Gå til innhold

AoC: combat system, annoying i lengden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, noen som har testet beta, hvordan funker combat system?

utifra det jeg har forstått så må du trykke på en knapp for hvert slag du slår, kan velge hvor på kroppen du vil slå ellernoe sånt?

dette virker jo kult i starten, men si etter du har spillt 50 timer, så må det vel bli veeeldig annoying å måtte trykke en knapp for hvert slag, når du kan det ut og inn, finnes det ingen autoattack?

mange som sier dette gjør at "skills" teller mye mer, men hvor mye skills trenger du for å trykke på en knapp for hvor du vil slå, det kommer jo til å gå på autopilot etter et par tusen kills...

si at du er i en gruppe, det blir vel stress med chat osv hvis du da ikke har voice communication, hvis du må hammre på tastaturet i combat så har du ikke akkuratt tid til å skrive til teamet?

noen som har tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trykker forsåvidt knapper så og si hele tiden i f.eks WoW også, så alt i alt tror jeg ikke det blir så veldig mye mer slitsomt. Autoattack er som regel ikke veldig effektivt.

Skrevet
Man trykker forsåvidt knapper så og si hele tiden i f.eks WoW også, så alt i alt tror jeg ikke det blir så veldig mye mer slitsomt. Autoattack er som regel ikke veldig effektivt.

Joda, hunter i wow. Få pettet til å tanke så autoshotter du til mobben er død, gå på msn og nettby i mellomtider..

Skrevet

Poenget er vell at alle skal være forskjellige. Er du god, så kan du å utnytte dette systemet 100%.

Altså, ingen vil være likens.

Skrevet

Joda, hunter i wow. Få pettet til å tanke så autoshotter du til mobben er død, gå på msn og nettby i mellomtider..

oj.. så kult. da får man jo en kjempefin spillopplevelse, gjør man ikke? det sier jo bar hvor kjedelig det er.

Skrevet

det finnes noe som heter combo i AOC.

da kan du for eksempel trykke 4 spells i den rekkefølgen du vil at det skal slå ut

på denne måten så slipper du å trykke på 1 spell.. vente på global CD også trykke neste

Skrevet

da kan du for eksempel trykke 4 spells i den rekkefølgen du vil at det skal slå ut

på denne måten så slipper du å trykke på 1 spell.. vente på global CD også trykke neste

OK? Som en makro mener du?

Skrevet

OK? Som en makro mener du?

En macro vill vel bare fyrt av di spillene du har i rekkefølge ?

Her er det snakk om nye speller som er kraftigere når du bruker en combo, samme gjelder melee combat der jeg denger di nesten flere meter bakover om jeg gjør et bra combo.

Så her er det ikke noe soving mens du gjør gode gamle wow trikset med "button mashing"

Så combat systemet er helt nytt av det jeg har spillet i et mmo før.

Skrevet

Det blir vel på en måte slik combat i Knights of The old Republic var, med hensyn til Queueing av commands... du er jo selvsagt ikke sikker på om den neste handlingen din er best i enhver gitt situasjon og må avbryte, så jeg vil ikke tro det blir som Macro's?

Skrevet
Det blir vel på en måte slik combat i Knights of The old Republic var, med hensyn til Queueing av commands... du er jo selvsagt ikke sikker på om den neste handlingen din er best i enhver gitt situasjon og må avbryte, så jeg vil ikke tro det blir som Macro's?

nei, det blir ikke som macro, vist du har for eksempel:

Flame shock på 2

fireball på 1

shockwave på 3

vist du trykker knappene 2 1 og 3 så avfyrer de seg etter hverandre

Skrevet

utifra det jeg har forstått så må du trykke på en knapp for hvert slag du slår, kan velge hvor på kroppen du vil slå ellernoe sånt?

dette virker jo kult i starten, men si etter du har spillt 50 timer, så må det vel bli veeeldig annoying å måtte trykke en knapp for hvert slag, når du kan det ut og inn, finnes det ingen autoattack?

mange som sier dette gjør at "skills" teller mye mer, men hvor mye skills trenger du for å trykke på en knapp for hvor du vil slå, det kommer jo til å gå på autopilot etter et par tusen kills...

si at du er i en gruppe, det blir vel stress med chat osv hvis du da ikke har voice communication, hvis du må hammre på tastaturet i combat så har du ikke akkuratt tid til å skrive til teamet?

om det finnes auto-atack håper jeg den er dårlig og bare funker på de som er mange lvl under deg...hele poenget med manuel atack er at en som er dårliger på papiret skal kunne slå en som er bedre fordi han er en bedre spiller..

konklusjon: :wallbash:

Mvh. 2ball(s)

Skrevet

om det finnes auto-atack håper jeg den er dårlig og bare funker på de som er mange lvl under deg...hele poenget med manuel atack er at en som er dårliger på papiret skal kunne slå en som er bedre fordi han er en bedre spiller..

konklusjon: :wallbash:

Mvh. 2ball(s)

men hvor avansert er combat system?

har vanskelig for å tro at det er så veldig vanskelig, spesielt etter at du har spillt spillet enstund, du kan vel vinne over folk som er helt nye pga av at du kan bedre combos..

men når begge kan spillet ut og inn så vil vel den med best gear vinne som vanlig.

får se når open beta kommer hvordan det er, håper du har rett at den med mest skills vinner.

Skrevet (endret)
men når begge kan spillet ut og inn så vil vel den med best gear vinne som vanlig.

Selvfølgelig, om to jevngode kandidater møter hverandre får den med best gear en fordel. Slik er det i alle spill og situsajoner uansett.

Endret av Christeven
Skrevet

Selvfølgelig, om to jevngode kandidater møter hverandre får den med best gear en fordel. Slik er det i alle spill og situsajoner uansett.

blir det samme vist du har dritt gear og en skilled spiller og møter en som har bra gear og er helt elendig med combat systemet så har du en sjangse til å ta han bare dere er gjevn level

Skrevet (endret)

Det jeg tror Peri vil vite, er hvor langt dyktighet kan ta deg.

Ta et spill som Quake3 f.eks. Der er klasseskillet er enormt stort, noe det aldri kan være i en sverd kamp. Spessielt ikke i et MMORPG, fordi forsinkelser (latency) begrenser hvilke muligheter man har til å utføre "countermeasures" (jeg kan ikke norsk :( ) mot det fienden gjør. Alas, skillnivået får en betydelig lavere mening.

Istedenfor går som regel skillnivået (i MMOer) på helt andre ting som sammarbeid, taktikker og lignende.

Det eksakte svaret på spørsmålet ditt er; ingen av oss vet. De som har prøvd det har gjerne en anelse, men de kan ikke si noe pga. NDA.

edit: Selv tror jeg at det ikke vil være veldig krevende å utføre comboene, men dette er noe man blir vant med etterhvert. Det setter seg i fingrene.

Det jeg virkelig skulle likt å se er comboer man kun kan gjøre i enkelte situasjoner. Altså om fienden dukker unna eller blocker et slag (eller om du gjør det) så gir det deg mulighet til å fyre av spessielle moves. Også kjent som "reactionaries", mest brukt i Dark Age of Cumalot, men finens også i sin beskjedenhet i Wow.

Endret av Zappy
Skrevet

Flame shock på 2

fireball på 1

shockwave på 3

det forstår jo vi også. Spørsmålet her er om du kan trykke 2, 1 og 3 så fort du vil og få kommandoene eksekvert i den rekkefølgen etterhverandre uten å måtte sitte å nitrykke på 1 etter at 2 animasjonen er satt i gang for at 1 skal starte, eller om du kan "queue" kommandoer ved å trykke 2,1,3 raskt og så se dem skje i tur og orden i raskest mulig rekkefølge etterpå.

For jeg antar at ikke alle powers er instant?

Skrevet (endret)

Flame shock på 2

fireball på 1

shockwave på 3

det forstår jo vi også. Spørsmålet her er om du kan trykke 2, 1 og 3 så fort du vil og få kommandoene eksekvert i den rekkefølgen etterhverandre uten å måtte sitte å nitrykke på 1 etter at 2 animasjonen er satt i gang for at 1 skal starte, eller om du kan "queue" kommandoer ved å trykke 2,1,3 raskt og så se dem skje i tur og orden i raskest mulig rekkefølge etterpå.

For jeg antar at ikke alle powers er instant?

det du spurte om... det er det jeg mente, jeg skulle skrevet inn at de blir satt i queue

da slipper du ni trykkinga

alle classene har sikkert noen powers som ikke er instant, iaff castere

Endret av ito
Skrevet (endret)

Autoattack i et spill som AoC vil være veldig lite effektivt, ihvertfall om de skulle gjøre det dårligere enn vanlige angrep.

ALLE fiender i spillet bytter side de vil forsvare seg utifra hvor du angriper med våpenet ditt. Så om man hadde et autoattack som bare slo rett ned så ville de være mye mindre effektiv enn ved å faktisk følge med å hva du gjør. Nå kunne jo så klart Funcom laget en autoattack som leste av hvor fienden forvarte seg, men da er jo hele poenget med melee systemet dems borte.

Comboer : Du trykker på kombo knappen, f.eks 8 ( eller ikonet ), så blir du nødt til å eksekvere komboen ved å trykke riktig rekkefølge av en eller flere av knappene i q123e opsettet (Vinkelen du vil slå i). Det går rimelig fort*, så du må følge greit med for å få det til, er du stressa er det ikke så lett å få til en kombo ( ser for meg at det er litt av det som gjør det så jævlig artig i PvP ) for da kan man fort komme borti q istede for 1 f.eks. Og da har du fått Cooldown på komboen, og du har heller ikke kuttet av hodet på motstanderen.

Det skal være ganske riktig forklaring på hvordan melee funker ihvertfall. Spellweaving er vel noe helt annet, og det også ( dessverre ) er vel blitt gjort enklere etter det også ble klaget på av betatestere som syntes det ble for vanskelig.

edit:

* Tenk 1001, 1002, 1003 regelen ca, jeg håper det gjør det mer som 21 22 23 menmen.. Virker nå slik fra videoene i det siste ihvertfall.

edit2: Beklager den helt forferdelige skrivinga. Lager middag :p

Endret av kvitrafn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...