Gå til innhold

SHG.no - Veldig useriøs bedrift.


Anbefalte innlegg

Skal prøve så godt jeg kan å forklare hva som har skjedd.

 

Det hele startet noen mnd. før jul, når jeg skulle ha meg ny PSU.

 

1. Jeg kom over en Corsair HX620W demo modell på SHG.no - og bestilte denne PSUen til en sum av 962kr inkl. frakt. - Denne PSUen fungerte rett og slett ikke på min data - så jeg kontaktet kundeservice og forklarte dette, så PSUen ble sendt tilbake (Jeg betalte frakten tilbake). Jeg trengte jo en PSU til dataen, så jeg bestemte meg for å prøve en annen PSU (også hos SHG.no) - denne gangen en Chill Innovation CP 520 A3 (520W PSU). Jeg ble enig med selger om å betale prisen for denne, som var ~430kr, fordi det ville ta litt tid før jeg fikk tilbake pengene for den første PSUen jeg kjøpte.

 

2. Jeg fikk den Chill PSUen (demovare) i posten, hentet den, pakken den ut - og ble noe forskrekket.. fordi den så temmelig godt brukt ut. Jaja - så lenge den virker driter jeg i det tenkte jeg. Jeg kobler PSUen opp til dataen min, PCen starter opp - men hva skjer? Jo, jeg hører en veldig rar "Hvese/frese-lyd" .. "hva pokker??" så kommer det røyk fra PSUen. Jeg drar umiddelbart strømmen ut.. Jeg kontakter umiddelbart SHG.no - og forklarer hva som har skjedd. Selgeren sender meg deretter et dokument som jeg kan printe ut - slik at jeg får sendt tilbake PSUen på deres regning. Selgeren tilbyr meg også en PSU av deres eget merke (SHG) - men jeg bestemmer meg for å heller kjøpe meg en HELT NY Chill Innovation CP520A4 - null problem sier selgeren. Men da må jeg betale mellomlegget på demovaren jeg kjøpte (CP520A3 til ~420kr) - den nye Chill PSUen kostet 705kr - så jeg måtte betale et mellomlegg på ~300kr.

 

Jeg har nå altså betalt ~960kr for en defekt PSU som ble sendt tilbake, og 705kr for en helt ny PSU. Jeg skal ha 960kr tilbake for den første PSUen som ble kjøpt.

 

3. Jeg har nå mottatt en helt ny PSU hos SHG.no. Jeg sender mail til SHG.no med mitt kontonr - der jeg ber dem overføre pengene til meg, for den første PSUen jeg kjøpte. Men mens tiden flyr, så får jeg mailer i posten om at de første PSUene jeg kjøpte har blitt testet defekt, og at ny PSU har blitt sendt til meg. Jeg skal jo ikke ha ny PSU tilsendt til meg i posten - så jeg kontakter SHG.no og spør hvorfor i all verden de sender meg 2 helt nye PSUer når jeg ikke skal ha det - jeg skal kun ha penger tilbake for den ene PSUen jeg har kjøpt. SHG.no sier at det dessverre er noe rot med deres reklamasjonsavdeling - og beklager at det har skjedd. Jaja - ikke så mye å gjøre med det. Jeg gikk i alle fall til posten med hentelappene og sa at de skulle sendes tilbake.

 

Tikk takk.. tikk takk.. Dagene går - og jeg får 2 nye eposter om at ny PSU er blitt sendt til meg. Hva pokker? Jo - nå har de klart å sende meg hele 4 PSUer jeg IKKE skal ha. Jeg kontakter selvsagt SHG, og lurer på om dem ikke har noe som helst system der i det hele tatt. Og om jeg får pengene de skylder meg tilbake snart? Jojo - SHG beklager nok en gang det som har skjedd.

 

4. Tiden flyr - jeg venter fortsatt på pengene SHG skylder meg. Så får jeg plutselig en Telefon fra SHG - jo, hun sier at JEG skylder SHG.no ~3500kr som JEG "ikke" har betalt. Men hun sier også at det var noe "rart" med dette, og jeg forklarer henne hva som har skjedd. Det viser seg at den selgeren jeg har hele tiden hatt kontakt meg "plutselig" har sluttet. Men hun er de behjelpelig, og gir meg en mail addresse. Hun sier at jeg må sende henne mailene som jeg har utvekslet med 'selgeren' som 'sluttet'. Jeg sender henne alle mailene - og får beskjed om at hun skal etterforske dette. Og her slutter kontakten totalt med SHG - jeg ventet drøye 10 dager på at hun (SHG) skulle komme med en tilbake melding (det er også jævlig irriterende å ikke ha fått de 960kronene de skylder meg, for nå har det tross alt gått over 3mnd siden det har skjedd) - så jeg sender en mail.. Ingen svar.. Jeg sender nok en mail - ingen svar. Hva er dette for en bedrift egentlig? Jeg har nå prøvd å ringe SHG i 10 dager, jeg har lagt igjen kundenummer etc. Ingen tar telefonen der - ingen sender en tilbakemelding i mail til meg. Jeg blir totalt ignorert.

 

En liten oppsummering av hva jeg har skrevet ovenfor:

 

Jeg har kjøpt & betalt for 2 PSUer hos SHG.no:

 

* 1x Corsair HX620W til 960kr

* 1x Chill Innovation CP520A4 til 705kr

 

- Corsair PSUen ble sendt tilbake & testet defekt. Jeg skal ha 960kr tilbake for denne - noe som jeg enda ikke har fått etter over 3mnd.

- SHG har klart å sende meg _4_ helt nye PSUer som jeg ikke skulle hatt (og som jeg dessverre ikke kunne forhindret dem i å sende. Og de har alle blitt sendt tilbake til SHG).

- Deres selger har plutselig sluttet - jeg har blitt oppringt av SHG og de har sagt jeg skyldte deg ~3500kr (summen av de 4 PSUene som deres reklamasjons avdeling har klart å sende meg, som jeg ikke skulle ha.. og som alle har blitt sendt tilbake til SHG).

- SHG skal undersøke saken (etter jeg forklarte hva som har skjedd) fordi de mente selv det var noe tull med at jeg skyldte dem dette beløpet. De skulle komme med en tilbakemelding.

- MEN DET HAR DEM IKKE GJORT. Jeg blir totalt ignorert av dem. Og de skylder meg fortsatt 960kr.

 

 

 

 

Så.. jeg håper folk tenker seg om 2 ganger før de handler hos SHG.no. Jeg vet ikke helt hva SHG driver med - om de har gått konkurs eller hva dem har. Jeg kan i alle fall si at jeg er ganske så forbannet over at de ikke har betalt meg tilbake de 960kronene de skylder meg - og jeg kommer ikke til å gi meg med denne saken.

 

Oppdatering: 27.03.08: SHG.no har nå endelig ordnet opp for seg. Jeg har fått tilbake pengene jeg skulle ha.

Endret av Panneskjegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært endel historier om SHG's inkonsekvente serviceavdelig. Selv har jeg heldigvis ikke merket dette, og har kun positivt å si om dem. Nå er det ikke bare hos SHG det oppstår tull, og ditt tilfelle havner forhåpentligvis i en verstingkategori hva dem angår.

 

SHG burde gjøre opp for seg skikkelig og betale tilbake alt du har betalt dem, og du bør få beholde strømforsyningen.

Lenke til kommentar
Det har vært endel historier om SHG's inkonsekvente serviceavdelig. Selv har jeg heldigvis ikke merket dette, og har kun positivt å si om dem. Nå er det ikke bare hos SHG det oppstår tull, og ditt tilfelle havner forhåpentligvis i en verstingkategori hva dem angår.

 

SHG burde gjøre opp for seg skikkelig og betale tilbake alt du har betalt dem, og du bør få beholde strømforsyningen.

Før alt rotet skjedde med at dem sendte meg tonnevis med PSUer jeg ikke skulle ha, og ikke betalte meg tilbake de pengene jeg skulle ha.. Så var SHG sin kundeservice bra. Jeg fikk varene raskt, de svarte raskt på mail osv. Akkurat slik en web-bedrift skal være. Det er også grunnen til at jeg har 'ventet' med lage en whine-post her. Fordi jeg håpte dem ville gjøre opp for dem - men istedenfor har dem altså bestemt seg for å IKKE gjøre opp for seg + ignorere meg totalt.

Lenke til kommentar

Jeg ser i alle fall to nyttige lærdommer folk kan lære av denne historien, hvis man vil støte på minst mulig problemer;

 

1.) Styr unna såkallte demo-varer (kan være returer som andre har sendt tilbake)

 

2.) Blir det krøll med ei bestilling, så ikke handle/bestill noe annet før førstnevnte er fullstendig ute av verden. (gå heller videre til neste butikk hvis man har hastverk)

Lenke til kommentar

Ojda, håper jeg får pengene for PSUen jeg returnerte. Fikk beskjed om å bare bestille ny og merke bestilling med RMA-sak. Da ville jeg få ny PSU raskt, samtidig som jeg ville få igjen pengene for den andre, samt bli kreditert 2 frakt.

Har ikke hørt noe fra dem, men så er det jo bare 1 mnd siden jeg sendte inn den andre i retur...

Lenke til kommentar
Hadde det der skjedd med meg hadde jeg sett svart. Dratt ned dit med politiet og sagt at enten får jeg pengene ellers oppretter jeg sak imot dere.

Wow, snakk om overreagering...

 

Det verste er jo at han faktisk måtte ha dratt til Danmark, og fått tak i politi der først...*ler*

 

Men fra spøk til alvor. SHG er billige, men jeg ville aldri i verden kjøpt demovarer fra dem. Men siden jeg har en forbrukersak gående mot dem angående reklamasjonsrett på en dyr router etter 2 år så er jeg ikke uhildet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...