Gå til innhold

Finnes det noen seriøse webhoster som godtar over 100GB daglig trafikk?


Anbefalte innlegg

Har noen temmelig populære (lovlige) filer som jeg trenger hosting til.

 

Er snakk om ca 10 filer, på tilsammen under 20MB.

 

Problemet er at disse bruker ca 100GB daglig båndbredde/trafikk.

 

Så er det noen som har peiling på noen seriøse webhoster som er kjent for høy oppetid og godtar, la oss si opptil 200GB transfer daglig? Er ikke interessert i å betale mye for dette. Har tittet litt på en del gratis-hoster, men ser det er mange som ikke aksepterer at kontoene kun brukes til filhosting.

 

Jeg trenger altså ingen epost/database/domene/mange GB harddisk-plass etc. Det eneste jeg kan tenke meg er statistikk. Kunne vært greit om jeg kunne knyttet kontoen til et subdomene jeg allerede eier.

 

Har inntil nå brukt home.no som neppe har noen anelse over hvor mye traffik kontoen min brukte :) - men de har vært litt ustabile og har vært nede i hele dag så jeg tør ikke satse på de mer. Forsiden til home.no har jo hatt flere år gamle nyheter, så tror egentlig ikke at det er noen som driver den tjenesten lenger, de har bare glemt å skru av serverene :p

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler ekstremt sterkt på at du finner en gratis host som tillater flere hundre GB trafikk i døgnet!

 

Du kan prøve rapidshare kanskje, vet ikke om de har noen begrensninger. Personlig ville jeg satset på Bittorrent, og hatt rapidshare for de som ikke har mulighet til å bruke Bittorrent.

Lenke til kommentar
Tviler ekstremt sterkt på at du finner en gratis host som tillater flere hundre GB trafikk i døgnet!

 

Du kan prøve rapidshare kanskje, vet ikke om de har noen begrensninger. Personlig ville jeg satset på Bittorrent, og hatt rapidshare for de som ikke har mulighet til å bruke Bittorrent.

Det må dessverre være HTTP hvor filen kan lastes direkte (dvs rapidshare og lignende kan ikke brukes).

 

Trenger ikke være helt gratis - det jeg hadde håpet var å finne noen som hadde en veldig lav MB-grense lagringsplass (f.eks 20MB), og derfor ikke "brydde" seg så veldig om overføring - slik som home.no :p

 

Men det er jo mange som reklamerer med "ubegrenset" traffik - noen av disse skulle vel også bare ha 10kr måneden. Men de har vel kanskje vilkår som begrenser likevel?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

"http://servage.net

5010 GB Transfer

Transfer 5 Terabyte per month!"

167GB om dagen dette. (gjennomsnitt på 30 dager)

 

Dette er vel noe av det nærmeste du kan komme. Koster rundt 50lappen i måneden, altså litt over 600kr i året. Support og oppetid er nøkkelen. Når jeg henvender meg til support tar det somregel mindre enn 15 min før jeg får svar, den lengste tiden jeg har ventet er 1 1/2 time.

 

PM meg hvis du kunne tenke deg å bruke dem.

Lenke til kommentar

Det er bare å glemme Servage.net, det kan jeg si deg med en gang.

Så fort du begynner å presse ut 100-200 GB hver dag, så stenger de siden din. Og du får ikke penger tilbake, og siden du må betale for minst tre måneder om gangen, så lønner det seg ikke.

 

Etter å ha brukt ulike server løsninger, både dedikert og delt i en årrekke, og er en aktiv bruker av webhostingtalk.com, så kan jeg si deg at du kommer til å slite uansett med ett slikt forbruk, og til en lav pris.

Det er mange som kan gi deg en slik båndbredde, men det koster, og det koster MYE.

 

Båndbredde er det som koster mest om dagen, og det er en begrensning som man ikke kommer utenom. Derfor sliter selskaper som Servage.net m.f når folk begynner å bruke de grensene de selv setter. Og da kommer det med liten skrift inn. Det kan godt være de godtar 100 GB om dagen, men vil likevel stenge siden din og skylde på at du bruker for mye av CPU tiden på serveren, belaster serveren for mye på andre måter, ødelegger for andre kunder, osv, osv.... og du har lite eller ingen ting å stille opp med.

 

Servage.net stengte mine sider etter som jeg brukte ca 100 GB med diskplass. Det var bare en brøkdel av hva jeg hadde betalt for, men likevel, kunne de stenge sidene mine. Så pass deg for alle "gratis" webhotell og webhotell som tilbyr 1 TB med overføring per måned til $5-6.

 

Når du ser prisene på båndbredde på servertilbyderene (de som webhotell leverandørene ofte kjøper tjenester av) koster f.eks 6600 GB båndbredde per måned over $400/mnd (altså 2.200 kroner).

Lenke til kommentar
Det er bare å glemme Servage.net, det kan jeg si deg med en gang.
Uff, det høres ikke særlig bra ut nei - tror jeg utelukker de da!

 

domeneshop.no reklamerer med ubegrenset trafikk og gode priser. Men skal ikke se bort fra det er praktiske begrensninger på dette.

Har sendt en forespørsel til de nå. Kan de egentlig reklamere med ubegrenset trafikk, hvis de ikke har det? Finner ingen vilkår - faktisk bestilte jeg webhotel på et av domenene mine ved et uhell nå, pga jeg forventet å komme til en "bekreftelses-side" hvor jeg måtte godta vilkår og slikt... :innocent:

Mulig de tror det går greit pga de har såpass liten lagringsplass og regner med at trafikk ikke blir noe stort problem da - 50MB passer jo meg perfekt.

Lenke til kommentar

med 3000gb pr mnd er det nok ikke så veldig mange som vil ha deg :-/ det vil si ca 100mbit konstant, det vil koste ca 2000kr i mnd :-/ ( i usa)

 

jeg vile gått for lyse måten.

 

du kan glemme alt av gratis hosting, eller veldig billig hosting som one.com og andre.

 

normalt vil "free trafikk" si at du har ca 50gb data pr mnd hvis du har web hotel på 10gb.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

En 10mbit linje vil kunne overføre ca 100 GB om dagen, om den står på max hele tiden.

Så en 100mbit vil kunne overføre en del mer ja.

men likevel, å tro at noen lar deg bruke en 10mbit linje (eller høyere) konstant, 24/7/365 og ikke betale noe for den (eller noen få $$) er som å tro på julenissen (sorry kidz, den finnes ikke)

 

Men at noen lar deg prøve, så klart, helt til de finner ut hvem som utnytter linja dems max hele tiden.....

Lenke til kommentar
En 10mbit linje vil kunne overføre ca 100 GB om dagen, om den står på max hele tiden.

Så en 100mbit vil kunne overføre en del mer ja.

men likevel, å tro at noen lar deg bruke en 10mbit linje (eller høyere) konstant, 24/7/365 og ikke betale noe for den (eller noen få $) er som å tro på julenissen (sorry kidz, den finnes ikke)

 

Men at noen lar deg prøve, så klart, helt til de finner ut hvem som utnytter linja dems max hele tiden.....

Bare sånn til orientering er home.no sin webserver oppe igjen nå - jeg har mine tvil til at de har noen som helst oversikt/kontroll over serveren - forsiden har alltid vært helt utdatert, med flere år gamle nyheter :p Kontoen min der har antagelig trukket 50GB+ daglig der i kanskje 2 måneder nå.

 

Men som sagt, når domeneshop reklamerer med ubegrenset, så er det jammen ubegrenset som skal gjelde også - siden det er et norsk firma har jeg en mistanke om at det er en markedsføringslov de må passe seg for. Jeg tviler på at de kan sette en grense for den ubegrensede trafikken hvis ikke de faktisk kan bevise at det skaper STORE problemer for dem. Tror nok ikke 10Mbit konstant skaper såå store problemer.

 

Og til alle dere som foreslår Lyse, eller dedikerte servere - ADSL2+ med ca 700Kbit ut er det råeste jeg kan få inn i huset mitt. Dedikert server/linje er for dyrt å leie - det er tross alt et hobbyprosjekt jeg har tilnærmet ingen inntekt på (kun reklame) jeg trenger det til.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Fikk svar fra Domeneshop:

 

Nedlastninger av filer fra et webhotell vil føre til problemer når det er snakk om så stor trafikk. Tviler på at du finner noen webhotell-leverandør som tilbyr det på en server med delt hosting. Høres ut som du trenger en virtuell server eller en dedikert server, det er dessverre ikke noe vi tilbyr.

- og da hadde jeg bare spurt om 50GB er OK. Etter min mening er det håpløst å skrive "ubegrenset" trafikk når de faktisk har en ganske klar grense, som heller ikke er ekstremt høy. Hvis 10GB daglig er det meste de godtar f.eks, hvorfor kan de ikke bare skrive 10GB som grense da? Ganske tåpelig spør du meg, og neppe helt lovlig heller, uavhengig av hva som står i vilkårene.

"Domainnameshop reserves the right to temporarily or permanently restrict the available bandwidth in cases where a web hotel is using bandwidth to an extent that is endangering the security and stability of Domainnameshop's systems. Domainnameshop also reserves the right to, promptly and without prior notice, disable or delete scripts that use system resources (CPU, memory, etc.) to an extent that is endangering the stability of Domainnameshop's servers, or if the scripts contain security holes enabling non-authorized users access to resources on Domainnameshop's network."

 

 

Hva slags filer det er du deler da siden du trenger så mye trafikk?

Generelt sett får man hva man betaler for når det gjelder hosting.

Er filer relatert til Apple iPhone. Tidligere kun en XML-fil med oversikt over programmer (denne blir lastet ned opptil 2 ganger daglig av svært mange brukere), samt programmene som består av en zip fil på ca 1,7MB hver. Dette drar så vidt jeg kan se rundt 50GB daglig.

 

Men nå har jeg et større problem, nemlig et program som tar nesten 10MB og er meget populært  (40 000 nedlastinger på 3 dager. :wow: )

Denne har jeg spredd på 4 servere, hvorav home.no er en av de, i tillegg til rapidshare/megaupload. Skulle gjerne hatt noen flere vanlige servere - rapidshare/megaupload er svært irriterende å laste ned fra synes jeg.

 

Men konklusjonen er at jeg neppe finner noen servere som godtar 50GB+ om dagen, tilnærmet gratis? Ingen som gir blaffen slik som home.no?

 

 

 

Hmm... Eg har 10gb plass... kunne vore artig å fått testa om dei hadde unlimited trafikk slik som dei reklamerer med... Kan gjerne prøve hoste ei fil for deg å sjå kordan det går!

Send meg ein PM du...

Hvor hadde du serverplass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...