ikke klarer å tenke så langt at andre kan bli plaget av dette.

 

Så UANSETT så går man ikke avgårde å trener annenmanns "eiendom" uten å ha snakket med dem først...

 

Hvor vanskelig er det å forstå??

Lenke til kommentar

Jeg måtte ty til de samme midlene selv da naboen nektet å gjøre noe med problemet selv etter flere oppfordringer både fra meg og andre naboer. Politiet hadde selvfølgelig ikke tid til å prioritere slike saker. Da var altså valget, a)flytt eller b) gjør noe med problemet.

 

Problemet bedret seg da bikkjene nektet å gå ut i hundegården. :)

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg Perpyro, men når situasjonen først er som den er så tar man ikke saken i egne hender UTEN å ha gjort hundeeier oppmerksom på at dette er et problem for naboene.... Så enkelt er det..

 

Vil derimot ikke eier gjøre noe, så får man gå et steg lenger.

 

 

 

jeg lurer litt på hvor gamle folk i tråden her er jeg.. Spesielt trådstarter som ikke tørr konfrontere hundeeier med hans problem. Og tydeligvis ikke er intr i å ta imot råd. Hadde min hund stått ute og bråket når jeg var borte feks, så hadde jeg blitt sjeleglad for at naboene gjorde meg oppmerksom på det så jeg kunne gjøre noe med det selv.

 

Jeg måtte ty til de samme midlene selv da naboen nektet å gjøre noe med problemet selv etter flere oppfordringer både fra meg og andre naboer. Politiet hadde selvfølgelig ikke tid til å prioritere slike saker. Da var altså valget, a)flytt eller b) gjør noe med problemet.

 

Problemet bedret seg da bikkjene nektet å gå ut i hundegården. :)

MEN, dere hadde snakket med naboen om det først!

 

Uansett... jeg skal IKKE spørre hva du har gjort for at hundene skal bli redd for dette, men jeg misliker sterkt folk som oppfører seg sånn..

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg Perpyro, men når situasjonen først er som den er så tar man ikke saken i egne hender UTEN å ha gjort hundeeier oppmerksom på at dette er et problem for naboene.... Så enkelt er det..

 

Vil derimot ikke eier gjøre noe, så får man gå et steg lenger.

 

Her skal jeg faktisk være enig med deg.

En konfrontasjon med naboen hadde nok vært på sin plass ført, men når det er sagt så har heller ikke naboen konfrontert naboene sine om det er greit at hunden bjeffer, han regner bare med at det er greit etter som dette er ganske så vanlig adferd blandt hunder.

Lenke til kommentar

Gjorde faktisk ikke annet enn å spre en duft i hundegården mens hundeeieren var ute på tur med bråkmakerene. Denne duften er helt ufarlig for hunden, men de nærmer seg den ikke. Produktet funker også mot katter, så folk som ikke liker at kattene graver opp blomsterbedene deres eller skiter i sandkassa til ungene, kan fint spre denne lukten rundt området som skal beskyttes.

 

Det blir som en omvendt kattemynte for hunder og katter. Altså helt ufarlig, men nok til at dyrene holder seg unna området, så det har ikke noe med frykt å gjøre.

 

Edit:

 

Holder man fest er det normalt å gi nabovarsel. Hundeeiere burde varsle naboene hvis hunden(e) skal stå ute å gjø hele jævla dagen. Det burde virkelig ikke være naboenes ansvar å varsle om at dette ikke er akseptabelt. Problemet er vel at veldig mange hundeeiere gir en lang faen i naboene eller at de rett og slett ikke hører at englene står og bråker.

Endret av Quayle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svært så amper du er da.

 

Terriere er jo avlet for å bjeffe, og noen raser har da veldig lett for å gneldre.

Når de var på jakt og sprang inni små huler etter rev og andre smådyr kom de seg ikke ut igjen, og de ble da lært å bjeffe på kommando slik at folket kunne hjelpe de ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...