Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vist dere tror at jeg var årsaken til at htc pro var bånn i bøtta så anbefaler jeg dere å kaste vekk penger på den selv før dere sier slik.

Men for all del, en vindusvisker til 6000kr finner dere vel grunn nok til å kjøpe den...for så mye annet kult var det ikke.

Men dette er ikke forumet for pro,men jeg prøver lete etter grunner for å vurdere xperia,men ingen her klarer gi meg noen grunn til det i det hele tatt(bortsett fra ta den er penere ov virker ut til av å være av en annen klasse kvalitetsmessig utvendig)

Lenke til kommentar

vel, om du ikke gir noen begrunnelse for at du mener at htc pro var drit, så

er det naturlig for alle andre å anta at det var du som kjøpte noe som ikke

passer deg.

 

om du kommer med noen saklige argumenter, så kan vi karnskje si hvor sex1

er bedre, men vi prøver ikke å overtale folk til å kjøpe sex1 her, det er nemlig helt

valgfritt.

Lenke til kommentar

- stygg

- tung

- slitsom å bruke

- treg

- dårlig kamera

- tar lang tid å finne frem kamera,musikk spiller,radio etc

- windows generelt

- Låser seg

- henger

- avhengig av stylus eller små fingre(for det slipper du ikke unna)

- Slitsom å ringe med,trykke inn f.eks koder under samtaler

- Suger batteri

- ingen indikasjone på hvor du er tilkoplet,sendt mld osc

- Dårlige høytalere

- Sidestilt tastatur er og blir en dårlig løsning,men er bedre enn ikke tastatur

- Absolutt ingen gode tilbakemeldinger fra andre med htc telefoner, ble frarådet å kjøpe det flere ganger

- Suger til seg flekker, avhengig av plasstdekke på skjerm for ikke å ripe denne opp

- skjermen var aldri så bra som det ble opplyst

- Telefonen gikk ofte inn i uønskede programmer

osv osv osv

 

Telefonen jeg har i dag gruser denne telefonen noe så jæ......at det nesten er pinlig

Lenke til kommentar
vel, om du ikke gir noen begrunnelse for at du mener at htc pro var drit, så

er det naturlig for alle andre å anta at det var du som kjøpte noe som ikke

passer deg.

 

om du kommer med noen saklige argumenter, så kan vi karnskje si hvor sex1

er bedre, men vi prøver ikke å overtale folk til å kjøpe sex1 her, det er nemlig helt

valgfritt.

Jeg prøver å finne gode arrgumenter for å kjøpe xperia gjennom erfaringer med den her,ingen overtaler meg til noe som helst.

men jeg setter pris på gode/dårlige tilbakemeldinger, det er nemlig avgjørende for et kjøp eller ikke.

Jeg er heller ikke flau av å ha kastet bort haugevis med penger på en telefon så lenge jeg kan fortelle om mine erfaringer så ikke andre i min situasjon går i samme fella.

 

 

 

 

Nå ble jeg bare enda sikrere på at det var brukeren selv som ikke kunne håndtere denne på riktig måte.

Tror ikke du skal bekymre deg for hva jeg kan eller ikke med en telefon

Lenke til kommentar

- tung

- slitsom å bruke

- treg

- dårlig kamera

- windows generelt

- avhengig av stylus eller små fingre(for det slipper du ikke unna)

- Sidestilt tastatur er og blir en dårlig løsning,men er bedre enn ikke tastatur

 

nå har jeg trukket frem en del argumenter som er felles for de fleste windows mobile telefoner,

og som også gjelder sex1. selvsagt, så er noen av disse relative, men alikevel, jeg tror ikke

en windows smarttelefon er noe for deg om du ikke skiftere noen meninger.

Lenke til kommentar
- tung

- slitsom å bruke

- treg

- dårlig kamera

- windows generelt

- avhengig av stylus eller små fingre(for det slipper du ikke unna)

- Sidestilt tastatur er og blir en dårlig løsning,men er bedre enn ikke tastatur

 

nå har jeg trukket frem en del argumenter som er felles for de fleste windows mobile telefoner,

og som også gjelder sex1. selvsagt, så er noen av disse relative, men alikevel, jeg tror ikke

en windows smarttelefon er noe for deg om du ikke skiftere noen meninger.

 

Hvilken telefon mener du overgår X1?

Lenke til kommentar

Finnes ingen smartphone på planeten som overgår X1 for øyeblikket, men det betyr ikke at det er rett mobil for alle. Jeg er i høyeste grad en erfaren bruker, jeg bruker den i jobbsammenheng og er godt vant med WM5 (fra Ipaq) og WM6 og jeg er kjempefornøyd med min X1.

Samtidig er jeg fullstendig klar over at den er langt fra beste valg for vanlige mobilbrukere. Er man vant til en SE med A200 f.eks så er den både tung, slitsom å bruke, treg, har dårlig kamera i forhold til nyere C-serie fra SE, osv. Men det var heller aldri intensjonen fra SE at dette skulle være en telefon for massene så det er helt ok. For proffbrukere er det få telefoner som kan røre denne.

Lenke til kommentar
- tung

- slitsom å bruke

- treg

- dårlig kamera

- windows generelt

- avhengig av stylus eller små fingre(for det slipper du ikke unna)

- Sidestilt tastatur er og blir en dårlig løsning,men er bedre enn ikke tastatur

 

nå har jeg trukket frem en del argumenter som er felles for de fleste windows mobile telefoner,

og som også gjelder sex1. selvsagt, så er noen av disse relative, men alikevel, jeg tror ikke

en windows smarttelefon er noe for deg om du ikke skiftere noen meninger.

 

Hvilken telefon mener du overgår X1?

I dette segmentet? Aner ikke, det er derfor jeg spør(jeg har bare erfaring med tytn og pro som var ræva)

Nå er jo Samsung Imonia? ute,lg c910 xperia,htc hd osv....

Generelt: Samsung i8510 innov8 og jeg føler se c905 er spennende...men dette er andre type telefoner

 

Ettersom jeg leser her ser jeg at jeg kan droppe xperia fra listen også

Lenke til kommentar

Har god erfaring med smartphones men da med UIQ 2/3, gikk til innkjøp av HTC Toutch Pro da den kom men pakket den pent tilbake i esken etter 2-3 timer utprøving en fredags kveld, for en håpløs telefon.... treg, hang seg, dårlig byggekvalitet ++++, har nå handlet Xperia, dette er en drømmetelefon kontra Pro'en, kjapp/responsiv, solid bygget+++, overgangen fra UIQ til WM er stor men kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd med Xperiaen mens Pro'en ga meg en dårlig følelse fra jeg pakket den ut.....

Lenke til kommentar
Har god erfaring med smartphones men da med UIQ 2/3, gikk til innkjøp av HTC Toutch Pro da den kom men pakket den pent tilbake i esken etter 2-3 timer utprøving en fredags kveld, for en håpløs telefon.... treg, hang seg, dårlig byggekvalitet ++++, har nå handlet Xperia, dette er en drømmetelefon kontra Pro'en, kjapp/responsiv, solid bygget+++, overgangen fra UIQ til WM er stor men kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd med Xperiaen mens Pro'en ga meg en dårlig følelse fra jeg pakket den ut.....

 

Endelig et vetigt svar

Takk for den :-)

Lenke til kommentar

@ diver981

 

Er litt nysgjerrig på dette med skriving av norske tegn. Kan du være så snill å gi oss en tilbakemelding på hvor mange tastetrykk som må til for å skrive de norske tegnene æ, ø, å.

 

Enkelte har nemlig et valg under settings og system som heter skandinavisk tastatur. Dette fører til færre tastetrykk for de norske tegnene.

Lenke til kommentar

Telefoner som Xperia, Touch Pro og Touch HD er for folk som liker Windows Mobile. Hvis du ikke liker Win mo så er det ikke noe telefon produsentene kan gjøre med det, du kan klaske på så mye paneler og touch flo's du vil, men WM er og blir WM. Jeg syntes Win mo eide på min gamle RW6815 og tanken på ha det samme operativsystemet med bedre hardware er helt syyykt :D

Lenke til kommentar
@ diver981

 

Er litt nysgjerrig på dette med skriving av norske tegn. Kan du være så snill å gi oss en tilbakemelding på hvor mange tastetrykk som må til for å skrive de norske tegnene æ, ø, å.

 

Enkelte har nemlig et valg under settings og system som heter skandinavisk tastatur. Dette fører til færre tastetrykk for de norske tegnene.

 

Det ser ut som om det er to forskjellige versjoner ute. En med lett tilgang til ÆØÅ og en med tungvindt tilgang. Brightpoint som leverer telefoner til butikkene har denne forklaringen: Vi har nyere software på de vi sender ut. De som det er vanskelig å forandre til norske bokstaver har eldre software.

 

Ellers har jeg hørt at den norske versjonen kommer like før eller rett etter jul.

Lenke til kommentar

Problemet blir jo å vite hvilken man får når man handler. For meg er det uaktuelt å trykke 10 ganger for å få æ. Det virker ikke som SE kan bidra med noe. Har både skrevet til dem og ringt dem, men ingen hjelp å få. Ser ingen grunn egentlig til å vente på norsk versjon, som iflg. SE kommer i løpet av første kvartal. Kjenner jeg SE rett betyr det månedskifte februar/mars. Jeg tror heller ikke den kommer med norsk hardware tastatur. Dette bygger jeg på opplysninger fra SE (eller mangel på bekreftelse)samt at Norge er et lite marked. Tror ikke på en egen tastatur versjon for noen få telefoner her i Norge. Det blir for dyrt.

Lenke til kommentar
@ diver981

 

Er litt nysgjerrig på dette med skriving av norske tegn. Kan du være så snill å gi oss en tilbakemelding på hvor mange tastetrykk som må til for å skrive de norske tegnene æ, ø, å.

 

Enkelte har nemlig et valg under settings og system som heter skandinavisk tastatur. Dette fører til færre tastetrykk for de norske tegnene.

 

Veldig enkelt på min telefon, vil jeg f.eks skrive "å", trykker jeg først "a" og deretter 1 gang på "au" tasten til venstre for spacebar, dvs kun 2 tastetrykk, det samme for "ø", først "o" og deretter en gang på "au" tasten. Hadde selv studert dette litt før innkjøp og var litt skeptisk til engelsk tastatur, når det viste seg å være så enkelt savner jeg overhode ikke norsk tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...