Gå til innhold

Jentespill til 360


oyvindhauge

Anbefalte innlegg

Jeg er litt i samme ærend som trådstarterne i https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=901779&st=0 og https://www.diskusjon.no/index.php?s=gamer....howtopic=912542, men jeg er ute etter spill til xbox. Etter at dama har sett meg spille (litt for mye) xbox i det siste vil hun også prøve, men hun er ikke særlig glad i skytespill (enda) så jeg trenger noen tips. Det er, i alle fall i mitt spillbibliotek, ganske stor overvekt av FPS eller lignende på Xbox.

 

Jeg vet hun har spilt Tekken eller Mortal Combat på pc tidligere, utover det er hun egentlig ganske lite interessert i spill. Vi begynner å nærme oss 30 så jeg tror ikke Barbie faller i smak. Spillet bør heller ikke være alt for komplisert å styre. Etter å ha sett henne prøve Crackdown så tror jeg det er greit å starte med noe hvor man ikke trenger å hoppe, sikte, styre, skyte, og lade på en gang. Hvis det finnes spill vi kunne spille sammen eller mot hverandre så kunne jo det ha vært gøy også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jenter kan vel spille det samme som gutter så noen spill som retter seg spesielt mot jenter vet jeg ikke noe om. Men jeg kan godt anbefale en del spill som ikke fokuserer så mye på skyting.

 

Viva Pinata: Du er gartner og skal gjøre hagen din atraktiv for forskjellige pinata dyr. TV serien går på TV2 (tror jeg).

 

Lego Star Wars 2: Hvis dere liker filmene vil dere finne mye humor her. Grei Co-op løsning også. Evt. kjøpr Lego Star Wars Complete Saga. Lego Indiana Jones kommer snart.

 

Eternal Sonatra: Fargerikt og lettspillt JPRG.

 

Beautiful Katamari: Har bare prøvd demoen, men det virker greit nok. Styr en ball som blir større jo mer den ruller over.

 

Rockstar Table Tennis er kan være veldig morro hvis man spiller sammen.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar

Viva Piñata kan være et spill hun vil like. Artig å kunne lage sin egen hage hvor dyr (fylt med godteri) slår seg ned.

Nå har også Viva Piñata: Party Animals kommet. Det er, som tittelen forklarer, et partyspill, med MANGE minigames.

 

Scene It! Lights, Camera, Action er et artig quiz-spill (ganske likt Buzz! til PS2), med film-spørsmål. Dette spillet slo i alle fall an hos dama mi. Faktisk det eneste spillet hun faktisk gidder å spille.

 

Siden hun har spilt Tekken og Mortal Kombat, kan Dead or Alive 4 og Virtua Fighter 5 være potensielle vinnere. Kan jo hende hun vil like Fight Night: Round 3 også.

 

Japanske rollespill (J-RPGs) kan jo passe, da de ikke er så vanskelige å spille, og har ofte gode historier som gjør at spillet blir mer interessant. Man løper rundt i store verdener og møter på dyre/folk man skal slåss mot. Kampene er enkle, da man velger angrep ut i fra en liste, også skjer resten av seg selv, så og si. Eksempler på gode J-RPGs til X360: Blue Dragon, Enchanted Arms og Lost Odyssey.

 

Finnes også noen rene onlinespill til 360; Final Fantasy XI og Phantasy Star Universe (har også single player). I disse spillene lager du en egen person (fikser hode, ansikt, kropp osv.) og spiller i store åpne verdener hvor du kan kommunisere med andre mennesker. Det eneste kjipe med spill som dette, er at de koster en viss sum i måneden (ca. 100kr).

 

Høres dette greit ut?

Finnes helt sikkert MANGE andre spill, men nå ramset jeg bare opp de jeg kom på nå.

 

EDIT: Mr. Bridger nevner Eternal Sonata, som er veldig godt eksempel på et godt J-RPG. Nydelig grafikk, godt gameplay (ikke for avansert), god historie og ikke minst fantastisk musikk!

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Takk for en del gode tips. Jenter kan jo selvfølgelig spille akkurat det samme som gutter så å kalle det jenespill var kanskje litt teit. Siden jeg stort sett bare spiller og leser om skyte- og strategispill trenger jeg noen andre tips.

 

Jeg frykter at Viva Pinata er for barnslig, er det? Lego spillene, Worms, eller et av slossespillene kan kanskje gå ann. Finnes det noe lignende Monkey Island, Drømfall, eller noe annet eventyrspill på 360?

Lenke til kommentar
Takk for en del gode tips. Jenter kan jo selvfølgelig spille akkurat det samme som gutter så å kalle det jenespill var kanskje litt teit. Siden jeg stort sett bare spiller og leser om skyte- og strategispill trenger jeg noen andre tips.

 

Jeg frykter at Viva Pinata er for barnslig, er det? Lego spillene, Worms, eller et av slossespillene kan kanskje gå ann. Finnes det noe lignende Monkey Island, Drømfall, eller noe annet eventyrspill på 360?

Jeg vil ikke si at Viva Piñata er barnslig. Jeg har hatt mye moro med det spillet. Flere venner av meg har hatt mye moro med Viva Piñata også.

Hva med CSI: Hard Evidence? Løser CSI-saker ;)

Monkey Island finnes dessverre ikke på Xbox 360, men jeg er ganske sikker på at Drømmefall til vanlig Xbox funker på Xbox 360, men da trenger du en oppdatering, lastes ned fra Xbox Live når du setter inn spillet.

Kameo vil jeg si er et godt eventyrspill. Simpsons The Game er et artig spill. LEGO Star Wars er kjempemoro.

 

Her er en lang liste over Xbox 360-spill.

LINK

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Helt seriøst, kvinnen i mitt liv har ett yndlingsspill som mange nok stusser ved, og det er Gears of War. Kontrollene er enkle, det er tredjeperson, og ikke minst: kanonbra!

Hun er snart 30 hun også.

Ellers er Kameo, Burnout, Crash Bandicoot og Tomb Raider spill hun også liker.

Dead or Alive 4 er også bra, men kom for all del ikke slentrende med Dead or Alive Extreme Volleyball 2. Da blir det på hue og ræva ut!

Arkadespillene er også noe du bør fronte. Der er det mye moro å hente (Mortal Kombat finnes jo der?).

Lenke til kommentar

I likte Viva Pinata og jeg er over 30. Litt barnslig er det kanskje noen som påstår jeg, men jeg anbefaler spillet.

 

Forøvrig så kan du jo prøve Gears of War. For nesten et år siden ble jeg og laget mitt knust av en av det motsatte kjønn, og etter det har ikke Gears-DVD-en vært i 360-skuffen :p

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn så har dama fått dilla på Rainbow Six: Vegas på 360'n. Skytespill har til vanlig vært "blæh" og "kjedelig" og ikke minst "skjønner ikke". Men etter at hun forsøkte litt co-op splitscreen, der jeg utstyrte henne med en MP5 og en sniperrifle, så har hun mast de siste kveldene nå om vi ikke skal spille mere.

 

Fordi hun ikke har erfaring med slike spill overhodet, så passer tempoet i Rainbow Six vegas bra. Dessuten, med sniperrifle kan hun stå litt tilbake i deking ganske trygt og dukke opp og blåse hodet av fiender mens jeg rykker framover med assault rifle/MP5, eller er spotter og roper ut mål for henne da hun bruker riiimelig lang tid på å justere inn siktingen ennå. Men det går stadig fortere, og i går reddet hun skinnet mitt opptil flere ganger, også i litt nærkampsituasjoner der hun gikk bananas med MP5'n sin.

Lenke til kommentar

Hos meg så er det Viva Piñata og Scene it? det går i.

 

Viva Piñata kjøpte hun faktisk selv, og Scene it? er det eneste hun vil spille sammens med meg :p

 

Guitar Hero 2/3 er ett mareritt for henne, gitaren bråker og musikken liker hun ikke, bare noen få sanger, så jeg får ikke lov å spille GH når hun er hjemme! :p

 

MEN hun gleder seg litt til rock band, kanskje er det pga trommene eller mikrofonen.

 

Kanksje blir det en investering i ørepropper også om en av oss skal synge :p

Endret av _Ice-T_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...