Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Jeg står i fare for å bli uteligger...Noen tips?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

 

Jeg skal etter planen overta en leilighet i Oslo i månedsskifte mai/juni, men pga. problemer med stedet der jeg bor nå står jeg faktisk i fare for å måtte flytte ut før den tid (Nei, jeg har ikke blitt kastet ut....)

 

Det vil altså si at jeg i en periode risikerer å stå uten noe sted å bo. Jeg har sjekket med en del utleiere, men de fleste er bare interesert i å leie ut over lengere tidsrom enn frem til sommeren. Et annet alternativ er korttidsleilighet, men det blir altfor dyrt.

 

Jeg lurer derfor på om det finnes noen greie hybelhus el. i Osloområdet som heller ikke koster all verden, evt. om det finnes andre løsninger slik at jeg ikke blir uteligger.

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig få hybelutleiere vil ha folk som bare er "en kort tur innom", da de igjen må gjøre alt arbeidet med å sette opp annonser og skaffe nye folk når du plutselig flytter ut igjen. Halvårskontrakt er vel minimum du kan skrive under på.

 

Jeg mener, folk leier jo ikke ut for å være trivelige, men for å betjene lån på leiligheten. Uten en leieboer kan de måtte sitte og betale på 2 lån samtidig. Derfor vil de ha stabile leieboere som ikke flytter med en gang igjen så alt styret må gjøres pånytt og mere penger går tapt for utleier.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

finner du ingen plass å bo kan du stikke innom en daglivare butikk og hente den største eska du kan finne, for deretter å finne et hjemmekoselig smug du kan plassere den i. du får sikkert leieboere som katter og mus, men det gjør ingenting for det blir jo varmere å bo flere ilag.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Kjøp deg et telt på Europris for toppen 200 kr, og finn deg en fin plass ute i naturen hvor du kan bo de ukene/månedene det er snakk om ;) Er vel ingen som har dødd av å måtte bo i telt så vidt jeg vet. Er teltliv ukjent for deg, anbefaler jeg at du kjøper en Lars Monsen dvd, og bruker resten av "innetida" de på å studere den, samt gjøre deg klar for et ekte norsk villmarksliv :)

Lenke til kommentar

SJekk leilighetshoteller. De koster kanskje mer enn du egentlig vil ut med, men disse er det mulig å leie enten en måned eller noen dager. Målgruppen deres er f.eks. utenlandske konsulenter som skal være i Oslo et par uker, og som ikke vil bo på hotell. Du kan jo også sjekke Bed & Breakfast-steder i Oslo, mulig det er rimeligere enn hotell, og så får du frokost hver dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...