Gå til innhold

Minnrkort til Canon 30D ?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et av disse:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331165

 

Rett over 600 kroner hjem i postkassa for 8 gb er utrolig mye minne for pengene. Sitter og vurderer om jeg ikke skal kjøpe meg ett til. Jeg har et par 2 gb-kort i tillegg

 

Hva i alle dager skal man med 20GB med minnekort? Bare ren nysgjerrighet....med 30D og med høyeste JPG kvalitet+RAW vil det tilsi ca 1500 bilder, kun RAW ca 2500 og JPG ca 5000 bilder. Har 2x2GB og klarer meg greit med det. Ikke det at minnekort koster noe særlig om dagen men ble som sagt nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva i alle dager skal man med 20GB med minnekort? Bare ren nysgjerrighet....med 30D og med høyeste JPG kvalitet+RAW vil det tilsi ca 1500 bilder, kun RAW ca 2500 og JPG ca 5000 bilder. Har 2x2GB og klarer meg greit med det. Ikke det at minnekort koster noe særlig om dagen men ble som sagt nysgjerrig :)
Vet ikke på 30D, men på Samsung GX-10 er råfilene på 16MB, på Nikon D300 kan de være opptil 24MB. GX-20 har antakelig omtrent det samme, så da flyr plassen fort...
Lenke til kommentar
Programmet har ikke noe å si for meg da jeg har photoshop, det som er avgjørende her er hvem som er best. Har bestilt Sandisk Extreme III 2Gb, men det er det jo ingen som har nå, så lurte heller på å forandre ordren til Lexaren da jeg kan få dette kortet fortere. Så hvem er best? hva er fordeler og ulemper hvis det er noen?

 

 

Sandisk Minnekort Compact flash 2Gb Extreme III 275,00 NOK

 

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iID=3436955

 

 

Joda, er klar over at de er mulige å oppdrive, men du skjønner sikkert selv at jeg ikke gidder å betale 275, det er rip off.

 

Prisen hos de er vel ikke høyere enn hos andre etter det jeg ser,prisen var jo heller ikke nevnt av deg bare tilgjengelighet :cool:

 

Her ser du første ligger på ca.200,-

Sandisk CF extreme III 2Gb

Bestilte 2x2Gb..kom på 477,- med frakt.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg et av disse:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331165

 

Rett over 600 kroner hjem i postkassa for 8 gb er utrolig mye minne for pengene. Sitter og vurderer om jeg ikke skal kjøpe meg ett til. Jeg har et par 2 gb-kort i tillegg

 

Hva i alle dager skal man med 20GB med minnekort? Bare ren nysgjerrighet....med 30D og med høyeste JPG kvalitet+RAW vil det tilsi ca 1500 bilder, kun RAW ca 2500 og JPG ca 5000 bilder. Har 2x2GB og klarer meg greit med det. Ikke det at minnekort koster noe særlig om dagen men ble som sagt nysgjerrig :)

 

 

Det er 8 gb, ikke 20! 20-tallet referer til mb i sekundet (hastighet).

 

8 gb er ikke for mye. Jeg tar som regel bildene i jpg + raw, og da er det ikke plass til SÅ mange bilder. Nå viser ikke 30D mer enn 999 bilder igjen på LCD-en uansett, så jeg er ikke helt sikker på hvor mange bilder jeg får plass til hvis jeg kun kjører jpg.

 

Eitp

Lenke til kommentar
Du har 2x2Gb og et på 8Gb og du sier du vurderer å bestille et til på 8Gb= 2+2+8+8=20Gb

 

 

Sånn å forstå!

 

Jeg har en 60 gb oppladbar harddisk med minnekortleser, men stoler ikke helt på den. Det ekstra minnekortet vil være til når jeg har med kameraet på reiser og ikke har mulighet til å overføre til pc så ofte. Da synes jeg ikke 20 gb er for mye.

 

4 x 2 gb blir for knotete og uøkonomisk for meg. Jeg har selv ikke opplevd minnekortkrasj, og med Sandisk sine extreme-kort føler jeg meg ganske så trygg. Men jeg forstår hva du mener.

 

Det jeg lurer på, er hvor lenge disse lave prisene vil vare. Er det bare for å selge ut

III-serien siden Extreme IV har kommet? Prisene på minnekort hos f.eks B&H i USA er jo ikke lavere enn her akkurat nå:

 

http://www.bhphotovideo.com/c/product/4309...mpactFlash.html

 

Jeg klarer meg lenge med Extreme III, så da hadde det kanskje vært greit å sikre seg et kort for mye enn et for lite akkurat nå.

 

Eitp

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg et av disse:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331165

 

Rett over 600 kroner hjem i postkassa for 8 gb er utrolig mye minne for pengene. Sitter og vurderer om jeg ikke skal kjøpe meg ett til. Jeg har et par 2 gb-kort i tillegg

 

Hva i alle dager skal man med 20GB med minnekort? Bare ren nysgjerrighet....med 30D og med høyeste JPG kvalitet+RAW vil det tilsi ca 1500 bilder, kun RAW ca 2500 og JPG ca 5000 bilder. Har 2x2GB og klarer meg greit med det. Ikke det at minnekort koster noe særlig om dagen men ble som sagt nysgjerrig :)

 

Tja bruker selv 4GB kort og fylte et uten problem på 3-4 timers tur, godt at jeg hadde med et til :cool:

Lenke til kommentar

Hva i alle dager skal man med 20GB med minnekort? Bare ren nysgjerrighet....med 30D og med høyeste JPG kvalitet+RAW vil det tilsi ca 1500 bilder, kun RAW ca 2500 og JPG ca 5000 bilder. Har 2x2GB og klarer meg greit med det. Ikke det at minnekort koster noe særlig om dagen men ble som sagt nysgjerrig :)

 

Tja bruker selv 4GB kort og fylte et uten problem på 3-4 timers tur, godt at jeg hadde med et til :cool:

 

Jeg hadde med meg 4x 8GB til en femdagers safari i Kenya, og det holdt ikke halvveis en gang. Hadde heldigvis med meg laptop og et par eksterne harddisker. Kom hjem med 67 GB med bilder.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager skal man med 20GB med minnekort? Bare ren nysgjerrighet....med 30D og med høyeste JPG kvalitet+RAW vil det tilsi ca 1500 bilder, kun RAW ca 2500 og JPG ca 5000 bilder. Har 2x2GB og klarer meg greit med det. Ikke det at minnekort koster noe særlig om dagen men ble som sagt nysgjerrig :)

 

Tja bruker selv 4GB kort og fylte et uten problem på 3-4 timers tur, godt at jeg hadde med et til :cool:

 

Jeg hadde med meg 4x 8GB til en femdagers safari i Kenya, og det holdt ikke halvveis en gang. Hadde heldigvis med meg laptop og et par eksterne harddisker. Kom hjem med 67 GB med bilder.

 

Jepp,nettop det som er kjekt med digitalt kamera,når en har kjøpt kortet er det bare å skyte i vei en slipper jo kostnader til fremkalling og dermed tar en fort mange ganger så mange bilder enn det en hadde tenkt i løpet av en tur.

Har som sagt 2 x 4 GB men blir nok å kjøpe et par til.

Lenke til kommentar
Hei

Har noen erfaringer med Apacer cf 2 gb minnekort?

ser at Elprice har dette kortet til kr 199,- m/livtidsgaranti.

har flere SanDisk kort som er ok, men jeg bare lurer.

Jeg har et, og det er det eneste kortet jeg har som jeg ikke stoler på. Legg i litt ekstra og kjøp SanDisk eller Lexar.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...