Takkformeg Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Førstebildene.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41886241 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41887375
Luske_Ludvig Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Førstebildene.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41886241 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41887375 De bilene der med kraftig V8 slipper så utrolig lett!
Takkformeg Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Snakker om å utnytte volum, da 280 hk på 5 liter For ikke å snakke om den andre, 302 liter og 420 hk haha 302 cubic inches tenker jeg
Snylter Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Effekt pr. liter er ikke alt her i verden. Lyd er viktigere enn effekt i de bilene der, og effekt har de mer av enn de fleste andre hadde på den tiden uansett.
Isbilen Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Like gammel og stygg som meg, den øverste. Hva faen tenkte Ford på da de tegnet åttitallsmustangen? Trolig fint lite, i likhet med resten av verden på den tiden.
Takkformeg Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Effekt pr. liter er ikke alt her i verden. Lyd er viktigere enn effekt i de bilene der, og effekt har de mer av enn de fleste andre hadde på den tiden uansett. De ble jo bygget for rattlåsrally mellom lyskryssene i usa..
Snylter Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 De ble jo bygget for rattlåsrally mellom lyskryssene i usa.. Kilde?
Dofty Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Der amerikanerne tapte på design, kom europeerne inn og stjal showet på 80-tallet. BMW E30, Audi Quattro, MB 190E er fine eksempler på dette. Men grunnen til at amerikanske biler har så lite effekt på svære motorer er på grunn av holdbarhet, mindre stress på motoren. Og drivstofforbruk var aldri en bekymring fordi drivstoff kosta ingenting på den tiden. Endret 27. mai 2013 av Dofty
Snylter Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Drivstoff er jo fortsatt tilnærmet gratis der borte..
Takkformeg Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Men de har kjedelig oktan der også er vel 91 eller noe?
Dofty Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Og det er premium! 87 er vanlig der, noe 95 er for oss. Endret 27. mai 2013 av Dofty
Takkformeg Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Ja, nettopp. Kjedelig oktan Kankke kjøre like aggressiv tenning og kompresjon der
Mr Pepe Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Så har man jo 110 oktan i usa for 8-9 dollar aka 50 spenn per 3.7 liter
Takkformeg Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Det vet ikke jeg noe om, det er vel ikke på vanlige pumper ?
Mr Pepe Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Det vet ikke jeg noe om, det er vel ikke på vanlige pumper ? Her fyller han for 8.16 cent 110 oktan gallon , vel på vanelig bensinstasjon ?
Takkformeg Skrevet 27. mai 2013 Skrevet 27. mai 2013 Er vel ikke alle stasjoner som har det, men igjen, begynner å tynnes ut med stasjoner som har 98 her i krsand også.. Men er vel nok offtopic nå
Snylter Skrevet 28. mai 2013 Skrevet 28. mai 2013 I USA regnes jo oktan ut annerledes enn her, 87 der borte tilsvarer ikke 87 her.. Her i Europa bruker vi ROZ/RON, mens de i USA vel bruker CLC/PON. Det er altså forskjellige verdier. 87 oktan PON tilsvarer 91 her. 91 oktan PON tilsvarer 95 her. 93 oktan PON tilsvarer 97 her.
Nikkor Skrevet 29. mai 2013 Skrevet 29. mai 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37599274 Haha, rimelig dyrt og stygt! Lol, noen som har kjøpt den.
turbo911 Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 så litt på bobler i stad og fant denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41535394 for en hinsides pris! er det bare fordi at den har oval bakrute?? må nesten le litt av denne: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=40996883
Snylter Skrevet 2. juni 2013 Skrevet 2. juni 2013 Den ovalen var ganske heftig priset, og etter mitt syn er den egentlig ganske verdiløs med tanke på at det ikke lenger er en originalbil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå