Gå til innhold

9600 GT blir en storselger?


Anbefalte innlegg

Det mest spennende punktet etter min mening er varmeutviklingen (TDP). Dersom TDP blir ganske lav så kan man kjøle det passivt uten å måtte supplere med aktiv kjøling. Passiv kjøling og 256bit minnebuss er en meget interessant kombinasjon.

 

9600 kommer sikkert i flere utgaver, en med høy TDP (GTS?) og en med lav (GS?)

 

Det finnes 8800GT så er passiv kjølt btw, hvis du trenger et sånt til en stue pc :) (just a tip)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes det gå nesten for fort med alle kortene nå.. før man har kjøpt ett nytt komponent er det alerede en endå bedre på market nesten.. bra for oss forbrukere men mit neste kort blir vel en 8800 gts 512.. holder lenge den ..og jeg er drittlei støyen fra x 1900xt nå

Lenke til kommentar
Dette så spennende ut. Det blir vel merkbart bedre enn mitt nåværende X1600XT tenker jeg? Er PCIe bakoverkompatibelt forresten? Og vil jeg merke noe ytelsestap på PCIe 2.0 om jeg kjører de i en 1.0 slot?

Ja PCIe 2.0 er bakoverkompatibel med PCIe 1.0. Dagens kort utnytter ikke PCIe 1.0 engang så du vil ikke merke noe (forløpig)

Lenke til kommentar
synes det gå nesten for fort med alle kortene nå.. før man har kjøpt ett nytt komponent er det alerede en endå bedre på market nesten.. bra for oss forbrukere men mit neste kort blir vel en 8800 gts 512.. holder lenge den ..og jeg er drittlei støyen fra x 1900xt nå

Tja, 8800gtx kom nå i november forleden år...og det er fortsatt et toppkort. Det er jo helt opp til deg som forbruker om du føler at du trenger å kjøpe noe nytt bare fordi det er kommet på markedet(som meg :whistle: ).

Lenke til kommentar
Det mest spennende punktet etter min mening er varmeutviklingen (TDP). Dersom TDP blir ganske lav så kan man kjøle det passivt uten å måtte supplere med aktiv kjøling. Passiv kjøling og 256bit minnebuss er en meget interessant kombinasjon.

 

9600 kommer sikkert i flere utgaver, en med høy TDP (GTS?) og en med lav (GS?)

 

Det finnes 8800GT så er passiv kjølt btw, hvis du trenger et sånt til en stue pc :) (just a tip)

Som fungerer helt passivt? Altså uten å måtte addere aktiv kjøling til kabinettet?

 

(PS. Det er ikke til stue-PC-en, den spiller jeg ikke på likevel.)

Lenke til kommentar
Det mest spennende punktet etter min mening er varmeutviklingen (TDP). Dersom TDP blir ganske lav så kan man kjøle det passivt uten å måtte supplere med aktiv kjøling. Passiv kjøling og 256bit minnebuss er en meget interessant kombinasjon.

 

9600 kommer sikkert i flere utgaver, en med høy TDP (GTS?) og en med lav (GS?)

 

Det finnes 8800GT så er passiv kjølt btw, hvis du trenger et sånt til en stue pc :) (just a tip)

Som fungerer helt passivt? Altså uten å måtte addere aktiv kjøling til kabinettet?

 

(PS. Det er ikke til stue-PC-en, den spiller jeg ikke på likevel.)

 

Jepp, skal finne link til deg i løpet av kvelden :) Holder på med litt andre ting atm.

 

Edit: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3165&p=1 Here you go, har en sån i stue pcen. Funker fint go og varm.

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar

Takk :)

 

Det var ikke uten aktiv kjøling i kabinettet slik jeg trodde men ganske imponerende likevel. Bare 106°C med 4 vifter (CPU, PSU og 2 kabinettvifter) og 111°C med 2 vifter (CPU og PSU). Jeg tør ikke tenke på brannfaren ved 0 vifter men så er den vel ikke ment å kjøres uten aktiv kjøling i kabinettet heller.

 

Håper 9600GS lar seg kjøre skikkelig passivt.

Lenke til kommentar
vil gjerne ha alle komponenter viftefrie, men at man bruker store vifter på kun 5v for å få varmluften ut. Disse viftene har man ikke nubbesjangs til å høre om man kjøper gode vifter og kjører de på 5v.
Foretrekker du 120 eller 140 mm vifter?

Det kommer jo ann på hva kabinettet tillater. Men en del små HTPC kabinetter burde kunne tillate utlufting på 140mm i topplaten eks. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
...som hadde vært hadde vært totalt poengløst. Gevinsetn av 1GB på dette kortet er liten om det i det hele tatt er noen.

 

Det er ikke totalt poengløst når du kjører flere gigabytes med textures nei.

Man skulle tro folk lærte av BG sin 640kb.

Bare fordi du ikke har det, ikke har bruk for det eller hvilken annen usaklig grunn du har for å si det der, så betyr ikke det at din mening automatisk også gjelder for andre.

 

Fant forøvrig at MSI i alle fall kommer med 1gb versjon =D

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Her understrekes jo bare at man skal kun kjøre spill på skjermkortet.

Testene er også dårlig egnet for å teste minneforskjellen. Når du kjører programmer som krever gpu ytelse fremfor minne kapasitet, og tror at du skal få høyere ytelse bare ved ekstra minne, så sier det jo seg selv hva utfallet er. Jeg trenger ikke lese en test av noen skjermkort for å vite det.

I tillegg så er det t.o.m. en ørliten positiv forskjell med mer minne selv på disse testene, som en morsom bonus.

At gevinsten er liten? Kjære vene, det kommer jo helt an på hva du skal kjøre kortet på. Når jeg fyrer opp c++ og kjører gjennom 5gb med textures, så er det jævla greit med det ekstra minnet.

Vær så snill og ikke forhånddøm folk på hva man trenger og sånt.

 

Vi er ikke alle fantaster av 3dmark osv, selv om det jo gir en grei pekepinn.

Lenke til kommentar

Begge 2 har rett berre på hver sin måte, GPU hastighet og hvor fort den utnytter minnet har mye mer å si en minne (så lenge du møter minimum needed i dages spill 512MB feks) 1gig med minne blir først til hjelp i nyere spill evnt HL2 moddet med cinematic pack :) Og som blir uthevet i programvare så trenger minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...