Gå til innhold

"Guitar Hero: Aerosmith" i juni!


Kjeksmestern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Korleis kjem du fram til det? PÅ GH3 kan du halde inne grønn heile vegen, noko "alle" gjer, naturlegvis. På GH2 og GH4 vil ikkje det gå sidan du må trykke knappen inn når noten er der, du kan ikkje halde den inne før så den blir registrert når noten glir forbi. Difor må du, om TTFAF hadde vore med, trykket inn grønn mellom kvar einaste av dei andre notane. GR-R-GR-GU-GR-B-GR-R-GR-GU-B-GR. På GH3 kan du gjere sånn: GR-R-GU-B-R-GU-B.

 

Forskjellen på GH2 og GH3 er at i GH3 er frontvinduet for hammerons og pulloffs "uendelig", mens i GH2 har du et x antall millisekunder på å gjøre ei forandring. Dvs at i GH3 kan du holde inn for eks G på ei G note, og om det kommer ei R hammeron note 3 sekunder seinere kan du bare trykke inn R med ei gang så blir den registrert når R nota kommer. Dersom den samme charten hadde vært i GH2, måtte du trykke inn R i det den passerer linja. Om det da skulle komme ei G pulloff note 3 sekunder etter det igjen, kan du I GH3 slippe R med ei gang siden notene ikkje har noe frontvindu. I GH2 derimot, holder du R inne helt til G pulloff nota treffer linja, så slipper du R, så sant du holder G inne.

 

Så i TTFAF på GH2 hadde det vært nok å begynne med å holde inne GR på den første R nota, slippe R når G nota treffer linja, trykke inn Y når Y nota treffer linja (samtidig som du holder inne G), slippe Y når G nota kommer, trykke inn B (igjen samtidig som du holder inne G) når B nota kommer og så videre. Forskjellen er bare at du må pulle off når pulloff nota kommer, i stedet for når som helst.

GR-G-GY-G-GB-G osv. Siden introen til TTFAF er så kjapp kan du bruke samme tappe teknikk i GH2 motoren da notene er ca innafor tidsvinduet til hverandre. Samme teknikk brukes i for eksempel Jordan.

Endret av Kunt
Lenke til kommentar

Kjøpte GH: Aerosmith til Wii i dag (kun spillet, har gitarer fra før) og ble positivt overrasket. Sangene er brukbare, men jeg likte ikke at man må spille som Aerosmith stort sett hele tiden selv om man velger hvilken person man skal spille med, velger kostyme, gitar og alt det der som vanlig. Men når det er sagt er det mange soloer her jeg liker, og selv om mange sanger er litt kjedelige er de morsomme å spille. Problemet er at det er for enkelt. Startet rett på Hard og har foreløpig klart "Living on the edge". Har fire stjerner på noen få sanger, men resten er fem av fem stjerner på første forsøk (inkludert Living on the edge). Men jeg får nok Wii'en på nettet når som helst, så da blir det jo noe annet. Bare håper folk kan slutte å logge av med en gang de skjønner at de taper. Spilte GH3 på nettet hos en kamerat, men etter femten sanger var det ikke én jeg fikk fullføre fordi idioten jeg spilte med bare logget av når han/hun skjønte han/hun kom til å tape. :( Jeg tapte selvsagt en del, men holdt ut til siste slutt uansett.

 

Edit: Har litt vansker med å høre gitaren til tider, men har ikke prøvd å stille inn lyden bedre enn standardinnstillingene. Første gang jeg spilte kræsjet hele spillet i sang-menyen, men ellers har det fungert helt fint. :)

 

Edit: Hmpf, pløyde gjennom hele karrieren på Hard uten å feile en eneste sang. Faktisk fikk jeg tre stjerner på fem sanger og fire til fem stjerner på alle de andre. Bossen tok jeg på andre forsøk. Ble litt skuffet, må jeg si. I tillegg startet sangene bra (og den andre er nesten verdt prisen alene), men ca halvveis begynte jeg å miste interessen da det bare var kjedelige sanger resten av veien. Litt skuffa nå, spesielt siden det bare er trettien sanger totalt, og alle sangene i butikken er enten Aerosmith eller Joe Perry. :(

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Da har jeg også fått meg GHA. Jeg kan også si at det blir kjedelig i lengde. Er du ikke Aerosmith fan, så virker alle sangene like. Men allikevel så er det noen spennede soloer i hver sang. Og det siste sangen er definitet vanskleig, selv om jeg tok den på første forsøk. Gitar battlelen er mye lettere enn GH3 og tok den også på første forsøk.

 

Kan ikke si at det er verdt prisen, 40 sanger for 500 kroner. Allikevel så kommer jeg til å kose meg med dette spillet, men tipper jeg går kjapt over til GH3 igjen!

Lenke til kommentar

Problemet er at de aller fleste av de fete soloene er i første tredjedel av spillet, så etter den tid blir det fort kjedelig. Liker Run-DMC, og den siste pluss bonus-sangen er ikke så verst. Men det er mye dritt her. Ironisk nok er favorittsangen min den andre, og den er ikke engang Aerosmith. Er også en fan av Joan Jett, så da har vi da to bra sanger. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...