Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Carspotting - Sett noe flott i det siste?


Anbefalte innlegg

Jeg ser denne titt og ofte og irritere meg litt. Fant den ikke på mekonomen sine sider, men ser når at jeg kan sjekke EU-kontroll frist. Men jeg må spørre meg selv, hvorfor i alle dager velger folk å importere en bulkete gammel (-99) MICRA?! Finnes det et stort avgifts hull?

 

 

EDIT: Burde kanskje presisere at helt nye biler her i Rogaland får RK51xxx/52xxx pdd..

Sikker på at den er importert?

Skiltene kan jo være stjålne og så har bilen fått nye ? :p

This. Noen stakk av med frontskiltet mitt og jeg kjører nå på splitter nye bergensskilter (SV..) Ble stoppet i Kongsberg for "mistenkelige skilter." :p

 

Det er så kjipt å få helt nye skilter på en eldre fin bil. Ser så import ut... "kjøpt den brukt ja"

 

Blir spiker og superlim på mine skilter om jeg noengang kjøper noe slikt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Godt mulig at noen har tatt den med seg fra hjemlandet sitt (eller etter utenlands opphold), men det må jo koste mer ei avgifter enn det koster å kjøpe den bilen..

Pga. bruksfradraget er det ikke så ille, på en 99-modell utgjør det 73% og roughly ender avgiftene på 15000 med en 1-liters motor :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jaja, nå er den eldre (pre facelift) og kjørt et godt stykke, men uansett ser poenget ditt at det er omtrent like billig å bare kjøpe en ny alder og kjørelengde tatt i betraktning.

Fordelen med og omregistrere den er jo å beholde en bil som du allerede kjenner til (på godt og vondt) og samt at du slipper å kvitte deg med den.

Lenke til kommentar

Sånn da, til og med nyere modell, kjørt litt langt per år. Men mye mindre enn mye annet .. :p

 

Vil tro det koster mer å ta med seg bilen (kan ikje bruke den som unnskyldning for stort flyttelass..) oppover og registere (må jo ta eu-kontroll i tillegg til avgiftene...) enn å selge og kjøpe ny..

 

 

EDIT: Men for å unngå mer off topic, så legger jeg saken død.. Kan evt ta det videre i Bilkafen

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Synes baby-Countachen var fet :tease:

 

Noen som så på showet til Petter Solberg? Det kom en vakt bort til tribunen å snakket med de andre vaktene, "Dere må trekke dere litt opp på tribunen, Petter kjører mye fortere enn det han sa". Måtte trekke på smilebåndet da ja :)

 

Synd for han som trynet med motorsykkel, kalde dekk når man skal spinne :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...