Gå til innhold

C&C spillene i XP


Anbefalte innlegg

Har problemer med de gamle C&C spillene i windows XP:

 

Red Alert:

 

Har fått installert spillet, og kjørt det, men får ikke fullscreen fordi det kreves at du kjører 640*480 i desktop'en. Hvordan tvinger jeg desktop'en ned til 640*480 når det minste jeg kan velge er 800*600?

 

 

Tiberian Sun:

 

Spillet er installert, men når jeg kjører det sier det bare at det ikke finner cd-rom'en min...

 

Spillene er kjøpt originalt osv osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd "kompatibilitetsmodus"? Mener Red Alert har to forskjellige .exe filer? En for dos og en for windows? Husker jeg ikke feil så var det et "problem" i gamle dager også, at det kun kjørte 640x480 på noen maskiner. Mener at Windows-versjonen kunne kjøre i 800x600 (muligens høyere også). Mulig jeg er helt på jordet, er lenge siden. :)

Lenke til kommentar

OK, var det ikke Red Alert så var det C&C ;) Ett av dem hadde i allefall oppløsning på 640x480 uten DirectX (kjørte fra windows, men versjonen for dos ble brukt). Det er jeg så godt som brennsikker på, for jeg hadde trøbbel med det selv på en maskin som nektet å godta DirectX (3.0 tror jeg det var på den tiden) skikkelig.

Lenke til kommentar

Hvis Tiberian Sun klager over manglende CDer skyldes det vanligvis en ufullstendig oppgradering. Prøv å laste ned 2.03 patchen (TS203EN.EXE) fra nettet (f.eks fra http://www.realtek.lv/ftp/pub/game/TS203EN.EXE) og installer den manuelt.

 

Selv måtte jeg først kjøre "Tiberian Sun Auto update" fra start-menyen og deretter starte TS203EN.EXE. Litt kronglete, men det gikk til slutt. (Jeg bruker Windows 2000 Pro med SP3.)

Lenke til kommentar
Har problemer med de gamle C&C spillene i windows XP:

 

Red Alert:

 

Har fått installert spillet, og kjørt det, men får ikke fullscreen fordi det kreves at du kjører 640*480 i desktop'en. Hvordan tvinger jeg desktop'en ned til 640*480 når det minste jeg kan velge er 800*600?

 

Gå på startmenyen og høyreklikk på snarveien til Red Alert. Eventuelt lag en ny snarvei hvis den ikke finnes. Velg compability og kryss av for "run in 640*480 screen resolution" under display settings

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...