Robinvi Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Melee combat systemet blir veldig kult, det er mer avansert og krevende en i spill som WoW, selv om de ikke er helt ulike. Dette nye systemet krever mer reaksjon, tenking og konsentrasjon. Når det kommer til caster systemet så vet jeg ikke. Så vidt jeg vet er ikke spellweaving i betaen nå, men jeg tror(håper) det vil fungere ganske likt combosystemet for melee classene. Gleder med til å få prøve ihvertfall, det lover bra synest jeg. De som ikke liker melee systemet er de avslappede gamle mmo spillerne som vil ha lite fart, reaskjon og konsentrasjon når de spiller og farmer, for det er nettopp det som er hovedforskjellen. Du må ikke bare konsentrere deg om å fullføre comboer, du må også konsentrer deg om å slå i riktig retning, siden mob's og slik forsvarer seg på forskjellige sider.
Galdust Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hvordan er det med fatalities i PvP egentlig? De tar jo ganske lang tid å gjennomføre, så hvordan fungerer dette i PvP?
oophus_3do Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Hvordan er det med fatalities i PvP egentlig? De tar jo ganske lang tid å gjennomføre, så hvordan fungerer dette i PvP? Man kan vist avbryte en fatality hvis man ikke føler for å fullføre den. Man får også en "buff" (adrenalin frenzy) hvis man fullfører den, så man vil jo ikke miste noe DPS hvis man tenker på PvE. Men i PvP så er det kanskje smart å ha en mulighet for å "trekke" seg ettersom det kan kanskje være litt hektisk.
RamGuy Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Har virkelig trua på dette combat-systemet! Håper det fungerer like bra som jeg tror!
DNA Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Melee combat systemet blir veldig kult, det er mer avansert og krevende en i spill som WoW, selv om de ikke er helt ulike. Dette nye systemet krever mer reaksjon, tenking og konsentrasjon. Når det kommer til caster systemet så vet jeg ikke. Så vidt jeg vet er ikke spellweaving i betaen nå, men jeg tror(håper) det vil fungere ganske likt combosystemet for melee classene. Gleder med til å få prøve ihvertfall, det lover bra synest jeg. De som ikke liker melee systemet er de avslappede gamle mmo spillerne som vil ha lite fart, reaskjon og konsentrasjon når de spiller og farmer, for det er nettopp det som er hovedforskjellen. Du må ikke bare konsentrere deg om å fullføre comboer, du må også konsentrer deg om å slå i riktig retning, siden mob's og slik forsvarer seg på forskjellige sider. Etter det jeg har lest av NDA breaking ( ) så er combosystemet morsomt i starten og du prøver å slå unna der hvor shieldet er osv, men i de høyere levlene bryr man seg ikke om slikt og man spammer omtrent bare 1-2 comboer fordi de 2 er best.
RamGuy Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Melee combat systemet blir veldig kult, det er mer avansert og krevende en i spill som WoW, selv om de ikke er helt ulike. Dette nye systemet krever mer reaksjon, tenking og konsentrasjon. Når det kommer til caster systemet så vet jeg ikke. Så vidt jeg vet er ikke spellweaving i betaen nå, men jeg tror(håper) det vil fungere ganske likt combosystemet for melee classene. Gleder med til å få prøve ihvertfall, det lover bra synest jeg. De som ikke liker melee systemet er de avslappede gamle mmo spillerne som vil ha lite fart, reaskjon og konsentrasjon når de spiller og farmer, for det er nettopp det som er hovedforskjellen. Du må ikke bare konsentrere deg om å fullføre comboer, du må også konsentrer deg om å slå i riktig retning, siden mob's og slik forsvarer seg på forskjellige sider. Etter det jeg har lest av NDA breaking ( ) så er combosystemet morsomt i starten og du prøver å slå unna der hvor shieldet er osv, men i de høyere levlene bryr man seg ikke om slikt og man spammer omtrent bare 1-2 comboer fordi de 2 er best. Det er fult mulig, men jeg foretrekker nok heller det fremfor å pepre på de samme ikonene på hotbaren hele tiden som jeg har gjort i utallige MMO-spill nå FunCom skal virkelig ha ære for at de tør å satse på slik combat-system! Og jeg må helt ærlig si at det skaper mye mer realisme i spillet, og gjør det jo nesten klin umulig at vi får se "gliders" i spillet osv.. Det er nok ingen tvil om at det er mest morsomt i starten, og at det hele vil avta litt etterhvert, men jeg mener nå bare at hele systemet er mye mer realistisk og rettferdig, så selv om det kanskje ikke er så "morsomt" lengre når du har nådd level 80 er en ting, men det skaper mye mer rettferdighet osv til PvP og combat generelt syntes nå jeg
Christeven Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Melee combat systemet blir veldig kult, det er mer avansert og krevende en i spill som WoW, selv om de ikke er helt ulike. Dette nye systemet krever mer reaksjon, tenking og konsentrasjon. Når det kommer til caster systemet så vet jeg ikke. Så vidt jeg vet er ikke spellweaving i betaen nå, men jeg tror(håper) det vil fungere ganske likt combosystemet for melee classene. Gleder med til å få prøve ihvertfall, det lover bra synest jeg. De som ikke liker melee systemet er de avslappede gamle mmo spillerne som vil ha lite fart, reaskjon og konsentrasjon når de spiller og farmer, for det er nettopp det som er hovedforskjellen. Du må ikke bare konsentrere deg om å fullføre comboer, du må også konsentrer deg om å slå i riktig retning, siden mob's og slik forsvarer seg på forskjellige sider. Etter det jeg har lest av NDA breaking ( ) så er combosystemet morsomt i starten og du prøver å slå unna der hvor shieldet er osv, men i de høyere levlene bryr man seg ikke om slikt og man spammer omtrent bare 1-2 comboer fordi de 2 er best. hva gjør man i andre spill man vil selvfølgelig finne de comboene som er best i en gitt situasjon og bruke dem så mye som mulig. Allikevel må man variere noe, slik som de fleste andre spill, pga cooldowns.
LibFri Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Stemmer det som er skrevet så langt, men beta-leaks sier at mottoet ''combat, combat, combat'' burde byttes ut. Nå er tre tastekomboer visstnok det maksimale, selv på mest UBRE angrepene.
RamGuy Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Stemmer det som er skrevet så langt, men beta-leaks sier at mottoet ''combat, combat, combat'' burde byttes ut. Nå er tre tastekomboer visstnok det maksimale, selv på mest UBRE angrepene. De forsøkte vell først med 6, men det fungerte visst ikke spesielt godt. Hvert fall ikke ifølge feedback'en de fikk fra BETA testere eller noe slikt Eller tenker du på at combo'er er for eksempel 1 - 3 - 2, 2 -3 -1, 3 -2 -1 osv? Eller tenker du på at de har redusert de forskjellige vinklene du kan slå i?
LibFri Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Stemmer det som er skrevet så langt, men beta-leaks sier at mottoet ''combat, combat, combat'' burde byttes ut. Nå er tre tastekomboer visstnok det maksimale, selv på mest UBRE angrepene. De forsøkte vell først med 6, men det fungerte visst ikke spesielt godt. Hvert fall ikke ifølge feedback'en de fikk fra BETA testere eller noe slikt Eller tenker du på at combo'er er for eksempel 1 - 3 - 2, 2 -3 -1, 3 -2 -1 osv? Eller tenker du på at de har redusert de forskjellige vinklene du kan slå i? Jeg tenker på at de ''vanskeligste'' komboene nå består av kun tre tastetrykk, noe som ikke vil oppleves som groundbreaking combat system etter et par timer.
RamGuy Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Det er jo det faktum at hele combatsystemet er realtime, og mye mer rettferdig ovenfor spillerne osv som er det som hovedsaklig er nyheten og det store med hele systemet. Det er jo ikke det faktum at de vanskeligste kombinasjonene skal være brutalt vanskelige slik at 20% av de som spiller ikke klarer å utføre dem engang Da tror jeg en rekke spillere hadde blitt utrolig frustrerte hvert fall Så selv de "beste" kombinasjonene er bare tre-tastetrykk? De kunne vell kanskje vært litt mer avanserte, men egentlig syntes jeg det er helt greit også. Om de skulle gjort det hele alt for omfattende, så tror jeg det hadde vært veldig ødeleggende for mange.. For meg er da hele systemet "groundbreaking" uansett om kombinasjonene har tre, fire, eller atten ledd. Det er jo hvordan hele systemet fungerer, hvordan det er mye mer realistisk enn å bare pepre på disse kjedelige ikonene på hotbaren som vi har hatt i alle år som jeg mener er "groundbreaking". Det skaper jo også en helt annen opplevelse, realisme og rettferdighet i PvP tror jeg også For ikke å snakke om hvor mye morsommere det er å føle at du faktisk styrer personen din litt, og svinger sverdet og utfører angrepene selv, enn å bare trykke på disse berømte knappene. 5x Sinister Strike, 1x Eviscerate hundrevis av ganger er ikke spesielt morsomt
Peri Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Skrevet 15. februar 2008 hvordan blir dette så avansert kontra for eksempel wow? f.eks warlock, trykk knapp pet attack, cast 3 dots, fear, life drain, shadowbolt, kanskje en deathcoil osv? det var liksom det som var poenget mitt, 3 button combos blir autopilot veldig fort, hadde vel blitt kjedelig med for ava combos da.. men syns ikke dette er groundbreaking, selv om du må se hva fienden gjør. anyways, får bare vente til open beta før jeg bestemmer meg.
Christeven Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 hvordan blir dette så avansert kontra for eksempel wow? f.eks warlock, trykk knapp pet attack, cast 3 dots, fear, life drain, shadowbolt, kanskje en deathcoil osv? det var liksom det som var poenget mitt, 3 button combos blir autopilot veldig fort, hadde vel blitt kjedelig med for ava combos da.. men syns ikke dette er groundbreaking, selv om du må se hva fienden gjør. anyways, får bare vente til open beta før jeg bestemmer meg. i wow er det 1 knapp per angrep.
oophus_3do Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 hvordan blir dette så avansert kontra for eksempel wow? f.eks warlock, trykk knapp pet attack, cast 3 dots, fear, life drain, shadowbolt, kanskje en deathcoil osv? det var liksom det som var poenget mitt, 3 button combos blir autopilot veldig fort, hadde vel blitt kjedelig med for ava combos da.. men syns ikke dette er groundbreaking, selv om du må se hva fienden gjør. anyways, får bare vente til open beta før jeg bestemmer meg. Alle MMORPGs vil nok ha spells og slike ting i flere år til. Så hva du søker etter aner jeg ikke Det som er "groundbreaking" med AoC er vell det at slossinga foregår i "realtime". Man kan ikke vente på cooldowns, for da står man rett og slett bare der og ikke gjør noenting. Man må selv trykke på knapper for å svinge på sverdet som jo da resulterer i at man gjør skade. Og for å gjøre ekstra skade, eller for å avfyre spesielle effekter så må man gjøre dette i en viss rekkefølge slik at en Combo z fyrer løs med x effekt man ønsker til y situasjon. Age of Conan = Realtime slossing. World of Warcraft = Autoattack. Enkelt og greit. Det der du nevnte med "autopilot"; slik er det jo med alle spill. Etter en gitt periode i spillet så kan man alt utenatt og alt vil gå på skinner, men det vil fremdeles ikke være "autoattack", man må selv personlig sørge for at sverdet svinges hvergang.
LibFri Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Nettopp. Det mine kontakter sier er at dette systemet er givende de første 30 minuttene, etter det er ''combat, combat, combat'' like givende som i WoW.
RamGuy Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Nettopp. Det mine kontakter sier er at dette systemet er givende de første 30 minuttene, etter det er ''combat, combat, combat'' like givende som i WoW. 30min er nok en GROV overdrivelse Jeg ser fremdeles ikke problemet, det sikkert utrolig morsomt de første 30 levelene, og det har du bedre underholdning i MANGE timer, enn du hadde hatt med andre spill med det gamle statiske systemet. Og uansett hvordan du skal snu og vende på hvordan dette systemet liksom skal bli så kjedelig av de få personene du liksom har hørt dette fra (som da har brutt NDA, og de fleste som bryter slikt er jo bare de som skal slenge drit uansett) så er fremdeles hele systemet langt mer realistisk og rettferdig enn det vi har i andre MMO. Ser du ikke det? Selvfølgelig blir du jo vandt med slike systemer etter å ha brukt det i xx antall timer, med combat systemet her er fremdeles såpass mye mer realistisk og rettferdig ovenfor spillerne at det er langt bedre enn det vi har i andre MMO.
Kultom Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 (endret) Nettopp. Det mine kontakter sier er at dette systemet er givende de første 30 minuttene, etter det er ''combat, combat, combat'' like givende som i WoW. Det tar ikke 30min å nå level 80 å få tilgang til alle de forskjellige comboene samt bruke de i en pvp situasjon. Så som sagt over, grov overdrivelse. Men er nok enig, og kanskje litt redd for, at det vil føles ganske likt som i alle andre spill etter et par uker om ikke månder. Man har jo ikke opplevd combat systemet i alle settinger før man har prøvd alt. Kan være systemet er ekstremt artig i PvP der man absolutt ikke kan trykke feil en gang i en combo, for da er man mest sannsynlig død siden han du sloss mot klarte å trykke komboen perfekt. Vel, nå er jo ikke dette noe jeg er 100% sikker på, så kan jo være jeg blir veldig skuffet over spillet. Ikke meningen å leke "AoC-defence force", bare virker sånn Endret 15. februar 2008 av kvitrafn
LibFri Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Hehe, ja 30 min var å ta litt hardt i. Jeg leker ikke AoC attack force jeg heller:P
oophus_3do Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Hehe, ja 30 min var å ta litt hardt i. Jeg leker ikke AoC attack force jeg heller:P Ja, du leker bare "Fail"? ^^
Hudrin Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 hvordan blir dette så avansert kontra for eksempel wow? f.eks warlock, trykk knapp pet attack, cast 3 dots, fear, life drain, shadowbolt, kanskje en deathcoil osv? det var liksom det som var poenget mitt, 3 button combos blir autopilot veldig fort, hadde vel blitt kjedelig med for ava combos da.. men syns ikke dette er groundbreaking, selv om du må se hva fienden gjør. anyways, får bare vente til open beta før jeg bestemmer meg. i wow er det 1 knapp per angrep. DET var vel litt for enkelt sagt men forsvarer ikke wow i sin enkelhet het i noen måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå