Gå til innhold

Problem med vista og harddisk størrelse


Anbefalte innlegg

Når jeg åpner "min datamaskin" så viser det at C: plutselig har gått fra halvfull til full?! den er på 30GB og såfremt mitt nakne øye kan se, er det kun ca 15GB brukt på C:

 

Er dette bare feilinformasjon, kan det evt. fikses, eller har jeg plutselig fått 15GB med ingenting? :)

 

Dette var vista (ofc) 64-bit home premium, om den informasjon skulle glede noen.

Alle svar er satt pris på, hilsen fortvilet vista bruker :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg åpner "min datamaskin" så viser det at C: plutselig har gått fra halvfull til full?! den er på 30GB og såfremt mitt nakne øye kan se, er det kun ca 15GB brukt på C:

 

Er dette bare feilinformasjon, kan det evt. fikses, eller har jeg plutselig fått 15GB med ingenting? :)

 

Dette var vista (ofc) 64-bit home premium, om den informasjon skulle glede noen.

Alle svar er satt pris på, hilsen fortvilet vista bruker :p

Du kan prøve å deaktivere indeksering, redusere størrelsen på sidevekslingsfil og deretter kjøre opprydding

 

30 GB høres for meg meget lite ut for vista

Lenke til kommentar
Når jeg åpner "min datamaskin" så viser det at C: plutselig har gått fra halvfull til full?! den er på 30GB og såfremt mitt nakne øye kan se, er det kun ca 15GB brukt på C:

 

Er dette bare feilinformasjon, kan det evt. fikses, eller har jeg plutselig fått 15GB med ingenting? :)

 

Dette var vista (ofc) 64-bit home premium, om den informasjon skulle glede noen.

Alle svar er satt pris på, hilsen fortvilet vista bruker :p

Du kan prøve å deaktivere indeksering, redusere størrelsen på sidevekslingsfil og deretter kjøre opprydding

 

30 GB høres for meg meget lite ut for vista

30GB lite for vista? I og med vista tar 10gb er det vel egentlig ikke noe problem

Lenke til kommentar
Prøvde se meg rundt litt på nettet, men kunne ikke finne noen med samme feil som deg. Jeg pleier søke over hele verden, da det burde være lettere og få hits,,men den gang ei.

 

Har du litt mere info hva slags disk det er snak om, merke etc..?

Det er en disk som følger med vista eller noe, så jeg har ikke peiling

Lenke til kommentar

Hadde samme problem selv på jobben. 80GB ble slukt opp av kun Vista-installasjon uten noe særlig programvare. Ingen filmer eller musikk.

 

Fant ut av "problemet" til slutt. I mitt tilfelle var det ei windows-temp-mappe som var fullt opp med zip-filer. Virker som at alle zip-filer som åpnes eller sees på, lagres i denne mappa. Husker ikke hvor den ligger, men høyreklikk på mappe etter mappe og se etter størrelsen. Da finner du den til slutt.

50GB fikk jeg ryddet derfra.

 

EDIT : Forresten, sjekk denne mappen C:\Users\"din ID"\AppData\Local\Temp

 

- kjbu

Endret av kjbu
Lenke til kommentar
Prøvde se meg rundt litt på nettet, men kunne ikke finne noen med samme feil som deg. Jeg pleier søke over hele verden, da det burde være lettere og få hits,,men den gang ei.

 

Har du litt mere info hva slags disk det er snak om, merke etc..?

Det er en disk som følger med vista eller noe, så jeg har ikke peiling

Her er det noe som ikke stemmer - en 30gb disk følger da aldri med Vista, og sannsynligvis ikke med en PC som har Vista installert? :hmm:

Lenke til kommentar
Hadde samme problem selv på jobben. 80GB ble slukt opp av kun Vista-installasjon uten noe særlig programvare. Ingen filmer eller musikk.

 

Fant ut av "problemet" til slutt. I mitt tilfelle var det ei windows-temp-mappe som var fullt opp med zip-filer. Virker som at alle zip-filer som åpnes eller sees på, lagres i denne mappa. Husker ikke hvor den ligger, men høyreklikk på mappe etter mappe og se etter størrelsen. Da finner du den til slutt.

50GB fikk jeg ryddet derfra.

 

EDIT : Forresten, sjekk denne mappen C:\Users\"din ID"\AppData\Local\Temp

 

- kjbu

Der fikk jeg fjernet rundt 8GB hvertfall, takker og bukker. Men jeg tror fortsatt det er noe rart ute og går med den harddisk størrelsen, den skifter jo hele tiden, uten at jeg gjør noe, jeg mener ikke 1MB +- det er nesten snakk om GB i slengen.

Edit: Den var sjult, derfor jeg ikke fant den første gang jeg gikk gjennom hvor stor plass alt tok :)

Endret av HelgeVarne
Lenke til kommentar
Prøvde se meg rundt litt på nettet, men kunne ikke finne noen med samme feil som deg. Jeg pleier søke over hele verden, da det burde være lettere og få hits,,men den gang ei.

 

Har du litt mere info hva slags disk det er snak om, merke etc..?

Det er en disk som følger med vista eller noe, så jeg har ikke peiling

Her er det noe som ikke stemmer - en 30gb disk følger da aldri med Vista, og sannsynligvis ikke med en PC som har Vista installert? :hmm:

Alt jeg vet er at jeg bestilte en maskin i deler fra netshop og fikk de til å sette den sammen, og bestilte kun en harddisk (Seagate 320GB) + windows vista. Så etter mitt vett må den følgt med vista.

Noe for forøvrig skaper en del forvirring, ettersom min D: som da ville være denne harddisken tilsynelatende er på 268GB. Får noen dette til å stemme?

Endret av HelgeVarne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...