Gå til innhold

Hvilket MMORPG skal vi velge?


Anbefalte innlegg

Det var veldig til hjelp, faktisk Flaringo. Jeg laster ned trialen til DDO nå, men jeg fant det bare på Filefront, og jeg nekter å registrere meg der for å få lastet det ned. Laster det ned med BitComet nå, så jeg håper det er ferdig til i morgen, til tross for elendig downspeed :( Ligger faktisk på 1kb/sek nå.

 

Det er ingen som kan grave opp noen kilder til dette her? Har søkt og sånn, men finner bare tyske og franske versjoner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle til å si det samme, har kosa meg en del timer med DDO, men det var ikke et slikt spill jeg kunne sette meg ned ei helg å spille mye. Det var rett og slett ikke "stort" og åpent nok til det for min del, men absolutt kult noen timer i blandt med venner. Fikk ikke helt mmo følelsen. Og siden jeg allerede spiller to mmo så tar jeg meg ikke råd til DDO lenger.

 

Men det finnes jo trial til de aller fleste mmorpg spillene der ute så det er bare å søke litt så får du prøvd det aller meste. Men hvorfor vil du ikke prøve Everquest 2? Det er jo knall bra, dessuten mye folk som forsatt spiller.

Lenke til kommentar

Joda, tar sikkert ikke så mye tid, men jeg liker egentlig ikke grafikken og slikt i utgangspunktet, og da blir jeg ufattelig fort lei når jeg er alene. :p

 

EDIT: Har foreksempel spilt makkverket av et MMORPG som er Knight Online med en venn, og da hadde vi det faktisk ganske gøy en stund! Prøvde det alene i ettertid, og jeg holdt ikke ut i 5 minutter en gang!

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar
*snip*

 

Mornings.

 

Har selv prøvd D&D online og må si at det er relativt elendig selv om jeg er en god fan av D&D spill, absolutt ikke anbefalt fra meg.

 

Når var sist gang du testa DDO? Har blitt ufattelig mye bedre siden release. Utviklerene leverer pakke på pakke med oppdateringer som inneholder haugevis av nytt content og forbedringer! Spillet har faktisk blitt svært bra -- kjempegøy å spille sammen med noen (naturligvis, ettersom spillet egentlig baserer seg på grupper) siden spillet har svært lite grinding. Spillet bruker kun quests som foregår i instancer, der hver instance er helt unik, og har en helt egen "storyline"! Hver instance (eller hule, men siden du har tidligere erfaring med mmorpg-spill rekner jeg med du vet hva jeg mener med "instance") har også 4 vansklighetsgrader: Solo (gruppe er nemlig ikke helt nødvendig, men personlig synes jeg det blir fort kjedelig uten en gruppe), Normal, Hard og Elite.

 

Solo velger du om du spiller alene, normal velger du om du er i en gruppe og hard og elite velger du om gruppen din vil ha en utfordring -- tror kanskje drop-rate, eventuelt kvaliteten på tingene som dropper, stiger med vansklighetsgraden, men jeg er ikke sikker.

 

Community-et i spillet er også ganske bra, de fleste oppfører seg som voksne folk (antageligvis fordi de fleste er det), og er stort sett hyggelige. I hvert fall de fleste jeg har møtt på!

 

Om du synes dette høres interessant ut kan du prøve det gratis i 10 dager her: http://trial.ddo.com/

 

Håper dette innlegget er til hjelp!

 

Jeg startet med det et 3-4 måneder etter release og spilte det en måneds tid hvis jeg ikke husker feil. Selv om jeg elsker måten man bygger opp avataren sin må jeg innrømme at jeg mislikte at de ikke fulgte visse regler som jeg er vant til. Ta f.eks en av de første gangene jeg spilte: Løper lykkelig rundt og quester litt, så kommer jeg over en drow paladin..Hvis du er litt inne i D&D vet du at det ikke er særlig realistisk ;)

Det var ikke grunnen til at jeg sluttet men, var vanskelig å finne folk å spille med samt at jeg synes systemet der man måtte finne ett visst sted i instancen hvor man kunne hvile og få tilbake spells var litt i overkant tungvint.

 

Ikke ta ordene mine for loven, det falt bare ikke i min smak ;) Ikke vær redd for å prøve det men, du har ingenting å tape bortsett fra ett par hundringser ;)

Lenke til kommentar
Det tar jo knapt en uke å levle seg opp i DAoC da :p

 

Bare du har den expansionpacken som gir deg tilgang til de hulene (Husker ikke hva den heter engang).

Huff, håper ikke du mener task dungeons i catacombs. Det finnes ikke noe som er kjedeligere. Jeg får faktisk litt vondt bare av å tenke på det. :)

 

PLet nylig en kamerat opp til 50 på rundt 24 timer med en warrior i PoC. :) Faktisk ganske gøy. Puller 10-15 orange\røde mobs og shield swipe ftw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...