Gå til innhold

Dine meninger om Metal gear solid serien!


Disorder

Anbefalte innlegg

Gjorde det det? hmm, har aldri hørt om den maskinen. Ja, Solid kom først til ps1, men metal gear kom jo først til nes som jeg trodde.

Nei, Metal Gear kom først til MSX2 og ble senere portet til NES, Metal Gear 2 kom bare til MSX2, men har senere blitt tilgjengelig for oss her i vesten gjennom MGS3 Subsistence.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan oppsummere/gi en link til hva historien i MGS går ut på? Har ikke prøvd noen av dem men de gameplay videoene vi har sett har fristet meg ganske mye til en Ps3.. :)

 

Jeg lastet ned en fan-film der de hadde satt sammen alle cutscenes til en film... Vel til en film per spill. Der får du hele historien. Men filmene varer 4+ timer for hvert spill, så det tar lang tid å komme seg igjennom, men da har du hele historien. Ganske bra filmer også, selv om det er litt cheesy historie.

 

Jeg lastet dem ned via torrent. Søk på en torrent-side etter metal gear solid movie så dukker det nok opp. Filene inneholder kun video, ikke noe du kan spille, så jeg tror dette er lovlig. Hvis ikke får moderator fjerne dette.

 

Jeg vil også advare mot å se disse filmene hvis du har tenkt til å spille MGS 1-3 siden vi snakker total spoiler. Jeg angrer litt på at jeg lastet ned siden jeg fikk lyst til å spille serien, samtidig som det nå kommer ut en samlepakke. Men hadde jeg ikke sett filmene så hadde jeg nok ikke vært så interessert i å spille MGS4. Jeg er i hvertfall helt oppdatert når det gjelder forhistorien til MGS4. :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som kan oppsummere/gi en link til hva historien i MGS går ut på? Har ikke prøvd noen av dem men de gameplay videoene vi har sett har fristet meg ganske mye til en Ps3.. :)

 

Jeg lastet ned en fan-film der de hadde satt sammen alle cutscenes til en film... Vel til en film per spill. Der får du hele historien. Men filmene varer 4+ timer for hvert spill, så det tar lang tid å komme seg igjennom, men da har du hele historien. Ganske bra filmer også, selv om det er litt cheesy historie.

 

Jeg lastet dem ned via torrent. Søk på en torrent-side etter metal gear solid movie så dukker det nok opp. Filene inneholder kun video, ikke noe du kan spille, så jeg tror dette er lovlig. Hvis ikke får moderator fjerne dette.

 

Jeg vil også advare mot å se disse filmene hvis du har tenkt til å spille MGS 1-3 siden vi snakker total spoiler. Jeg angrer litt på at jeg lastet ned siden jeg fikk lyst til å spille serien, samtidig som det nå kommer ut en samlepakke. Men hadde jeg ikke sett filmene så hadde jeg nok ikke vært så interessert i å spille MGS4. Jeg er i hvertfall helt oppdatert når det gjelder forhistorien til MGS4. :thumbup:

 

De filmene der har jeg også :) De er knall :w00t:

Lenke til kommentar
Kommer 4'ern til 360? Må vel det for å tjene inn nok dough, men still...
Så spillet må komme til Xbox 360 for at det skal selge nok? Nå har jeg hørt den å. Spillet blir å selge som bare det. Kan tippe at 50% av PS3 eiere blir å kjøpe MGS4 og sikkert flere som kjøper seg en PS3 bare for å spille det.
Lenke til kommentar

Jeg har bare spilt MGS2, og selv om spillet i seg selv var artig så var historien noe av den værste tårepersa jeg har vært borti (med all respekt for de som måtte like den). Hvordan har senere MGS'er vært - bedre enn MGS2 med tanke på historie, eller like merkelig?

Lenke til kommentar
Du vet sikker om dette allerede, men hvis ikke så kan du sjekke ut Videogamesplus.ca. Der finner du 40gb til 2200 og 80gb til 2700 inkl. porto tror jeg og du slipper toll.

 

Tror du regner med litt feil valutakurs da. Blir ihvertfall 3500kr for en 80gig inkl. frakt.

 

EDIT: Overså vist "tror jeg" delen. Så du har nok bare ikke giddet å sjekke ut faktiske pris.

Endret av Phanteon
Lenke til kommentar
Du vet sikker om dette allerede, men hvis ikke så kan du sjekke ut Videogamesplus.ca. Der finner du 40gb til 2200 og 80gb til 2700 inkl. porto tror jeg og du slipper toll.

 

Tror du regner med litt feil valutakurs da. Blir ihvertfall 3500kr for en 80gig inkl. frakt.

 

EDIT: Overså vist "tror jeg" delen. Så du har nok bare ikke giddet å sjekke ut faktiske pris.

Videgamesplus.ca er tollfritt og jeg sjekket ut prisen via snn.no sin valutakalkulator. Var nettopp inne å sjekket, og det ser ut som de er utsolgt for øyeblikket siden de hadde de på listen for noen dager siden. Prisen for en 80GB lå på litt over 500 Canadiske dollar og det tisvarer 2655.35 kr.

 

Når jeg sa "tror" var det angående inkl. porto.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar
MGS4 er spillet som kommer til å selge PS3´er :p

Både og tror jeg, mange av de som har "sittet på gjerdet" i påvente av MGS4 vil nok kjøpe en PS3 da, men jeg tror ikke det kommer til å tiltrekke mange nye kunder i og med at man må ha spilt de tidligere spillene for å få noe ut av å spille det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...