Gå til innhold

objektiv-priser i Dubai?


Anbefalte innlegg

Hei, søstern skal til Dubai senere denne mnd. Tenkte å be henne kjøpe med Sigma 10-20mm HSM for mitt Nikon D40, om prisen er hyggelig. Noen her som vet hvordan prisene er i Dubai ift Norge? og evt hvor det burde kjøpes (butikker)?

 

søkte litt på nettet, og virket som sigma var billig utfra diverse fora. men at det ikke burde kjøpes på dutyfree'n på flyplassen.

 

vil sett pris på om noen har info som kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, søstern skal til Dubai senere denne mnd. Tenkte å be henne kjøpe med Sigma 10-20mm HSM for mitt Nikon D40, om prisen er hyggelig. Noen her som vet hvordan prisene er i Dubai ift Norge? og evt hvor det burde kjøpes (butikker)?

 

søkte litt på nettet, og virket som sigma var billig utfra diverse fora. men at det ikke burde kjøpes på dutyfree'n på flyplassen.

 

vil sett pris på om noen har info som kan hjelpe meg :)

Synes det er merkelig at du vurderer elektronik kjøp fra Utlandet, da du mister 5 års reklamasjons rett.spesielt da prisene i Norge er bra.

 

Et smart sted å sjekke pris er www.alatest.com / no Finne objektivet å se hva det koster i utlande i pris testen. I tilleg kan søstra de få problemer i gjennom tollen.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man få problemer igjennom tollen ved å ha med seg et objektiv inn til Norge??

Man har lov til å ha med varer for 6000Nkr hvis man har vært ute av landet i minst 24 timer.

 

Hentet fra toll.no:

Regler for fritak fra toll og avgifter (kvote)

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.

 

Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land.

 

Så vidt meg bekjent koster ikke Sigma 10-20mm mer enn ca 3500 i Norge.

Lenke til kommentar
Så hvorfor kjøpe det i utlandet når det er latterlig billig i norge, samt reklamasjons rett.

 

Tror folk ikke drar nytte av reklamasjons rett for de er uviden.

 

Hvis det er latterlig billig i Norge... hvordan kan det da ha seg at

jeg sparte et sted mellom 5500,- og 6000,- NOK på å handle et objektiv og extender i USA?

Forøvrig så er det verdensgaranti hvertfall på Canon's L-serie objektiver.

Lenke til kommentar
Kanskje fordi han rett og slett har lyst og kanskje-kanskje det er latterligere billigere i Dubai enn her?

 

Fint om noen som vet har noe matnyttig å komme med kan svare, jeg skal snart nedover selv.

 

Kanskje fordi Norge er en av de billigste når det gjelder elektronikk!!! Av erfaring så kan du godt kommer over ett godt tilbud men vær sikker på at du får varen og ikke en murstein!!

 

Som sagt tror jeg at det er sikrere og handle i Norge sjøl om en kanskje i enkelte tilfeller må betale litt mer!

 

M

Lenke til kommentar

Pust med magen nå, da. Jeg har ikke sagt at det ikke er billig i Norge, derav formuleringen "latterligere billigere". Og ja, det er selvsagt et godt poeng med reklamasjonsrett, det å kunne henvende seg i butikk hvor man har kjøpt varen osv. osv.

 

Det jeg prøvde å poengtere var at han ikke fikk svar på det han spurte om. OK?

Lenke til kommentar
Kanskje fordi Norge er en av de billigste når det gjelder elektronikk!!! Av erfaring så kan du godt kommer over ett godt tilbud men vær sikker på at du får varen og ikke en murstein!!

 

Som sagt tror jeg at det er sikrere og handle i Norge sjøl om en kanskje i enkelte tilfeller må betale litt mer!

B&H sender ikke murstein, og prisene er i noen tilfeller 15-20000 lavere på ett enkelt objektiv. I andre tilfeller er prisene nærmest like, og forskjellen ubetydelig.
Lenke til kommentar
Så hvorfor kjøpe det i utlandet når det er latterlig billig i norge, samt reklamasjons rett.

 

Tror folk ikke drar nytte av reklamasjons rett for de er uviden.

 

Hvis det er latterlig billig i Norge... hvordan kan det da ha seg at

jeg sparte et sted mellom 5500,- og 6000,- NOK på å handle et objektiv og extender i USA?

Forøvrig så er det verdensgaranti hvertfall på Canon's L-serie objektiver.

 

Det jeg prøver å si er at det er billige og stabile priser i Norge! At handel i USA er gunstig nå pga av lav kurs derav billig men er en variabel som raskt endrer seg.

 

M

Lenke til kommentar
Kanskje fordi Norge er en av de billigste når det gjelder elektronikk!!! Av erfaring så kan du godt kommer over ett godt tilbud men vær sikker på at du får varen og ikke en murstein!!

 

Som sagt tror jeg at det er sikrere og handle i Norge sjøl om en kanskje i enkelte tilfeller må betale litt mer!

B&H sender ikke murstein, og prisene er i noen tilfeller 15-20000 lavere på ett enkelt objektiv. I andre tilfeller er prisene nærmest like, og forskjellen ubetydelig.

 

Jeg prater da om handel i Dubai!I butikk! Det jeg sier at godtroende nordmenn blir lett lurt i det store utland!

 

M

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke handlet Sigma objektiv i butikk i utlandet. Mest fordi det virker som det er mer problemer med dem enn andre og du da er avhengig av reklamasjonsrett og eller internasjonal garanti for å få objektivet justert/fikset..

 

Jeg ville i alle fall testet objektivet GRUNDIG før jeg gikk ut av butikken med det...Og ettersom det er søsteren din som skal gjøre det, så ville jeg stått over helt (antar da at hun ikke har samme mulighetene til testing som du ville hatt om du handlet det selv)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Det blir vel litt for lite nyansert å generalisere prisene. Visse produkter er utvilsomt mye billigere i utlandet enn i Norge, og dette skyldes ikke at kursen på dollar er lav!

 

Du har rett at enkelte ting er billigere i utlandet men jeg snakker veldig generelt! Av erfaring og undersøkelser viser det seg at Norge kommer best ut med priser på elektronikk.

 

Handel i USA er som regel basert på dollar kurs!

 

M

Lenke til kommentar
Handel i USA er som regel basert på dollar kurs!
På optikk og forsåvidt annet fotoutstyr er det generelt også billigere, selv om kursen er lavere. Veil. pris i dollar, er typisk akkurat den samme som veil. pris i euro - og euro har vært sterkere enn dollar veldig lenge. Norske priser er tettere knyttet opp mot euro enn dollar.
Lenke til kommentar

hyggelig at dere er så entusiastiske i diskusjonen, men jeg ville satt pris på om noen kunne svart meg på det jeg faktisk spurte om:

 

-er det mye å spare? ser at flere her nevner reklamasjon, og at det allerede er veldig billig her. billig er relativt. jeg er ikke en person som kan ta meg råd til å bruke mange tusen på et objektiv, selv om jeg har veldig lyst på det. så om jeg kan spare 1000,- på å kjøpe det i dubai, vil det være aktuelt :)

 

-evt noen tips på hvor det kan være lurt å kjøpe det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...