petterpann Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Det er hele tiden snakk om det spillet vi venter mest på. Det ble for en stund tilbake faktisk offisielt bekreftet at Operation Flashpoint 2 blir å komme i år, sammen med mange andre saftige detaljer. For de som har prøvd Colin Dirt vet sikkert at spillet faktisk har svært brukbar grafikk, og at Flashpoint 2 vil benytte seg av samme grafikkmotor. Her kommer sitat av de første detaljene rundt spillet som ble bekreftet for en stund tilbake: Codemasters har røpet de første detaljene om en oppfølger til Bohemia Interactives Operation Flashpoint fra 2001, en av de mest respekterte taktiske skytespillene for PC. Det har lenge vært kjent at Codemasters skulle stå bak en oppfølger til simulatorsuksessen Operation Flashpoint. Vi trodde lenge at Bohemia Interactive, som sto bak det første spillet, skulle jobbe med oppfølgeren, men så ble det kjent at Codemasters selv skulle utvikle prosjektet. I dag kan spillutgiveren fortelle at det interne studioet som jobber med oppfølgeren, er det største de noen gang har satt sammen, og de skal ha jobbet med spillet i to år. I den korte pressemeldingen Codemasters slapp tidligere i dag, går det frem at spillet bygger på en variant av Neon-motoren, som også brukes i Colin McRae: Dirt. Krigføringen skal være mer intens, større og mer realistisk enn noensinne, og den kunstige intelligensen skal være uovertruffen. Som forgjengeren skildrer spillet flere militære disipliner og slag av en ”utrolig” skala. Til slutt forteller Codemasters at spillet vil by på omfattende onlinemuligheter, og at det lanseres i 2008. Flere detaljer kommer til sommeren, men det første bildet er allerede ute. Ta en titt på det i spillets skjermbildegalleri, og hvis det er representativt for spillet kan det bli svært lovende. Bohemia Interactive har selv vært opptatt med å utvikle den spirituelle oppfølgeren Armed Assault, og de jobber foreløpig med et hemmelig prosjekt de kaller Game 2 – som også lover å by på den mest realistiske kampopplevelsen som finnes.
Moderat Bruker Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 (endret) Hmmmm - forstaar ikke helt hypen her. Syntes ikke OF 1 var noe saa banebrytende og engasjerende som mange sier. Hvis hovedfokuset i tillegg er paa on-line biten er det ikke akkurat ett veldig aktuelt buy Endret 5. februar 2008 av maypenray
petterpann Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Det har aldri vært sagt at de fokuserer mest på online delen. Operation Flashpoint som er ute nå hadde en sykt bra online del, spesielt med tanke på at man kan laste ned hele single player campaign og spille den med andre.
-sparks- Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Tviler egentlig på at opf 2 vil komme i år, da det fremdeles er vist latterlig lite av spillet. Armed assault 2 derimot vil nok komme til sommeren
MrL Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Operation Flashpoint er et av det beste krigsspillet jeg noensinne har prøvd. Vet ikke hvor mange timer jeg har sittet med det. 2rn skal abselutt prøves, og så lenge det er like bra eller bedre enn Armed Assault, er ihvertfall jeg fornøyd
Schnugaf Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Ahhh, Operation flashpoint ja, tidenes kjekkeste spill for mods og multiplayer maps.
Cryflopp Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 spilte 1ern endel ja, men har ikke hørt så mye fra operation flashpoint 2 jeg heller. Men blir spennende og se når det engang kommer om det blir en suksess slik som 1ern.
PoWerFeeD Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Både Arma2 og OPF2 er begge annonsert til Xbox 360 og PS3, hurra! Det gitt nok to veldig bra pc spill til helvette under konsollifiseringens vrede. Er ikke flere hardcore fps skytesimulatorer igjen. Først var det Rainbow sereien som gikk skeis, nå er det disse to
-sparks- Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Nåja, operation flashpoint elite til xbox var jo bra det, kanskje det mest realistiske fps til konsoll noensinne(?) Tror ikke Arma 2 vil lide under konsollifisering
Moderat Bruker Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Det har aldri vært sagt at de fokuserer mest på online delen. Operation Flashpoint som er ute nå hadde en sykt bra online del, spesielt med tanke på at man kan laste ned hele single player campaign og spille den med andre. OK - Men er det noe fokus i det hele tatt paa singel player campaignen paa OF2? Eller blir det mest et co-op eller multiplayer/lan spill?
dask Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Endelig! Har ventet på dette spillet i evigheter, iallefall slik det føles ut som. Første OF var ett kongespill med god historie, god grafikk og utrolig underholdende. Dette er ett MUST spill for meg
jin_X Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Dette gleder jeg meg til og dette har jeg ventet lenge på 1'ern var konge, så har høye forventninger til nr 2. Håper det er å få tak i iløpet av 2008
Octavian Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 OFP1 rocker, men Arma var i mine øyne en skuffelse spessielt mtp kontroll av kjøretøy og heli\fly. samt det har et lite delay fra jeg flytter musen til det reagerer Kommer uansett til og kjøpe oppfølgern når det kommer =)
LarZen Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Dette skal nok skaffes! Og BIG suprise at det kommer til konsollene...not! Er nok snart på tide å legge tastaturet på loftet.
Colossus Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 (endret) Jeg har sterk tvil på at ArmA2 og/eller OFP2 kommer ut i år. Codemasters har til nå bare gitt ut pre-rendered bilder/videoer. Bohemia Interactive derimot... Vel.. de har gjort en del ... noen ganger, men normalt kommer dette fra tredjepart, noe som skuffer meg veldig. De har da midler til å gjøre noe mer koordinert mener jeg da. Istedet for å være dødsstille i flere mnd. for så a gi ut en drøss med bilder. PR verden funker ikke slik. Man tygger litt om gangen, ikke svelge hele bunten med en gang. Codemasters derimot skal vel ikke ha noe problem i å få i gang PR-maskinen. De er jo tross alt en utgiver.. Endret 15. juni 2008 av Colossus
Newbieboka Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Samt det har et lite delay fra jeg flytter musen til det reagerer Dette kalles for float zone og er en option i options menyen. Nå vet du det I min mening er ArmA helt klart OFP's verdige oppfølger når det gjelder MP, men når det gjelder SP syntes jeg ArmA skuffet. Derfor håper jeg på en bedre singleplayer kampanje i OFP2. Og jeg håper Codemasters innser at de som moddet for OFP, nå modder for ArmA og mest sannsynlig ikke kommer til å modde for OFP2 any time soon. Og når det gjelder releasen i år, så håper jeg bare at dette blir den type spill der Codemasters innser at de frir til en liten gruppe spillere med mindre de har actionifisert hele greiene, noe jeg også håper de ikke har.
Windoge Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Dette skal nok skaffes! Og BIG suprise at det kommer til konsollene...not! Er nok snart på tide å legge tastaturet på loftet. Helt utrolig at spill som Operation Flashpoint kommer til konsoll. Kan ikke fatte hvordan jeg skal kunne prestere å spille dette med Xbox 360 håndkontroll. Men uansett, det er bekreftet i intervju at OfP 2 til PC ikke blir en konsollport, og at PC-utgaven blir en egen utgave.
Frederick_ Skrevet 16. juni 2008 Skrevet 16. juni 2008 Håper ArmA 2 og OFP 2 blir mest laget for PC Men tror dessverre ikke det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå