Gå til innhold

Overklokkingskonkurranse med 8400GS


Anbefalte innlegg

Hei og hå!

 

Ville bare annonsere at Xtremesystems har utlyst en konkurranse på det fantastiske kortet 8400GS. Dette gjør de med ikke så stor lommebok til å også delta, da dette kortet koster ett sted rundt 3-400kr.

Om det er mange herfra som velger å delta så kan vi jo vise de hva Team Norway er laget av!

Informasjon og påmelding finner dere her

 

Konkurransen har to klasser, en med for luft og vann og en hvor alt er lov. Så her er det mulig for alle å delta selv uten det best utstyret.

 

Vinneren måles i antall poeng i 3dmark. Regner med at det er 3dmark2001SE og 3dmark2003 som gjelder da.

 

Reglene fra xtremesystems:

 

1) Competition runs now through the month of February

 

2) Card is 8400GS, can be any brand, 256Mb or 512MB.

 

3) The competition will be in 3dmark001 and 3dmark03. Drivers must be Futuremark approved.

 

4) You can change LOD setting.

 

5) No cpu cap

 

6) Classes will be Anything Goes and Air cooled gpu (air or water cooling on cpu)

 

I denne tråden kan vi utveksle ideer rundt v-mods og andre ting. Jeg har allerede kjøpt Asus-versjonen av kortet. Og funnet noen mods som jeg kan dele senere, har også loddet på noen ekstra kondensatorer, samt festet en gammel vannblokk som egentlig var til 9800pro, og har planer om å kjøre det gode gamle is i bøtta-vannkjølingstrikset.

 

Håper jeg får med flere på det her og vi får se noen syke resultater!

 

Mvh

Kaffebord.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig det, men det blir vel uten tvil flytende nitrogen som tar kaken uansett hvordan du snur på det. Du kan sikkert til en viss grad ta igjen forspranget ved å få en "heldig" 8400GS, men de samme folka som regelmessig bencher med flytende nitrogen har en tendens til å ikke akseptere kort som er bare gjennomsnittlig gode heller :)

 

Likekvel, hell og lykke til deg. Du skulle hatt en waterchiller, så hade det nok gåttt en del bedre. en 8400GS lager vel ikek mer varme enn at selv en rimelig svak chiller hadde holdt den meget meget kald med en del metanol oppi blandingen.

 

For minm egen nysgjerrighets skyld - hvordan regner man en gyldig overklokk i en konkurranse på et skjermkort? Overklokk uten artifacts (det blir jo vanskelig å kunne måle), eller kanskje høyeste overklokk som ikke crasher 3dmark06?... Det er jo veldig sztor forskjell på en OC som ikke lager artifacts/errors, og en som ikek crasher systemet (men som i praksis lager så mye artifacts at man aldri kunne spillt med det for eksempel).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Blir alikevel "feigt" med tanke på at hele gjengen der sitter med QX9650 og en bil med LN2.

 

Synes det burde være "cap" med f.eks 2 kjerner og 4ghz elns.

 

Men alikevel en vannvittig morsom konkurranse. Tror jeg skal kjøpe meg et;)

 

EDIT: DDK; Slik jeg skjønner det er det to klasser:

1: Luft, og kun luft på GPU er lov. Luft og Vann på CPU er lov. Altså ikke vann på GPU.

2:Alt er lov på alt.

 

EDIt2: Noen som vet om 512mb virkelig nytter på det kortet? Har mine tvil, men det kan da ikke være negativt om man får samme clocks.

 

EDIT3: XFX sitt kort har noe høyere Shader Core Clock, og Gainward sitt har ikke referanse pcb.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Tippar på at eg bestiller eit kort med 256 mb, og evt, ny kjølar til den, så får eg prøve å kobinere det med ein god luftkjølar til CPU med q6600... Har ein heil veke med ferie neste veke(vinterferie)

 

Edit: KOmplett har to asus kort der den eine er 459/800 og dne andre er 500/667

 

VIlket av desse blir best?

 

Eg tenker meg å kjøpe ein VF900Cu til GPu, men passar den?

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Du hiver deg på alt er tillatt bølgen? Tenkte jeg skulle prøve luft først, og så se om jeg klarer å lure fasen bortpå etterhvert. Kjøper meg nok en chipsetkjøler i morgen. Trenger en uansett, og regner med at dette kortet dør før jeg er ferdig :- )

 

Hva bruker du som kapasitator?

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Du hiver deg på alt er tillatt bølgen? Tenkte jeg skulle prøve luft først, og så se om jeg klarer å lure fasen bortpå etterhvert. Kjøper meg nok en chipsetkjøler i morgen. Trenger en uansett, og regner med at dette kortet dør før jeg er ferdig :- )

 

Hva bruker du som kapasitator?

Reglene ble endret til at vann ble tilatt som en del av luft-kategorien. Vet ikke om de kondensatorene jeg loddet på har noe særlig virkning, men fant heldigvis noen som hadde samme volt på ett gammelt hovedkort, så loddet de i parallel med de som allerede var på fremsiden av kortet. Mest for øving/morro egentlig.

 

Specsa på de jeg loddet på er: 6,3V 1000my (mener å huske at den rare "u/y"-lignende saken heter "my") Fahrad og 16V 460my fahrad.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...