Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Det står riktignok 1.394,- i prisguiden, men går man inn på JP sine sider, så er 1.785,- i skrivende stund.

:( Synd.

 

B+W filteret koster 449,- på JP sine sider, og et UV filter har jo en pris det også, men her står det ikke oppgitt hvilket merke/modell det er.

Kjøper ikke filter i Norge når jeg kan bestille fra utlandet for under halve prisen, derfor ser jeg aldri etter filterpriser på norske nettbutikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubrukt Pentax 18-55mm f/3,5-5,6 WR 1200 kr

 

Riktignok flere hundrelapper under løsvektsprisen, men som kit koster det bare ~500 kr. Markedet er nok overmetted av slike tilbud så jeg regner med at han neppe får mer en halve den ønskede prisen for det. Å kjøpe slike objektiver i kit bare for å selge de videre er å kjøpe seg mye arbeid, lite fortjeneste og høy risiko for å brenne inne med det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Sikkert ikke så mange som vil kjøpe en ferdigpakke til 100 lapper, men solgt hver for seg er ikke den samlede verdivurderingen så håpløs:

D700 med MB-D10 - 12000

70-200 VR2 - 13000

105VR - 5000

50 1.4G - 2000

24-70 - 8000

14-24 - 9000

300VR2 - 30000

 

D300s med MB-D10 - 7000

18-200VR - 3500

TC-20E III - 2500

SB-800 - 1500

SB-900 - 2000

Sigma 85 1.4 - 5000

 

Tilsammen 100500. Studioutstyret aner jeg ikke verdien på. Om han selger alt hver for seg er det ikke urealistisk å få inn rundt 100.000.

 

Tips: By 80000, selg alt hver for seg, innkasser fortjeneste på minst 10000 ;)

Lenke til kommentar

Hvor mange har 100K å bruke og itillegg skal ha akkurat den pakken?

 

Noen har 100K og bruke på moro vet du Kenta.

 

Jeg kunne kjøpt akkurat denne pakken, men jeg kunne gitt 80.000,- Da hadde jeg satt igjen med en billig 300VR2 til slutt.

 

Jeg har kjøpt en de større pakker å delt de opp, men det er litt arbeid med kjøp og salg, så for over Kr. 80.000,. hadde jeg ikke giddet.

Lenke til kommentar

Er ikke dette en lit vel optimistisk pris 2000kr+ porto for en brukt Panasonic DMC-GF1? Er vel ikke så spesiell?

 

DMC-GF1. Rødt hus med alt tilbehør (se bilde) UTENOM LINSE. Se forøvrig denne linken: http://www.43rumors.com/panasonic-gf1-revisited-in-alaska/

 

Kamerahuset skal selges, men prisen er ikke diskutabel. Ligger noen dager på foto.no før det legges ut på Ebay. Sjekk prisen der, hvis du er interessert, så ser du at dette er et bra tilbud. Garanti utgått, men bra tilstand.

 

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=29&id=159089

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Kr. 2.000,- er jo billig hvis en tar det nye røde huset som ligger på ebay som koster Kr. 4.560,-

 

Det hadde jo kommet på ca. 6.000,- til Norge.

 

Edit: Sånn i ettertid så synes jeg det ikke er noe bra kjøp , jeg kan ikke se på noe måte at dette skulle være noe spesielt kamera. Etterfølgeren GF2 som er så og si likt med en del forbedringer koster Kr.3.772,- med 14-42 objektiv, og GF3 koster Kr. 3.889,- med samme objektiv.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

GF1 er ansett som bedre enn både GF2 og GF3. GF2 er ett enklere kamera med færre kontrollmuligheter (bla. forsvant modushjulet og en del knapper bakpå, samt muligheten for fjernutløser), og GF3 er enda enklere og mister blitsskoen og får innstillingshjulet slått sammen med 4-veiskontrolleren.

 

GF2 og GF3 er ansett for å ikke være erstattere til GF1, men heller en ny og enklere modellrekke. Mange har etterspurt en reell etterfølger til GF1, og ryktene vil ha det til at det er på vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...