Gå til innhold

Den store Canon 20D/30D/40D/50D tråden for amatører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-q5ES5fDk
Får solg min 400D med batterigrep for 4200,- og fikk reservert det siste 30d kameraet i japanphoto akersgata, flaks :new_woot:

 

Jepp,men det hadde ikke vært krise uansett siden JP fortsatt har 50+ om en bestiller på websiden deres.

 

Det hadde vært krise for meg.

Jeg hadde aldri hatt tolmodighet nok til å vente på posten, hehe :tease:

Endret av Slettet-q5ES5fDk
Lenke til kommentar
Noen tips til den beste optikk for bruk innendørs/portrett ?

Det kommer an på hva du ønsker å ta bilder av innendørs. En 30mm f/1.4 eller 28mm f/1.8 er fin for generell fotografering. F.eks flere mennesker samtidig. Men når du ønsker å ta portretter av enkeltindivider, så bør du gå for en 50mm f/1.4 eller 85mm f/1.8.

 

Det finnes forøvrig 35mm f/1.4 L, 50mm f/1.2 L og 85mm f/1.2 L hvis du har veldig mange penger på konto...

 

Tom

Lenke til kommentar
Noen tips til den beste optikk for bruk innendørs/portrett ?

Det kommer an på hva du ønsker å ta bilder av innendørs. En 30mm f/1.4 eller 28mm f/1.8 er fin for generell fotografering. F.eks flere mennesker samtidig. Men når du ønsker å ta portretter av enkeltindivider, så bør du gå for en 50mm f/1.4 eller 85mm f/1.8.

 

Det finnes forøvrig 35mm f/1.4 L, 50mm f/1.2 L og 85mm f/1.2 L hvis du har veldig mange penger på konto...

 

Tom

 

Ok,takk for tips,får kikke på omtaler av de du nevner og se hva jeg finner ut.

Lenke til kommentar
Ok,takk for tips,får kikke på omtaler av de du nevner og se hva jeg finner ut.

Du finner vel ut, som meg, at dette kan fort bli en %#¤%*$# dyr hobby.

 

Jeg selv har en 35mm f/2, som jeg glemte å nevne, som også bør være interessant. Jeg selv kan tenke meg å erstatte den med noe rundt 24-30mm da den er akkurat bitte-litte grann for trang. Om jeg kommer til å skaffe meg 50mm f/1.4 og/eller 85mm f/1.8; det har jeg ikke bestemt meg for enda.

 

Tom

Lenke til kommentar
Værtettingen har jeg ikke prøvd, men den ser ikke voldsomt imponerende ut. Det er likevel sannsynlig at den kan holde ute noe fukt. Men den kommer ikke opp mot for eksempel Olympus E-3, som i praksis er vanntett.

 

Jeg fikk testet værtettningen endel på min 40d for litt siden, nå som det var "storm" her på sørlandet. 25M/s vind, vanvittig regn. vet ikke om det var det lureste, men kameraet tålte den turen fint, tho den var bare på en 30min tid. Stod til og med ved havna å tok bilder av sjøsprut. Hadde med meg en liten fille som jeg tørket av noen steder underveis, men ellers virka det helt greit. Har ikke merket noe i etter kant. :)

 

Jeg må si meg elelrs svært fornøyd med kameraet. Fikk det 17 desember.

Har bare 17-70 sigmaen atm, men prøver å spare opp penger. men det er hardt for en 17 åring!

Lenke til kommentar
Hvilket kamera gikk du for Snekkern? 30D eller 40D? Og hvorfor valgte du bort 450D?

 

Jeg tok et 30D fordi MPX hadde et tilbud der de solgte det for 3998 med objektiv.

Selv er jeg meget spent når jeg mottar dette,da jeg fortsatt er i sterk tvil om jeg har valgt rett,men det er uansett ingen krise da jeg allerede har solgt objektivet og da vil det si at kamerahuset kostet meg 2500 kr og det tror jeg at jeg skal klare å selge det for om jeg skulle angre .

 

kunne like så godt ha 20D/30D/40D tråd da 20 og 30d er 95% identisk

 

Ønsket er oppfylt :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ser at mitt kamera fra fabrikk? er utstyrt med nyeste firmware, v1.05. Er dette gjort fra fabrikk under produksjonen av kameraet (med de fordeler/ulemper dette måtte innebære) eller er det gjort i ettertid?

 

(tenker på produksjonstidspunkt her)

Endret av brk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...