Gå til innhold

Våre opplevelser som kunder/ansatte


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Vi bestilte peppes film deal tror jeg det var engang. Jeg hadde hatt mye småpenger, 50 øringer og 1 kroninger skikkelig lenge, og vi tenkte dette var en god måte å bli kvitt dem på.

 

Så vi regnte ut alt (tok laaang tid) og putta alle småpengene i en pose.

Så når han kom på døren og vi skulle betale for pizzaen så han bare den store stappfulle posen med småpenger, han gadd ikke regne det ut engang, han bare tok hele posen med seg..

 

Han stolte på oss virka det som. I ettertid lurte vi på hvorfor vi ikke ga de mindre siden de ikke så igjennom det engang :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle handle meg en 6'er øl her om dagen, da kassedama spurte etter legitimasjon, ga jeg hun det. Etter å sett på den i ca 5 sek sier hun: Nei, dessverre. Jeg begynte å fyre meg litt opp å sa: HVA FAEN? Deretter tok hun leggen en gang til å sa unnskyld feiltagelsen. Jeg bare bygde på den å sa: Åja, du leste den vel gal vei skjønner jeg... :yucky:

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis skulle kibbe Smirnoff Ice en gang for noen måneder siden.

Vi tok og puttet tre bokser i en sekk han hadde, så hadde tydeligvis ei gammal kjerring sett det og sagt fra til kassefyren.

Da vi kom til kassa og skulle putte sjokolade og tyggis på disken så sa han til oss:

"Ja det var alt?" Så nikka jeg. Og han sa at det var vi som lå i trøbbel hvis det var sjekk.

Etter det så bare smilte han og vi gikk.

Lenke til kommentar

var på prix med noen venner en gang. Var på vei bort til kassa da vi så 3 eldre damer snakke og tulle foran kassereren. Da vi kom bort, så en av kvinnene til oss "ikke sant dere hørte at kassereren sa at han skulle vaske hjemme hos oss hver dag i en måned". Så brøt kassereren inn, og sa til oss "hvis dere svarer nei nå, skal du få den pizzaen du (altså jeg) holder i hånda". så da sa vi selvsagt nei til damene, og da det var vår tur, sa kassereren at jeg skulle få pizzaen til halv pris hvis jeg slo han i stein saks papir. jeg vant, og fikk pizzaen nedsatt :) (han la til at jeg ikke måtte si det til noen). Dette var sjefen på butikken :roll:

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis av meg skulle en kjapp tur ned på Rimi og kjøpe oss noe godteri. Siden min venn hater at jeg kjøper baconsnacks stod vi en stund å diskuterte om jeg skulle få kjøpe det eller ikke. Kompisen min gjentatte flere ganger med å si "Legg det tilbake". Tilslutt kom en ansatt og lurte rett og slett på om jeg hadde stjelt noe. Jeg var selv ikke klar over at han hadde sagt "legg det tilbake" og stod bare der og måpte. Fikk oss en god latter etterpå. :)

______________

 

En annen historie. Samme sted, med samme kompis. Jeg skulle ha noe cola, og ser en ganske kvinnelig ung ansatt ser på meg. Jeg smiler, og hun kommer gående mot meg med et skikkelig O.O-blikk. Jeg ser litt forvirret på henne mens hun fortsatt går mot meg. Tilslutt er hun bare noen få centimeter fra nesetupp til nesetupp og nå så jeg bare dumt på henne, før hun bare "Neidaa, jeg bare tuller." Og går.

Var en forrvirrende 30 sekunder opplevelse.

Lenke til kommentar
Men alikevel, 6 flasker Plumbo til det? Da skal du ha ekstreme fritidsproblemer isåfall! Hadde nok reagert på det, selv om jeg har lekt nok med Plumbo til å skjønne at det har et utvidet bruksområde.

Nei, da har du ekstrem fritid ;)

 

(...)Jeg skulle ha noe cola, og ser en ganske kvinnelig ung ansatt ser på meg.(...)

Ganske kvinnelig? :!:

Lenke til kommentar
en kompis gikk en gang til butikken for å kjøpe øl. dette var mens han var student så han hadde tatt et slikt beger en lager isbiter med og lagt 10 kroner i kronestykker i de "hullene" en lager isbitene i. når han skulle betale holdt han frem brettet og damen i kassen tok det hun skulle ha,.

Eh? Hvorfor kunne han ikke bare ha pengene i en vanlig pengbok eller i lomma for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Vel, da jeg skulle kjøpe øl i dag begynte hun i kassen og gjette på alderen min. Skjønte ingenting og spurte om hun ville se legitimasjon, men neda; hun ville bare gjette. Merkelig hvor langt tid det tar å gjette at jeg er 20 egentlig, hun måtte gjette 21 og 19 mange ganger før hun klarte det.

 

Ellers skjer det sjeldent så mye rart når jeg er og handler. Annet enn at om man er hyggelig med de i kassen så blir de alltid like overrasket/satt ut. Ganske gøy egentlig. Pleier ikke si annet enn "ha en fin dag" eller noe tilsvarende, men det blir visst for mye for butkansatte.

Og det falt deg ikke inn at hun prøvde å flørte med deg?

 

Er glad vi har gratis poser ved enden av båndet, syns det er nok å spørre folk om de vil ha med seg lappen. Trenger ikke mase om pose i tillegg.

Er det noe som irriterer meg så er det butikkansatte som er helt nazi på bæreposene. Enkelte steder så har jeg opplevd å få spørsmålet om jeg skal ha pose og jeg svarer "Ja takk." og så halveis i pakkinga innser jeg at jeg trenger en pose til. Når jeg spør om det så blir jeg faen meg avkrevd 50 øre for en ekstra pose. :roll:

 

Vi bestilte peppes film deal tror jeg det var engang. Jeg hadde hatt mye småpenger, 50 øringer og 1 kroninger skikkelig lenge, og vi tenkte dette var en god måte å bli kvitt dem på.

 

Så vi regnte ut alt (tok laaang tid) og putta alle småpengene i en pose.

Så når han kom på døren og vi skulle betale for pizzaen så han bare den store stappfulle posen med småpenger, han gadd ikke regne det ut engang, han bare tok hele posen med seg..

 

Han stolte på oss virka det som. I ettertid lurte vi på hvorfor vi ikke ga de mindre siden de ikke så igjennom det engang :!:

Er det ikke slik at man kan nekte å ta i mot betaling om det er så så mange av samme myntenhet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Var innom en lokal Kiwibutikk. Hadde rasket med meg et brød og 1.5 liter lettmelk. Kjapp hoderegning i det jeg subbet mot kassen fikk jeg til å bli noe mellom 35-40 kr. Kassadamen var av den ekstremt blonde sorten, 

og hun var i tillegg struttende høygravid.

 

Leverte fra meg en femtilapp, nurket slengte den i betalingsautomaten,

og det klirret ut absolutt ingenting i veksel fra myntautomaten i forkant av kassen. 

Ikke fikk den grønnkledde hønsehjernen ut noen

kvittering heller. Så da så hun ingen annen utvei enn å bruke ekornhjernen (det skulle hun faen ikke gjort). Jeg fikk nå overlevert 2.50 kr, ledsaget av et småsurt blikk.

 

Nå dristet jeg meg til å titte inn i de lett mongoloide kuøynene til sjarmtrollet og sa at jeg tvilte relativt mye på hoderegningen, og tilbød meg å gå tilbake til brød/melk-avdelingen og sjekke. Det fikk jeg tvert avslag på, noe som jeg ikke godtok uten videre.

 

jeg presenterte min hoderegning for det grønnkledde fjolset, og hun titte foraktelig på meg uten at noe betydningsfullt skjedde (dette vet jeg fordi det kom ingen knaselyder fra hodet til trollet).

Så spurte jeg henne om hun kunne tilkalle assistanse, og det skulle jeg så klart ikke gjort, for nå stimlet resten av de grønnkledde ekorhjernene seg rundt oss. Never mind at køen nå var direkte utrivelig lang, for dere må jo ikke tro at de hadde såpass kombinert intelligens at de skjønte at de burde åpnet et par kasser til.

 

Neida nå hev de seg over myntautomaten som de plutselig mente var årsaken for kludderet. Nå må jo ingen få det for seg at doktoreringen av automaten ble gjort med noe som kan betegnes som verktøy. Neida, de prøvde med alt fra papirbiter, penner, høylydte stønn og sukk, og til slutt et par spanske uttrykk.

 

Jeg hadde nå blitt sånn passe oppgitt, og spurte om jeg bare kunne få en tier tilbake så ville jeg være fornøyd. Tro nå faen ikke

at det er bare å komme her og her.

Den høygravide NGF (Norsk grønt fehode) la nå alt av interesse/servicemindedhet i å stirre kunstferdig på meg, mens hun med all mulig kroppslig tydelighet fikk det klart frem at her er en kunde som burde legges i reimer.

 

Jeg gav opp hele sirkuset, og i mitt stille sinn håpet jeg at når fehodet skulle nedkomme, så ville det ikke vært meg i mot om kalven kom ut sidelengs.

 

:)

Lenke til kommentar

Vurderte å kjøpe meg en DVD på den lokale Rema-butikken. Var 15 år på denne tiden, og usikker på aldersgrensen den utvalgte filmen hadde. Kikket på baksiden av coveret, men der er selvfølgelig strekkoden strategisk plassert over all informasjon. Begynner å pirke litt på kanten av lappen, da en av de ansatte kommer bort til meg.

 

"Jasså, du syns det er gøy å plukke av lappene, sånn at vi må sette på nye du, eller hva?"

 

Han sa dette på en måte som gjorde at det virket som om ca. 85% av norsk ungdom hadde dette som hobby.

Jeg gav han bare coveret, og gikk ut.

 

Har også opplevd, opptil flere ganger, og stå i kø bak (gjerne eldre) mennesker som prater om alt og ingenting med h*n bak kassa.

"Uff, nå er det dårlig vær ute altså."

"Du, er denna fiskepuddingen no' tess?"

Det verste av alt er at disse samtalene godt kan vare i over 5 minutter. Da er det bare en ting å gjøre; *HOST HARK HOST KREMT*. Da reagerer de som oftest.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar

Er ei lokal Kiwi-shappe her, (Dal/Eidsvoll kom.) middels stor. Masse jall som står utover hele tida, aldri ryddig i den butikken og de (?) ansatte er alltid like fornøyde med at det er masse folk innom, står alltid en 5-15 stk i KØ mens det går ei kasse, ingen har vett nok til å komma å hjelpe når de står 2 m unna å later som de kaster no papp ell drit.

 

Værste jeg har opplevd der var i sommer, sommerferien... Sku kjøpe no pølse jall, sku på grillparty med no venner... Kommer inn på den "nyrydda" kiwi'n med hjelmen under armen (kjører sykkel), ser bort på kassa og prøver å forte meg å hente det jeg sku ha siden det var bare noen i kø.

 

Får henta pølsejallet og lomper og er på vei til kassa da jeg ser at HALVE butikken er driiitfull av folk og kø,kø,kø... Pensjonister som ska ha halvtårsrasjonen sin med gugemeie og kefir, som da selvfølgelig står å funderer på om de ikke skulle hatt no anna en det de kjøpte. Handlevogna er overfull selvfølgelig...

 

Etter rundt en halvtime er jeg framme ved den ene kassa som går, der sitter det selvfølgelig en kvisete drittunge som tydligvis aldri har sett en dagligvare før, han måtte snu og klemme på ALT alle kjøpte og brukte da sikkert et minutt på to varer, HÅPLØST...

 

Spurte bare høfflig om han var aleine på jobb jeg, siden det var bare han i butikken før jeg gikk...

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Var innom en lokal Kiwibutikk. Hadde rasket med meg et brød og 1.5 liter lettmelk. Kjapp hoderegning i det jeg subbet mot kassen fikk jeg til å bli noe mellom 35-40 kr. Kassadamen var av den ekstremt blonde sorten,

og hun var i tillegg struttende høygravid.

 

Leverte fra meg en femtilapp, nurket slengte den i betalingsautomaten,

og det klirret ut absolutt ingenting i veksel fra myntautomaten i forkant av kassen.

Ikke fikk den grønnkledde hønsehjernen ut noen

kvittering heller. Så da så hun ingen annen utvei enn å bruke ekornhjernen (det skulle hun faen ikke gjort). Jeg fikk nå overlevert 2.50 kr, ledsaget av et småsurt blikk.

 

Nå dristet jeg meg til å titte inn i de lett mongoloide kuøynene til sjarmtrollet og sa at jeg tvilte relativt mye på hoderegningen, og tilbød meg å gå tilbake til brød/melk-avdelingen og sjekke. Det fikk jeg tvert avslag på, noe som jeg ikke godtok uten videre.

 

jeg presenterte min hoderegning for det grønnkledde fjolset, og hun titte foraktelig på meg uten at noe betydningsfullt skjedde (dette vet jeg fordi det kom ingen knaselyder fra hodet til trollet).

Så spurte jeg henne om hun kunne tilkalle assistanse, og det skulle jeg så klart ikke gjort, for nå stimlet resten av de grønnkledde ekorhjernene seg rundt oss. Never mind at køen nå var direkte utrivelig lang, for dere må jo ikke tro at de hadde såpass kombinert intelligens at de skjønte at de burde åpnet et par kasser til.

 

Neida nå hev de seg over myntautomaten som de plutselig mente var årsaken for kludderet. Nå må jo ingen få det for seg at doktoreringen av automaten ble gjort med noe som kan betegnes som verktøy. Neida, de prøvde med alt fra papirbiter, penner, høylydte stønn og sukk, og til slutt et par spanske uttrykk.

 

Jeg hadde nå blitt sånn passe oppgitt, og spurte om jeg bare kunne få en tier tilbake så ville jeg være fornøyd. Tro nå faen ikke

at det er bare å komme her og her.

Den høygravide NGF (Norsk grønt fehode) la nå alt av interesse/servicemindedhet i å stirre kunstferdig på meg, mens hun med all mulig kroppslig tydelighet fikk det klart frem at her er en kunde som burde legges i reimer.

 

Jeg gav opp hele sirkuset, og i mitt stille sinn håpet jeg at når fehodet skulle nedkomme, så ville det ikke vært meg i mot om kalven kom ut sidelengs.

 

:)

 

Lmao, årets post! Fy faen så bra! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...