Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Haste sak ! trenger hjelp med Paypal !


Chrisss

Anbefalte innlegg

Det er mulig å forfalske de fleste felter i mail-headeren, så jeg ville ikke stolt på en slik mail om den så så helt ekte ut. Hvorfor i svarte skal paypal ha sporingsnummeret på pakke før de betaler ut pengene? Det er utelukkende for at mottaker skal sende varen før pengene er mottatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men dette er utvilsomt en ny kreativ vri på denne type svindel, de skal de ha...

Hadde det vært en snev av sannhet i at pengene er innbetalt ville det garantert stått en slags midlertidig postering hvis du logga inn og tok en sjekk. Det kan du nok spare deg.

 

Mer vanlig er denne typen, som jeg faktisk fikk etter annonse på hardware.no:

---

I want to make payment for your item and i want you to calculate the price of the item along with the shipping cost to Nigeria in Euro . the payment will be made via check wich will be deliver to your contact address and once you have the check cash you go ahead with the shipment . kindly chat with me at [email protected] or [email protected] so that we can finish this transaction soonest without any delay.....

---

Lenke til kommentar
...

Fra: Service@ PayPal.com ([email protected])

...

 

En uke gamelt, men jeg bare må si mitt.

Det er ingen problem for noen å sende epost i andre sitt navn. Det tar meg 2 sekunder å sende en epost til noen med en "godkjent" adresse som f.eks. Fra: "[email protected]" <[email protected]>

Det jeg ikke kan gjøre er å lese epost som blir sendt til den adressen.

 

For å si det på en annen måte. Alle kan sende eposter til hele verden med din epost adresse som avsender. Akkurat som om jeg skriver et vanlig brev, setter frimerket på og bak skriver jeg ditt navn og din adresse.

 

Om dette er svindel? Det vet du vel egentlig selv, for ellers hadde du vel aldri spurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...