Gå til innhold

Kritikk til vår hjemmeside?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns kanskje skriften er littegranne for stor sånn som den er nå. En annen ting jeg ville gjort var å leke rundt med forskjellige fonter, for den du har blir gjerne litt hard for øye.

 

Men som sagt før. Veldig fin side. Og fin hund :)

Hmm, noen sier større, andre mindre. Kan sikkert finne en mellomting, da.

Hvilken font vil du anbefale? Er litt usikker på hva som blir best...

 

 

Edit; har gjort teksten et hakk mindre. Bedre nå?

Endret av Wheaten
Lenke til kommentar

Veldig bra! Jeg tenkte med en gang at det kom til å være et produkt av en slags "web-generator" når jeg leste at du var 13 år, og ble positivt overrasket da det viste seg å være hjemmekodet.

 

På fotogalleriet detter litt av "Prev - Next"-teksten nedenfor rammen, noe som kanskje hadde løst seg med fjerning av den etter min mening lite nyttige auto-funksjonen.

 

Du bør også prøve å få til en liten hover i menyen, jeg personlig ville gjort det slik

 

Lykke til med videre utvikling! :)

 

Edit: Om du legger til plugin/widget i nettleseren din som finner frem til "feilkoder" i koden din, lærer du ofte mer. Jeg bruker Firefox med Firebug, CSS Validator og Tidy HTML Validator. :-)

Endret av Jooakim
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Veldig mye bedre. Jeg er imponert over hvor mye tassen og du kan kode :)

3 ting jeg syns vil gjøre siden helt glimrende.

 

1. Ta vekk skyggen rundt hovedfeltet

2. flytt hovedfeltet helt til tops slik at det ikke er noe mellom bildet og baren over

3. Kanskje leke med farger rundt hovedfeltet for grå er litt grått. Se litt på kildekoden til liknende siderog fin en fin farge du liker. Grå blir kanskje litt grått.

 

Ellers veldig pent :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Da er skriften større.

Tusen takk for kritikk, det trenger jeg!

 

Så langt leste jeg etter å ha fått med meg førsteinntrykket av siden først.

 

Spontant synes jeg siden er veldig bra. Den er oversiktlig, ryddig, godt lesbar og har duse fargevalg. Hvis jeg skulle ønske meg noen forbedringer så ville jeg endret bredden på "siden" slik at scrolling ble overflødig.

 

NB: Bruker Opera-nettleser.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Heia Opera :thumbup:

 

2. flytt hovedfeltet helt til tops slik at det ikke er noe mellom bildet og baren over

 

Ellers veldig pent :)

Takk for kritikk.

Kunne du forklart punkt 2 litt nærmere?

 

 

Har lyst til å prøve meg på nytt design nå. Begynner å bli sånn passe lei det nåværende.

 

Er det veldig fy-fy å ha scroller(er det det det heter?) inne i siden, på en måte? Eksempel: Tilfeldig side

 

Sidene mine bli så ensformige. Har dere eksempler på sider som er bygd opp på en ny måte, som ikke er helt A4, liksom? Er ikke ute etter å kopiere, men litt inspirasjon hadde vært fint.

Lenke til kommentar

Hei!

Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen.

Jeg holder på med et nytt design nå, som jeg gjerne vil ha kritikk på.

 

Det er fortsatt ganske i utviklingsfasen.

 

Det jeg liker med dette designet er at det er mer "kodet" enn det forrige og det er laget på en måte jeg aldri har designet før. Jeg har ikke fått hjelp av broren min denne gangen, og det synes kanskje ... :blush:

 

Synes det blir litt tomt mellom toppbanneret og hovedinnholdet der det ikke er meny-knapper. Ideer?

 

Kan godt hende dere syns det gamle designet er finere, men jeg er så lei av det. Må ha nytt nå :)

 

Synes dere det er for lite farger? For grått? For mørkt/lyst? Ubehagelig å se på? O.s.v.

 

Den validerer ikke helt, bl. a. fordi jeg ikke har <ul> tag "utenpå" <li>ene. Men da jeg hadde det ble det ikke seendes ut slik jeg ville :p

 

Linken

 

NB! Vises best i Opera :thumbup:

Endret av Wheaten
Lenke til kommentar

Bildet i header er litt for 'flatt' og grått. Jeg ville brukt curves (ctrl + m) eller levels (ctrl + L) i photoshop for å endre på dette. Det kan også være lurt å stille litt på saturation (ctrl + U). Har lagt til et eksempel som illustrerer hvordan header kan bli bedre. Ofte er det ikke store endringene som skal til. Merk: kun et eksempel ;)

 

Er også usikker på bakgrunnsfargen. Ville prøvd en litt 'freshere' en.

post-22360-1210087104_thumb.jpg

Endret av flodhest
Lenke til kommentar

Fin side :)

 

Også enig med flere her at du burde ha en hover på link-knappene i menyen (noe ala Jooakim's eksempel).

 

På det andre designet ditt er det noe små rusk i HTML koden som gjør at teksten går over hverandre. Men dette er vel slike ting som fikser med tiden! ;)

 

Utrolig imponerende, stå på! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...