Gå til innhold

Mulig å lage plagiatsikker webside?


Anbefalte innlegg

Skjønner forsåvidt ikke hvorfor man ikke kan bruke .htaccess e.l. Det er jo enklest (og best?)

 

 

Kommer an på hvordan han vil stoppe kopiering av sin egen side. Hvis han ikke vil at noen skal lese siden, så kan han

1. Bruke .htaccess-filen

2. Ikke legge ut websiden.

 

Skjønner ikke helt hvorfor det skal bli vanskeligere å kopiere en HTML-side med htaccess. Eneste den styrer er om du får tilgang til siden(/deler av siden) eller ikke.

Som jeg sa ovenfor, skal du forhindre at noe fra siden kan bli kopiert ut må du bygge hele siden din inn i flash. Alt annet som gir ren tekst-output til browseren din kan kopieres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner forsåvidt ikke hvorfor man ikke kan bruke .htaccess e.l. Det er jo enklest (og best?)

 

 

Kommer an på hvordan han vil stoppe kopiering av sin egen side. Hvis han ikke vil at noen skal lese siden, så kan han

1. Bruke .htaccess-filen

2. Ikke legge ut websiden.

 

Skjønner ikke helt hvorfor det skal bli vanskeligere å kopiere en HTML-side med htaccess. Eneste den styrer er om du får tilgang til siden(/deler av siden) eller ikke.

Som jeg sa ovenfor, skal du forhindre at noe fra siden kan bli kopiert ut må du bygge hele siden din inn i flash. Alt annet som gir ren tekst-output til browseren din kan kopieres.

Regner med at du gir tilgang til folk du stoler på ...

Finnes mange måter å stoppe kopiering av html/bilder på, men hvilken metode du velger kommer jo selvsagt an på publikumet.

Lenke til kommentar

Forsto det slik at det var snakk om en side som ikke skulle kunne kopieres. Hvis det var snakk om at bare noen få skulle ha tilgang til denne hadde jo spørsmålet blitt anderlede. Uansett ville jo disse ha hatt mulighet til å kopiere innholdet.

Lenke til kommentar
Forsto det slik at det var snakk om en side som ikke skulle kunne kopieres. Hvis det var snakk om at bare noen få skulle ha tilgang til denne hadde jo spørsmålet blitt anderlede. Uansett ville jo disse ha hatt mulighet til å kopiere innholdet.
Det er snakk om en side som ikke skal kunne skannes av en plagiatkontroller ala. It's Learning. I samme slengen er det sikkert like greit at den ikke kan skannes av store søkemotorer som Google og Yahoo også. Det løser man enklest ved å lage en innlogging, og den enkleste innloggingen på nettet får du med .htaccess (som Peter foreslår).

Dessuten tviler jeg på at plagiatkontrollen vi ta hensyn til en robot.txt-fil. Jeg ville sett på robot.txt som en grunn til å bli enda mer mistenksom.

 

Trådtittelen er egentlig helt på trynet, men hvis man leser videre så skjønner man.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...