Gå til innhold

Priskrig på bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For 3k kunne de gjerne kuttet ut Vista, og lagt inn en bedre CPU eller mer minne for min del.

 

AtW

 

Subsidieres ikke maskiner som kommer med MS OS da uansett?

 

 

Om du virkelig trodde MS betalte produsenten for å legge med Windows, må du tro om igjen. Riktig nok blir det billigere å kjøpe maskin + win i samme slengen, men det kommer av at produsenten kjøper mange lisenser. Maskinen kan i prinsipp fort bli 5-600kr billigere uten windows. Det hadde vært knall, fordi som har en lisens fra før eller som ønsker linux. Uansett, prisen var langt i fra noe å klage på uansett.

Lenke til kommentar

tror noen det går ann å få xp til å kjøre på denne med drivere osv?

jeg antar at vista basic er tyngre å drive enn xp, dette hadde vært en mulig kandidat om det gikk, men hvis ikke vista basic er tyngre enn xp så er det ikke noe problem.

 

ps: vet noen om det går ann å kjøre xp på zepto sin maskin?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Lefdal har et skikelig bra tilbud og http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...gory_tabcontent

 

Hp compaq med xp sempron 3400+ som er vel vesentlig bedre enn celeron samt et dugent gf 6150 skjermkort riktignok 1 gb minne men minne er billig og lett å oppgradere.

 

Har du noen kilde på påstanden om at "Sempron 3400+ er ... vesentlig bedre enn Celeron (M 540)"? Celeron M 540 er nemlig en Core2 prosessor om enn med kun en kjerne, 1 MiB L2 cache og 133 MHz FSB. Jeg skulle tro at den yter bedre enn Sempronen det er snakk om. "Celeron suger" gjelder ikke lenger uten videre.

Lenke til kommentar

En sempron støtter vel cool and quiet, noe celeron ikke gjør med speedstep. At en prosessor kan klokkes ned og dermed redusere strømforbruk synes jeg er svært viktig i en laptop. Så når det gjelder billig cpuer i laptop, synes jeg AMD "vinner". Men En core 2 duo er fortsatt overlegen om man skal ha en "skikkelig" CPU.

 

Det er ikke bare ytelse som teller i en laptop.

Lenke til kommentar
Lefdal har et skikelig bra tilbud og http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...gory_tabcontent

 

Hp compaq med xp sempron 3400+ som er vel vesentlig bedre enn celeron samt et dugent gf 6150 skjermkort riktignok 1 gb minne men minne er billig og lett å oppgradere.

 

laptoppen du linker til kan ikke oppgraderes mer i ram dessvere

 

 

Joda sjekk fakta neste gang Minnefordeling (2 x 512 MB)

Bare å slape inn et kitt på 2x1gb

Lenke til kommentar

Helt enig med Onkel Jon. Butikkansatte er profesjonelle selgere av alt fra fotbad-maskiner og mikrobølgeovner til bærbare PC-er. De skal ha deg til å kjøpe noe fordi de og butikken tjener penger på det. Ikke fordi de er spesielt opptatt av produktene de selger og vil være din kompis i noen minutter og gi deg de objektive beste rådene. De er der kun av en grunn: lønn.

 

Skal man ha gode råd og objektivitet så bør man oppsøke nøytrale plasser og gjøre seg opp en mening basert på mange personers tilbakemeldinger. F.eks på et forum eller ved å lese noen tester. Har man den kildekritiske delen av hjernen slått på og ser tipsene opp mot eget behov og budsjett så tror jeg det blir langt mellom dårlige kjøp.

 

Jeg har en mørk fortid som selger i en elektrokjede (sommerjobb for mange år siden) så jeg vet hvor partisk og råtne råd selgere gir. Selgere har ofte en spesiell "selgerkultur". Etter den sommerjobben har jeg sluttet helt å prate med selgere i butikker med mindre jeg skal spørre om pris på varer uten prislapp eller sånne ting.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det hjelper ikke hva Netshop kommer med når de ikke vet hva kunde behandling er og med den elendige servicen..

Med reparasjons tid på Pc på 7 mnd. og masse løgner..

 

Jeg sier bare til alle Styr langt unna Netshop...

Styr unna......

 

 

Netshop vil ikke være dårligere enn Zepto, og blir med i kampen om å tilby Norges billigste bærbare.

 

Les mer

Endret av xtrail2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...