Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Heisann, her kommer en liten nøtt:

 

Skal koble til en bærbar PC til et trådløst nettverk, men det går ikke så greitt. Det merkelige er at nettverket fungerer, selv om maskinen påstår at det ikke er skikkelig i orden. Og helt i orden er det ikke. På status for den trådløse tilkoblingen står det: "bekrefter identitet". I starten skal den laste ned ett eller annet sertifikat for å få gokjent forbindelsen med ruteren.

 

Når vi starter maskinen på nytt, må vi be Windows reparere den trådløse tilkoblingen, og da fungerer det. Selv om Windows påstår at det ikke fungerer.

 

Maskinen er med i et domene, men de ansvarlige driftsteknikerne for PC-en sier at vi godt kan koble til trådløse nettverk hjemme, uten at det skal bli noe problemer med domenet...

 

noen som har noen ideer om hva dette kan dreie seg om?!

 

På forhånd takk for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det er individuelt hva slags problem som dukker opp.

Jeg sitter på en dir-655 også, og der durer det og går som bare det.

Har bare hatt problemer med og dele mapper mellom wan pc og lan PC-er.

Men det løste seg på en merkelig måte. Alt jeg gjorde var og legge inn network magic trial, og dele alt derfra, derretter tok jeg og avinstallerte network magic, og etter det har jeg sett og kunne gjøre alt jeg ville med de delte mappene.

 

Løsningen til dine problem kommer kanskje av at noen bruker den samme kanalen som du på det trådløse nettverket. Skift kanal :D

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Fant dere en løsning på dette problemet ?

 

jeg og sitter på en D-Link DIR-655 og har ikke hatt problemer med wireless før, det funker på både ps3 og laptopp nr2.

 

Nå har jeg akkurat formatert min nye HP Mininote 2133 og installert XP, også får jeg dette problemet... nettet funket fint når mininoten kjørte Suse Linux (som forøvrig er noe jævla ræl.. så var det sagt :))

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Fant løsningen på et annet forum: yeeey..

 

Du gjør slik; åpne nettverkstilkoblinger -> trådløs tilkobling (egenskaper) -> trådløse nettverk -> så klikker du på nettverket som du skal koble til (ligger sikkert under foretrukne nettverk) -> merk denne og trykk egenskaper -> godkjenning - og om det står avkrysset i en rute *IEEE 802.1x-godkjenning - så deaktiverer du denne.
Lenke til kommentar
Fant løsningen på et annet forum: yeeey..

 

Du gjør slik; åpne nettverkstilkoblinger -> trådløs tilkobling (egenskaper) -> trådløse nettverk -> så klikker du på nettverket som du skal koble til (ligger sikkert under foretrukne nettverk) -> merk denne og trykk egenskaper -> godkjenning - og om det står avkrysset i en rute *IEEE 802.1x-godkjenning - så deaktiverer du denne.

 

En annen løsning er å deaktivere modulen i routeren som får alle pcene til prøve å logge på med sertifikat:

 

http://www.support.dlink.com/emulators/dir...cted_Setup.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...