Gå til innhold

Hvordan sortere filmer på en best mulig måte?


Anbefalte innlegg

Har ganske manger DVD-er etterhvert.

Før tok jeg sikkerhetskopi av dem i DivX format og har dermed en del av disse også.

Nå har jeg fått meg større harddisk og planlegger å legge inn alle mine DVDer etterhvert.

Men hvordan lønner det seg å kategorisere disse for å det mest mulig ryddig?

 

Slik har jeg gjort det til nå:

Følgende mapper dukker opp i mediacenter:

 

DVD Filmer: Her ligger alle filmene A-Z

DivX Filmer: Egene mapper for alle filmer A-Z

DVD "Serier": Her legger jeg alle filmer som "hører" sammen. Feks. LOTR i en mappe, Back to the Future Trilogien i en annen. Osv...

DivX "Serier": Samme som over, bare med DivX filmer.

 

TV Serier: Her får hver TV Serie sin egen mappe. Feks, Friends, Lost osv...

 

 

Siden jeg har så mange filmer og det blir en del mapper, planlegger jeg å slå sammen DVD mappene og DivX mappene. Men da blir det jo litt av en jobb å holde styr på hva som er DVD og ikke. Senere vil det også bli et problem når diskene blir fulle.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag:

 

[Filmer]

> Inneholder en mappe til hver filmserie, altså filmer som ikke har 2ere ligger i en mappe alene mens filmer med etterfølgere ligger i en felles mappe med "seriens navn" og videre i mapper med filmens egen tittel, feks, Lord of the Rings > 02 The Two Towers > Lord of the Rings - The Two Towers.avi

 

[TV-serier]

> Inneholder en mappe for hver serie hvor alle episoder fra alle seriens sesonger ligger med filnavn som følger malen "SEE Episodenavn", feks 101 Pilot (S = sesong, E episode). Navnene finner du blant annet på Wikipedia.

 

Det som irriterer meg med dette at det ofte blir mange mapper med bare en fil i filmmappa, men samtidig blir filmene lagt i to alfabetisk rekkefølge (en for mapper, en for løse filer) om du ikke gjør det sånn.

Lenke til kommentar

Tenkte å gjøre noe sånt.

Det gjør egentlig ikke noe å blande forskjellige formater. Det som kommer til å bli problemet er at det er mange filmer på feks S og T, så de tar nok fort en 500Gb disk.

Tenkte også litt på 1 disk med mappene "0-9" "A-D" og så neste disk "E-J" osv...

 

Bruker for tiden programmet My Movies, men får det ikke helt til å funke.

Takk for tipset uansett!

Lenke til kommentar

Ville anbefale en RAID5 løsning på dette jeg. På den måten får du en bunch med disker til å se ut som 1 stor disk. Hvis det begynner å bli fullt legger du til en disk til så blir arrayet større.

 

Hvordan du da organiserer det blir helt avhengig av smak, trenger ikke å bekymre seg på hvor det ligger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...