Gå til innhold

Garanti til linse fra Canon.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, men hvordan kan eg få tak i en slik garanti og hvor mye vil den koste?

 

Mvh Alex.

Det er mulig å kjøpe slik garani. Det du kan kjøpe er verdigjenstandsforsiking eller muligens tabbe forsikring.

 

Nå er det en relativt liten sjanse for at et objektiv vil gå istykker, så det er kanskje bedre å sette av en liten sum hver måned på en egen konto og kjøpe nytt hvis noe skjer.

 

Tom

Lenke til kommentar
Ok, men hvordan kan eg få tak i en slik garanti og hvor mye vil den koste?

 

Mvh Alex.

Det er mulig å kjøpe slik garani. Det du kan kjøpe er verdigjenstandsforsiking eller muligens tabbe forsikring.

 

Nå er det en relativt liten sjanse for at et objektiv vil gå istykker, så det er kanskje bedre å sette av en liten sum hver måned på en egen konto og kjøpe nytt hvis noe skjer.

 

Tom

 

Ok, men hvis den nå da blir ødelagt eller jeg vil sende den inn til en sjekk/service, vil jeg da få det gratis når jeg har denne garantien eller vil det fortsatt være svindyrt?

 

Mvh Alex.

Lenke til kommentar

Med de rette forsikringene å kan få repartert objektivet - men jeg regner med at du må legge ut og få pengene tilbake fra forsikrings-selskapet. Og ønsker du å foreta en generell service, så må du nok regne med at du skal betale.

 

Men det er det andre her på forumet som kan mer om, enn meg.

 

Tom

Lenke til kommentar
Med de rette forsikringene å kan få repartert objektivet - men jeg regner med at du må legge ut og få pengene tilbake fra forsikrings-selskapet. Og ønsker du å foreta en generell service, så må du nok regne med at du skal betale.

 

Men det er det andre her på forumet som kan mer om, enn meg.

 

Tom

 

Ok, takk for info.

 

Vet noen hvor jeg kan få tak i slik garanti??

 

Alex

Lenke til kommentar

De fleste forsikringselskaper har den type forsikring. De dekker mange uhell som garantien ikke dekker. F.eks tyveri, fallskader og vannskader, men dekker normalt ikke produksjonsfeil og feil som oppstår under normal bruk fordi det er meningen at produsentgaranti skal dekke. Produsentgaranti dekker normalt bare produksjonsfeil og feil som oppstår under normal bruk. Reklamasjonsrett dekker også produksjonsfeil og feil som oppstår under normal bruk men betingelsene er ofte litt bedre enn produsentgarantien.

 

Siden norsk lov (reklamasjonsrett) ikke gjelder i USA så får du ikke den beskyttelsen og siden garantien har utløpt så får du heller ikke den beskyttelsen. Produsentene selger ikke garantier løst så det er nok også utelukket.

 

Forsikring ser dermed ut som det eneste alternativet og det er etter min mening et godt alternativ da det dekker en god del som de andre to ordningene ikke dekker. Hør med mer enn ett forsikringsselskap hva det kan koste.

Lenke til kommentar

Hvis en handler fra B&H er det mulig å kjøpe med verdens garanti, koster litt mer enn USA garanti. B&H har dessuten meget god service i garanti tiden mot frakt kostnad.

 

Har selv kjøpt objektiver i Thailand med verdens garanti. Ser en på hva en sparer ved kjøp fra utlandet kan en og ha noen reparasjoner uten å tape penger.

Lenke til kommentar

Til flyfotograf; kjøper du brukt hvor garanti er utløpt (eller ikke finnes) betaler du service/reperasjon selv.

Forsikring kan dekke skader (ikke nødvendigvis teknisk svikt) ja, men da må du ut med en god egenaldel (typisk en tusenlapp) og i tillegg kommer jo premien du betaler.

Er du veldig bekymret for dette, kjøp nytt med full garanti.

Lenke til kommentar
Hvis en handler fra B&H er det mulig å kjøpe med verdens garanti, koster litt mer enn USA garanti. B&H har dessuten meget god service i garanti tiden mot frakt kostnad.

 

Har selv kjøpt objektiver i Thailand med verdens garanti. Ser en på hva en sparer ved kjøp fra utlandet kan en og ha noen reparasjoner uten å tape penger.

 

Hva er en slik garanti verd når det kommer til stykket? Sier Nikon-Norge "Å, du har kjøpt sånn worldwidegaranti ja, da er det ingen problem, vi sender et nytt objektiv." Eller er det "Den garantien har vi ingenting med, du får henvende deg der du kjøpte objektivet".

 

Noen som har praktisk erfaring?

 

Om varen er et par år gammel, så er det akkurat det samme hvor du kjøper den fra. Garanti gjelder uansett ikke. Men innen 3 år så har alle produksjonsfeil blitt oppdaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...