Gå til innhold

Kosovo har erklært uavhengighet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke vi skal la oss skremme av russere med et kraftig markeringsbehov. Dette er bare et spill for galleriet, de kommer ikke til å foreta seg noe.

De er som kjent brei i kjæften, men ikke mye action.... Dessuten hva slags type "rå-makt" skal de bruke overfor NATO og EU i Kosovo, som har mye større slagkraft tilsammen enn det russiske militæret.

Lenke til kommentar

@ Trey:

 

Vi er de samme, dere er også serbere. Dere ble bare omdøpt av tyrkerene under okkupasjonen fram til 1800-tallet. Dere flyktet ikke, som resten av oss gjorde. Dere ble muslimer, og nå hater dere oss. Så enkelt er det...

 

Du forsvarer UCK som halshogde barn, og gamle? Og hva serberene mener er viktig, fordi Russland beskytter oss. De sendte soldater i 98, og nå er de mektigere enn før. Med dem, og Kina blir Kosovo aldri annerkjent i FN. Synd, men sant...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Joda, men FN har fremdeles en god del makt. Og jeg håper virkelig ikke Putin går amok der nede nå. En krig til hjelper absolutt ingen, men Russland er maktkåte for tida så en vet aldri..

 

Men 'league of democracies'. Gi USA all makt på nytt altså? USA greier ikke å rydde opp i sin egen bakgård, så det beste for verden er å droppe et slikt maktapparat. Savner at USA bomber oss igjen, 99 holdt jo ikke...

Lenke til kommentar
Så du mener at vi ikke skal ha noe overstatlig institusjon(er), hvordan tror du det kommer til å utarte seg da?

Tja, Haag-domstolen anklager nærmest bare serbere. FN greier ikke å stoppe USA under Irak osv. FN tør ikke å bli værende i Sudan, eller Somalia. Det funker ikke så bra, er jeg redd. Man trenger noe med mer makt, men igjen tror jeg det ikke ville ha funket. Jeg vet ærlig talt ikke hva som er best. Jeg bare håper vi slipper en ny krig i Europa...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig håper jeg også at vi skal slippe å se en oppblussing på Balkan.

 

Men jeg mener at russeren ikke kommer til å gjøre noe, det de vil få fram med dette utspillet (tror jeg) er at de støtter Serberne og at de vil ha sin stemme hørt i den diskusjonen som har foregått her i Europa der Russlands stemme har blitt ignorert av både media og politikkere.

Lenke til kommentar

Jeg har mange å svare så da begynner jeg på toppen:

 

Sull: Jeg tror ikke det skjer noe foreløpig. Den artikkelen som det ble referert her er gammel. Det var en periode 2-3 måned tilbake at det var stor uro i den Serbiske Republikken, men merkelig nok stilnet det av en eller annet årsak. De kom til enighet uten at de ville gjøre det offentlig. Jeg vet rett og slett ikke hva slags kompromiss de fant frem. Det lukter noe svin på skogen, for å si det sånn. Spørsmålet er om kompromisset er bærekraftig. Jeg har prøvd å ringe og høre om noen av politikere ville utale seg om saken men uten hell.

 

Angelica91: Nå er jeg lei å skrive lange innlegg. Tro hva du vil jeg bryr meg ikke. Jeg har andre preferanser enn dere. Hvordan skal jeg debattere med mennesker som sitter her og påstår at konflikten i Kosovo var på høyden med den i Bosnia. Hver eneste IDIOT her på jordkloden som har fulgt litt med på internasjonal politikk og konflikter vet at det ikke var noen krig i Kosovo. Serbere kom og dere stakk av. Det er dere som er bitter og sjalu for at vi klarte å jage serbere på egen hand mens NATO måtte gjøre det for dere. Så kom ikke her å spre løgn. Og ja! jeg har STORE problemer å debattere med en 17 åring. Kommer ikke til å svare på dine innlegg, for jeg syns at debatten blir for kjedelig og dum siden jeg hele tiden må gjenta meg selv til det uendelige. Har bedre ting å gjøre enn å bruke min tid å overbevise en ung kylling at hun tar feil.

 

Pricks: Hei Pricks! Lenge siden sist! Ja, jeg må nok si meg enig med deg her. De kom under helt andre preferanser enn å hjelpe oss. Men jeg klarer ikke å se hvordan jeg motsir meg selv her. De kom, og det er det som var mitt poeng. Under hvilke preferanser spiller ingen rolle for det var ikke det jeg ville frem til. Jeg forlangte ikke at kosovoalbanere skulle komme og hjelpe OSS men de kunne vært med å gjort motstand samtidig som oss slik at de kunne hjelpe seg SELV.

 

Vi hadde en god del av disse mujahediner. De ba om morgen kl. 4 og dro på halshoggingstur uten å avklare det på forhånd med øverste kommanderende. Det ble det problemer av. Når vi da hadde utspørring med de så viste det seg at de trudde vi drev med jihad! Til helvette med jihad, jeg var der for å forsvare mitt hjem og vi brydde oss ikke om det pisse der. Fleste av de returnerte men noen ble igjen. De som ble igjen måtte akseptere at dette ikke var jihad og at vår øverste kommanderende var også deres øverst kommanderende.

 

Trey: JEG er lei DIN pissprat og det har jeg vært helt siden du skrev din første innlegg. Du er så forbanna misunnelig på meg og bosniere. Det OSER av misunnelse gjennom hele innlegge ditt. Du er en stakkar kosovoalbaner som ikke tør å stå imot serbere og nå beskylder du Gud og hver mann for at dere måtte ha hjelp for å oppnå det vi i Bosnia har oppnådd alene. Det er bare å innrømme det. Jeg vet hvor surt det er.

 

Ja i forhold til deg så er jeg en helt. I forhold til deg så er jeg MER enn en helt. Du skjønner, du må ikke la deg gå ut over andre for at DU ikke hadde baller nok til å stå å krige for ditt land. Det er ikke noe å være flau over. Det er mange sånne som deg. Si meg en ting lille albaner: hva gjør du hvis Kosovo ikke klarer seg gjennom denne prosessen? Hvis serbere nå mobiliserer og kjøre over Kosovo? Er du så forbanna sikker at NATO og EU har baller nok til å foreta seg noe, nå som Russland og Kina er mer resolutt å spille en mer aktiv rolle enn det var tilfelle i 99? Hva gjør dere da? Det er vel Makedonia eller Albania det neste, for med deres kampmoral så er Kosovo okkupert i løpet av 3 dager. Stakkar folk, jeg vet at det gjør vondt å anerkjenne at Bosnia klarte det og at Bosnia ikke er avhengig av internasjonale organisasjoner for ivareta sin eksistens. Men ikke la det gå ut over meg, for JEG er ikke skyldig for at dere mangler kampmoral.

Endret av jascko
Lenke til kommentar

Kanskje denne repbulika srpska greia vipper andre veien. Kanskje bosnerne blir hørt, og repluka srpska blir lagt ned for godt. Dette skulle ha blitt gjort for lenge siden. Republika sprska er et område som har blitt okkupert ved hjelp av etnisk rensning og genocide. Til og med Srebrenice er en del av replublika srpska!

Fn kan aldri godkjenne dette, det skylder de Bosnia, og det vet de.

Lenke til kommentar

Jeg synes at folk burde vise litt respekt til jascko.

Han har faktisk kjempe for landet sitt, selv om han visste at motstanderen var klart overlegen.

Han gjorde det for landet sitt, for folket sitt. Han har opplevd masse grusomheter, og det at han i det hele tatt har kommet hit i Norge og gjort noe av livet sitt, gjør at jeg respekterer han.

 

Ingen andre en han vet hvordan det var der nede, og det er derfor han reagerer på deres poster.

Uten folk som han hadde ikke Bosnia eksistert.

 

Jascko jarane, ti si pravi heroj.

Endret av EdinhoBIH
Lenke til kommentar
Jeg synes at folk burde vise litt respekt til jascko.

Han har faktisk kjempe for landet sitt, selv om han visste at motstanderen var klart overlegen.

Han gjorde det for landet sitt, for folket sitt. Han har opplevd masse grusomheter, og det at han i det hele tatt har kommet hit i Norge og gjort noe av livet sitt, gjør at jeg respekterer han.

 

Ingen andre en han vet hvordan det var der nede, og det er derfor han reagerer på deres poster.

Uten folk som han hadde ikke Bosnia eksistert.

 

Jasco jarane, ti si pravi heroj.

 

Hvala brate Edine. Ako bude trebalo opet cemo za puske.

Lenke til kommentar
Har bedre ting å gjøre enn å bruke min tid å overbevise en ung kylling at hun tar feil.

 

Er du en hund?

 

Nå truer Russland væpnet makt mot de som anerkjenner Kosovo

 

Gjør de? Vil de ta Norge også?

 

 

Haha fra og med idag er ikke nordmenn redd for muslimer lenger, men for kristne ortodokser.

 

Jeg er redd for alle med religion.

Lenke til kommentar
Har bedre ting å gjøre enn å bruke min tid å overbevise en ung kylling at hun tar feil.

 

Er du en hund?

 

Nå truer Russland væpnet makt mot de som anerkjenner Kosovo

 

Gjør de? Vil de ta Norge også?

 

 

Haha fra og med idag er ikke nordmenn redd for muslimer lenger, men for kristne ortodokser.

 

Jeg er redd for alle med religion.

 

 

Hahaha. Det er ikke de med religion som starter kriger. Det er folk som deg som er redd for religionen, og som bruker terror som propaganda for å få folkets støtte... Men ja, nok om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...