Gå til innhold

Overføre bilder fra kamera


mrtinnn

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sliter med å få overført bilder fra min nikon D300. Programvaren som følgr med er ikke særlig gode (den låsser seg ofte) og tilfredstiller ikke mine krav. Må mange ganger dra filene fra kameraets mappe i "Min Datamaskin" og over til "Mine Bilder"

 

Jeg brukte tildigere et program som fulgte med et gammelt HP kompaktkamera, men det funker ikke på vista.

 

Jeg ønsker at programmet skal lage en ny mappe per måned automatisk og legge alle bildene i den måneden inn der. Tar både i RAW og jpeg og ønsker at den lager en egen mappe for RAW filene inne i mappen for måneden.

 

Er det noen som vet om et program som kan gjøre dette, eller kanskje noe tilnærmet det.

 

Det gikk med den gamle HP photosmart/ imagesmart- det burde jo finnes noe slikt til vista også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda jeg bruker kortleser, men vil jo ha en programvare som legger inn bildene for meg, slik at jeg slipper å sitte å sortere ut jpeg filene og NEF filene etterpå.

 

alle adobes programmer kan lage nye mapper og slikt, men da lager de en ny mappe for hver dag, blir jo sinnsykt mange mapper til slutt. Jeg vil ha alle bildene fra hver måned i en mappe, med en ny mappe med NEF filene i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...