Gå til innhold

hvordan er bånd reglene til hund?


Anbefalte innlegg

her om dagen var jeg og jogget. jeg jogger forbi et hus og der kommer en schæferhund løpende ut av innkjørselen. den var ganske passiv akkurat da, men når jeg jogget hjem igjen så kom den på ny ut av innkjørselen og denne gangen var den aggresiv. den kom mot meg i full fart og gjødde. eg hoppa nesten i grøfta og da eg brølte til den og pekte mot huset dens å sa den skulle gå hjem så sto den i ro. eg jogga forsiktig videre og så ikke hunden mer. trur kanskje den kunne ha bette meg hvis eg ikke hadde hoppa unna. det er vell ikke lov å ha hunden laus? har snakket med en kar og han har sagt at hunden er ofte aus og at den jager biler også.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min hund har et problem med joggeren. Jaktinstinktet kommer fram.

Hunden kunne ha gjort to ting: Bjeffet på deg, eller bitt.

 

Min blir helt tullete når han ser en jogger, og vil løpe etter.

Han er veldig stor, og for en jogger er det ikke mye kult å få en bjeffende hund etter seg. Eller det værste: han kan 'bite'.

 

Jeg hadde sagt fra til eieren av bikkja..

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Båndtvang fra ca mai til 1. august mener jeg det er, uansett hvor du befinner deg.

 

Ellers utenfor båndtvangen skal en løs hund være under kontroll, eller forsvarlig inngjerdet. Kan den løpe ut av porten og jage en jogger er den ikke under kontroll.

 

Forresten. Jeg vil ikke tro at den kommer til å bite deg. Da hadde nok ikke eieren tatt sjansen på å ha den løs så den hadde fri tilgang til folk. Samt at schæfer er en "bråkete" rase som ofte lager mye lyd, uten å gå hardt til verks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...