Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hm, bare jeg som er heldig med mitt tastatur da!

 

Både jeg og Martin almvik fra sony trykker A først(da dukker det opp en A på skjermen guttær!)

 

Og deretter en gang på AU knappen, og da har jeg plutselig fått en å!

 

Så da kan jeg mobbe alle dere andre som har en annen løsning!:)

 

For på min så må jeg trykke en gang på au for og få å.

to ganger på au for og få æ

og en gang på au etter og ha skrevet o for og få ø.

 

Jeg har innstallert touch flo fra htc diamond på min ;D

 

Hm...Jeg regner med at fortsatt prater om hardwaretastaturet. Hvor har du fått tak i din telefon. Det er jo merkelig at det skal finnes to versjoner der ute...

 

Brightpoint/Dangaard :) og vi prater om hardwaretastaturet ja.

 

Eed

Det ligger et softwaretastatur som det står skandinavia tastatur på.

 

Den står på norsk hos meg!

 

der ligger æøå i egne små ruter!

 

Han jeg snakka med på XDA nevnte også Brightpoint. Hvordan bestiller man telefoner der da? Da jeg prøvde å gå inn på sidene deres måtte jeg logge meg inn med en forhandlerkode noe som jeg ikke har. Levere de telefoner til andre butikker eller kan man kjøpe direkte fra dem og hvis: Hvordan?

 

Dette må løses:-)

 

Jeg sendte like godt en mail til Brightpoint om de kunne forklare at det fantes to versjoner og til hvilke butikker de leverer til:

 

Hei

 

God morgen.

 

Vi har nyere software på de vi sender ut. De som det er vanskelig å forandre til norske bokstaver har eldre software.

 

Vi selger til fleste butikker i Norge. Nesten lettere å si hvem vi ikke selger til  største netbutikken er vel mpx komplet osv.

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
Noen som vet om det er mulig å få klokkeslett på mottatte SMS? Nå vises kun datoen, og det er fryktelig irriterende...

 

Alle råd mottas med takk.

Alle mottatte sms lagres som "en samtale" for hver person. Så du trykke på samtalen for å se klokkeslett. Fant ikke ut hvordan å se kl.slett i stedet for dato.

Lenke til kommentar
hm, bare jeg som er heldig med mitt tastatur da!

 

Både jeg og Martin almvik fra sony trykker A først(da dukker det opp en A på skjermen guttær!)

 

Og deretter en gang på AU knappen, og da har jeg plutselig fått en å!

 

Så da kan jeg mobbe alle dere andre som har en annen løsning!:)

 

For på min så må jeg trykke en gang på au for og få å.

to ganger på au for og få æ

og en gang på au etter og ha skrevet o for og få ø.

 

Jeg har innstallert touch flo fra htc diamond på min ;D

 

Hm...Jeg regner med at fortsatt prater om hardwaretastaturet. Hvor har du fått tak i din telefon. Det er jo merkelig at det skal finnes to versjoner der ute...

 

Brightpoint/Dangaard :) og vi prater om hardwaretastaturet ja.

 

Eed

Det ligger et softwaretastatur som det står skandinavia tastatur på.

 

Den står på norsk hos meg!

 

der ligger æøå i egne små ruter!

 

Han jeg snakka med på XDA nevnte også Brightpoint. Hvordan bestiller man telefoner der da? Da jeg prøvde å gå inn på sidene deres måtte jeg logge meg inn med en forhandlerkode noe som jeg ikke har. Levere de telefoner til andre butikker eller kan man kjøpe direkte fra dem og hvis: Hvordan?

 

Dette må løses:-)

 

Jeg sendte like godt en mail til Brightpoint om de kunne forklare at det fantes to versjoner og til hvilke butikker de leverer til:

 

Hei

 

God morgen.

 

Vi har nyere software på de vi sender ut. De som det er vanskelig å forandre til norske bokstaver har eldre software.

 

Vi selger til fleste butikker i Norge. Nesten lettere å si hvem vi ikke selger til  største netbutikken er vel mpx komplet osv.

 

Hvordan kan man være sikker på å få riktig versjon?

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til SE for å høre med dem hvordan man skrev de norske tegnene. Fikk ikke noe annet svar enn at man måtte trykke noen ganger på au for å finne de norske tegnene. Svaret var skrevet av en svenske så han visste vil ikke sikkert. (Typisk SE :devil: )

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å få klokkeslett på mottatte SMS? Nå vises kun datoen, og det er fryktelig irriterende...

 

Alle råd mottas med takk.

Alle mottatte sms lagres som "en samtale" for hver person. Så du trykke på samtalen for å se klokkeslett. Fant ikke ut hvordan å se kl.slett i stedet for dato.

 

Jeg ser klokkeslett for egne meldinger, men ikke på mottatte... Fryktelig irriterende.

Lenke til kommentar
Hvordan kan man være sikker på å få riktig versjon?

 

Tja, kanskje spørre hvor de får telefonene fra. Ellers regner jeg med at den neste "badge" med telefoner også vil være med en nyere SW-versjon? Merkelig at det ikke kan sjekkes på telefonen hvilken SW-versjon det er. Det hadde vært så mye enklere da. Vi får følge med om det skjer noen utvikling i saken. :-)

Lenke til kommentar

Ringte Sony Ericsson X1-support om saken. De har gjort sitt for å gi en premium-følelse av eierskapet ihvertfall. "Velkommen til Sony Ericsson X1 support, du vil nå settes over til en X1 agent."

 

Uansett, en hyggelig svenske sjekket opp saken og fant ikke ut noe om variasjoner i software. Det eneste han fikk opp på skjermen sin var at man skulle trykke "noen ganger" på symboltasten, altså ingenting om prioitering av særnorske tegn i rekkefølgen tegnene ligger. Han foreslo en oppdatering av telefonen, selv om det tilsynelatende ikke er noen nyere programvare ute.

 

Har Sony Ericsson Update Service-programvaren installert her så skal teste nå om det fungerer.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Oooog der ble jeg buttfucked.

 

Siste oppdatering heter "X1i GENERIC UK CDF1215-1832". Trykker neste for å gå videre, sier ja til div. advarsler om at man mister alt som er lagret på telefonen og oppdateringen starter. Og stopper! På 10% eller 11% avhengig av om du stoler på prosentregningen til X1 eller til PCen. Vips så har jeg en 6500,- papirvekt. Ringte tilbake til support, fikk prate med en normann ved navn Ove som ikke hadde særlig annet enn trønderdialekt å bidra med. Jeg må visst tilbake til min forhandler med telefonen.

Lenke til kommentar
Oooog der ble jeg buttfucked.

 

Siste oppdatering heter "X1i GENERIC UK CDF1215-1832". Trykker neste for å gå videre, sier ja til div. advarsler om at man mister alt som er lagret på telefonen og oppdateringen starter. Og stopper! På 10% eller 11% avhengig av om du stoler på prosentregningen til X1 eller til PCen. Vips så har jeg en 6500,- papirvekt. Ringte tilbake til support, fikk prate med en normann ved navn Ove som ikke hadde særlig annet enn trønderdialekt å bidra med. Jeg må visst tilbake til min forhandler med telefonen.

 

Kjipt, prøvde du å hard-resete telefonen? :p men uansett så får du nok en ny tlf hvis det var en lovlig opdatering.

Lenke til kommentar

Er oppe og kjører igjen, men Æ. Ø og Å er like tungvint som før. Representanten på X1-support hadde ikke peiling på hverken forskjeller i software eller muligheter for å få særnorske tegn "lengre fram i køen" på symboltasten. Noen som kjenner til tredjeparts-programvare som gjør jobben? Det er litt pes å trykke ni ganger på symbol for å få fram æ..

Lenke til kommentar

Nå handler dette mer om å finne ting(norsk språk) enn hvordan telefonen rgrntlig funker.

En jeg husker her lurte faktisk å vurdere å gå for htc pro....er det tilfelle at mann vurderer pro til fordel for denne?(i hope not)

Jeg håper med hele mitt hjerte at denne har mer å by på enn pro?

telefonen var overaskende flott å ta på,åpne osv,men fremdeles kjører den irriterende windows

At folk slitter med di berømte 3 kjører jeg på kontoen "straffen for ikke vente på den norske versjonen)

Men please fortell meg at denne er en million ganger bedre enn pro, om ikke er den helt uaktuell

Endret av Andynator
Lenke til kommentar
Hvorfor skal denne være mye bedre enn HTC Touch Pro?

Enig.

Det var kanskje meg Andynator siktet til. Jeg klarer faktisk ikke se at denne skal være så mye bedre enn TP. Den er bedre på: byggekvalitet, design (smakssak), skjerm og videoopptak.

 

I mine øyne er den dårligere på: brukervennlighet, tastatur, akselerometer, nedsenket skjerm, tv ut. SE har også gjort svært få tilpasninger av OS`et. I mine øyne viktige faktorer, men vi har forskjellige preferanser.

 

I tillegg ser jeg fra diverse forum at panelene ikke får særlig positiv omtale. De fleste ender opp med å bruke Spb mobile shell panelet. Paneler skulle jo være det helt store med denne modellen iflg. SE. Må jo da være et paradoks at så mange mener det er ubrukelig, jf. xda-dev.

Endret av eggs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...