Gå til innhold

Kosovo har erklært uavhengighet!


Anbefalte innlegg

Før jeg går, og gjør noe nyttig sier jeg dette. Jeg er diabetiker, så jeg har strenge regler angående mat. Krigen på 90-tallet ga meg det... takket være stress...

 

Jeg skal svare på flere spørsmål senere. Og jeg tør å si at serberene kan ha gjort et par massakrer, men mye av dette her er usant og mye er overdrevet. Dessverre innser Vesten ikke disse tingene ennå. Men en dag vil Gud hjelpe oss, og sannheten om Balkan vil komme fram. Graver blir fremdeles funnet i Kroatia. For noen uker ble 13 serbere til funnet etter "Oluja". Så, alt er ikke oppklart...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slakte, slakte, slakte. Tenker ikke folk på Balkan på annet? De serberne som bor der kan jo bare komme seg hjem.

Og der sa du hvor lite du egentlig vet om det her. Aner du hvor fattige de på Kosovo er? De havner bare i flyktingsleire i Serbia, og der har jeg bodd. Det er fælt, og de mister hjemmene sine...

 

Vil du vite noe om meg? Hjemmet mitt, det ekte ble overkjørt av en tanks i 1990. Vi kan ikke vende tilbake, uten å bli satt i livsfare. Det kan skje med kosovoserberene, og det vil nok skje... Hvor skal de da?

 

Sant nok, de er fattige. Men nå har de fått sitt eget land, så da bør de være takknemlige og ikke slakte uskyldige folk. Kanskje er de hunder, hva vet jeg? Begynner de å slakte mister jeg all respekt.

Lenke til kommentar

13 Serbere? Hva med de mange tusener av Kroatene, Bosnierne og Kosovoalbanerne? Det ble også drept tyskere på norsk jord i tidspunktet 1940 til 1945, men hvem var det som gjorde noe galt? Nazistene eller nordmennene?

Hva nå? Serberne eller Kroatene/Bosnierne og Kosovoalbanerne?

 

Og nok en gang, du forsvarer Serbia på det sterkeste, allikevel så klarer du ikke å komme opp med kilder som beviser det du sier. Finner du bare på alt?

 

Og du sier at Serberne har troen på Gud.

Du skal ikke slå i hjel.
Du skal ikke begjære din nestes eiendom.

Er du sikker på at dere virkelig er så kristne som dere skal ha det til?

Lenke til kommentar

Ustedalen:

 

La oss ikke gå på krigen på 90-tallet (den første). Poenget er at det finnes fremdeles mødre som venter på siden barns lik. Poenget mitt er at ingen vet ennå 100% av hva som skjedde der da. Derfor anser jeg ikke det Milosevic og de gjorde som ferdig oppklart. Det var hele poenget...

 

Jeg vet det med budene, men vi er ikke ekstremister. Religion er viktig, men noen ganger må en gjøre andre valg. Kristne kriget med korstog, så det sier at religion ikke skal følges 100% hele tiden.

 

Jeg liker ikke nasjonalisme eller religion, pga det faenskapet de gjør. Men noen ting kan ikke forandres...

 

Min mening om Kosovo:

 

Vi tapte det, jeg innser det. Det er dumt å gråte over spilt melk, men vi gjør det. Sånn funker ting hos serbere, og vi tror fremdeles Kosovo er vårt. Vi brude se mot Vesten, og en bedre framtid. Men vi vil ikke gi slipp på fortiden. Det blir feil å glemme, alle de som døde for kun 15 år siden. Noen ting må bli husket...

 

Noen spørsmål til dere:

 

1. Hvorfor brenner alltid USA's ambassade når det skjer lignende ting som nå? Bare se på de siste flaggbrenningene... Hvorfor blir det Kinesiske eller det Indiske flagget brent?

 

2. Hvordan ville dere reagert om Bergen plutselig løsrev seg?

 

3. Tror dere 100% på bevisene USA, og Kosovo legger fram for det som skjedde i 99?

 

4. Vet dere hvilket nytt land i Europa som solgte dop for 5 milliarder kroner i Tyskland, i fjor?

Lenke til kommentar
Religion er roten til alt godt. ReligionKONLIKT, er roten til alt vondt.

Jeg angriper ikke din tro og livsstil. venligst ikke angrip og døm min.

Jeg vil si meg noe uenig! Kjærlighetsbudskapet i religionene er roten til det gode. Hatbudskapet (som også finnes i alle religioner) er roten til det vonde.

 

Men for å si det slik, roten til det gode eller vonde finner du ikke i en religion, men du finner det i den menneskelige sinnstilstanden. Om et menneske gjør noe godt eller vondt, så er det ikke religionen som gjør det, men mennesket.

Mennesket kan skille mellom godt og ondt, uten noen som helst for religiøs tilknytning.

Lenke til kommentar
4. Vet dere hvilket nytt land i Europa som solgte dop for 5 milliarder kroner i Tyskland, i fjor?
Intet.

 

Vi kan ikke holde et land ansvarlig for hva noen av innbyggerene derfra gjør. Med mindre det er sanksjonerte handlinger fra en offentlig myndighet.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Vi kan ikke holde et land ansvarlig for hva noen av innbyggerene derfra gjør. Med mindre det er sanksjonerte handlinger fra en offentlig myndighet.

Kosovo er fordelt mellom 4 mafiaer, som kjemper mot hverandre. 1 tilhører Thaci, den nåværende statsministeren på Kosovo. Nr.2 tilhører den forrige statsministeren, Haradinaj (som er tiltalt i Haag for massemord), den 3. tilhører Pecoli og nr. 4 husker jeg ikke navnet på. Disse folkene styrer Kosovo, i forskjellige tidsperioder.

 

Derfor sitter koruupsjonen godt opp i styret til Kosovo.

Lenke til kommentar
Ustedalen:

 

La oss ikke gå på krigen på 90-tallet (den første). Poenget er at det finnes fremdeles mødre som venter på siden barns lik. Poenget mitt er at ingen vet ennå 100% av hva som skjedde der da. Derfor anser jeg ikke det Milosevic og de gjorde som ferdig oppklart. Det var hele poenget...

 

Jeg vet det med budene, men vi er ikke ekstremister. Religion er viktig, men noen ganger må en gjøre andre valg. Kristne kriget med korstog, så det sier at religion ikke skal følges 100% hele tiden.

 

Jeg liker ikke nasjonalisme eller religion, pga det faenskapet de gjør. Men noen ting kan ikke forandres...

 

Du klarer fortsatt ikke å få opp noen kilder som bekrefter det du sier?

Jeg går inn på begge krigene på 90-tallet, for det beviser hva Milosevic var i stand til å gjøre. Om man snakker om krigen i Norge på 1940 tallet, kan man ikke unngå å snakke om krigen i resten av Europa. Hvorfor? Fordi den ble ledet av samme regjering.

Og du sier at religion er viktig, men det må gjøres noen ganger andre valg.

Men en dag vil Gud hjelpe oss, og sannheten om Balkan vil komme fram.

Vil Gud hjelpe dere når deres valg var folkemord?

 

Noen spørsmål til dere:

 

1. Hvorfor brenner alltid USA's ambassade når det skjer lignende ting som nå? Bare se på de siste flaggbrenningene... Hvorfor blir det Kinesiske eller det Indiske flagget brent?

Fordi USA er verdens mektigste nasjon, og å såre USA vil såre verdensøkonomien.

 

2. Hvordan ville dere reagert om Bergen plutselig løsrev seg?

Så vidt jeg vet har det aldri vært et folkemord på bergensere i senere tid. De har derfor ingen grunn til å løsrive seg!

 

3. Tror dere 100% på bevisene USA, og Kosovo legger fram for det som skjedde i 99?

Ja! Jeg har hele tiden prøvd å få deg til å finne kilder som motbeviser disse bevisene, men du klarer det tydeligvis ikke.

 

4. Vet dere hvilket nytt land i Europa som solgte dop for 5 milliarder kroner i Tyskland, i fjor?

Et land selger ikke narkotika siden det igjen blir imot internasjonale lover. Det er grupper innenfor det landet som i så fall gjør det. Og hvis gjenger innenfor Kosovo solgte narkotika for 5 milliarder (igjen, jeg ber om kilder), gjør det folkemordet i Kosovo mindre alvorlig da?

 

Derfor er ikke ateisme en overbevisning, men et faktabasert livssyn.

Men nå er dette ikke hva vi diskuterer her. :)

 

Det er ikke et livssyn. Man kan være fullstendig irrasjonell og tro på tusser, troll og UFOer. Ateister tror ikke på noen gud, that's it.

Det er et livssyn kjære deg! Ateister ser på verden som en verden styrt uten en form for Guddommelig kraft, ergo, det er en syn på hvordan livet er på jorden, altså et livssyn.

Lenke til kommentar
uansett, så vil jeg vite hvorfor kosovo er så jævlig viktig for dere serbere.

For det først så har vi mye mer nasjonalfølelse for vårt land.

 

Kosovo har kull- og sølvgruver, gass, enorme lagre med sink, historiske minner. Pluss at det er nasjonalismen, som også er viktig. Religion, og Kosovo betyr nærmest alt for oss, når vi ser på historien vår.

 

Kullgruvene har nok kull for å forsyne Balkan med energi i 200 år, med strøm.

 

Mens det var under Serbia? Kanskje de forbedrer seg nå! :)

Det er 8 år siden Serbia hadde kontroll over Kosovo. FN og KFOR-styrkene hadde kontrollen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...