Gå til innhold

Metallica til Bergen 16 juli 2008


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det blir nok svartebørsen på deg. Fikk inntrykk av at det var VELDIG mange som kjøpte flere billetter enn de trengte, så det er nok en haug med billetter for videresalg..

Men likevel, interressen er nok veldig stor for denne konserten, så de har nok sin pris..

Inne på qxl ser jeg nesten dumping av disse billettene, nede i 1500 kroner, som strengt tatt ikke er så dyrt.

Endret av Inc3ption
Lenke til kommentar
Tja, det blir nok svartebørsen på deg. Fikk inntrykk av at det var VELDIG mange som kjøpte flere billetter enn de trengte, så det er nok en haug med billetter for videresalg..

Men likevel, interressen er nok veldig stor for denne konserten, så de har nok sin pris..

Inne på qxl ser jeg nesten dumping av disse billettene, nede i 1500 kroner, som strengt tatt ikke er så dyrt.

det er det buda begynner på..De som har fått litt bud ligger rundt 3k. Men prøv billettservice og søk i ett sett! De legger ut noen billetter inni mellom

Lenke til kommentar

Uff, det er synd at det er så mange som kjøper ekstra billetter de vet de ikke trenger for å selge videre. På en måte er svartebørs greit, fordi det gir folk som ikke fikk billett til en utsolgt gig muligheten til å få kjøpe til den prisen de er villige til å gi, men når det går så langt at flere hundre - kanskje opptil 1000+ billetter er kjøpt kun for å videreselges på svartebørs, så snakker vi sørgelige tilstander. Folk som driver på sånt burde gå i seg selv.

 

Men det med at navn trykkes på billettene og slik á la Zeppelin-reunionent, som det ble snakket litt om tidligere her, ville vært å gå litt for langt. Da kunne man ikke solgt videre på redelig vis hvis man ikke kunne gå selv, eller noen venner ikke kunne eller var usikre, osv. Ville blitt et litt for sterkt tiltak.

 

Til de som er så sure fordi Metallica kommer til Bergen osv: Det er veldig sjeldent at artistene selv velger hvor de skal spille. Artistene selv har som regel lite eller ingenting med booking å gjøre, det tar agenter og bookingbyrå seg av. Og det er neppe som om Metallica har valgt Bergen, men de spiller der det er størst interesse økonomisk sett, og Bergen Live har nok bladd opp rimelig fett for å få dem til Koengen. Samtidig er det selvfølgelig også litt "synd" at de spiller i Bergen, siden kun halvparten av kapasiteten de kunne hatt utnyttes der, så det blir få som får se dem i forhold til etterspørselen. Men samtidig er det også fint at andre byer enn Oslo får store band på besøk, det bidrar til å sette andre byer på kartet og gjøre dem mer aktuelle for andre, kommende storkonserter. Og selv om Oslo-borgere helt sikkert er uenige, er hvert fall jeg jævlig happy for at man ikke alltid må dra østover for å se noen store konserter. :)

Lenke til kommentar

Min auksjon på QXL ble fort stengt... så jeg ville ikke satset på å få tak i billetter der. Men en kompis (han som egentlig skulle ha den ekstra billetten min) fikk tak i på Billetservice etter at første runde var utsolgt, så det er ennå håp :) Lurer på hva min billett er verdt, så noen auksjoner på QXL som hadde nådd over 3000..

Lenke til kommentar

Hva er det med billettservice?

I går kjøpte jeg billetter der, faktisk uten noen store problem da de ble lagt ut kl 09.00.

Skulle inn å se om jeg fikk tak i noen nå til kompiser, og det jeg får beskjed om er:

Noen nettleser- eller systeminnstillinger er funnet å ikke virke mot innebyggede sikkerhetssjekker som er en del av bestillingsprossessen. Kunder kan oppleve at å kople ut personvernsinnstillinger relatert til måten din nettleser eller brannmur behandler URL informasjon kan tillate deg å fortsette gjennom bestillingssidene og gjennomføre din bestilling.

hmmm... i går med samme browser var det ikke noe stress.

 

@Osse-Mon- billettservice skal sende de innen tre dager.

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...