Gå til innhold

Melodic Death Metal? :)


v-gard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Støtter In Flames og Children of Bodom.

en sang du burde høre er "Needled 24/7" av det det sistnevnet bandet. Uuurfeet låt!

 

In Flames. Jeg liker all musikken de lager, bortsett fra de nyeste albumene. Sjekk ut "Zombie Inc." og "Embody the Invisible", begge fra albumet Colony.

 

Når trådstarter sier han er in flames frelst og spør etter andre band i samme sjanger, så vil jeg tro at han har hørt in flames før... :p

Lenke til kommentar

Til trådstarter vil jeg anbefale ett band, som jeg ble nylig anbefalt selv, nemlig All That Remains.

 

Prøv ut sangene This Calling, Six og Empty Inside, og du vil nok se at du liker de!

 

Det er ekstremt vanskelig å finne ny musikk à la In Flames, mener jeg, men AtR skuffer ikke!

Lenke til kommentar

Anbefaler også å gå tilbake til røttene til melodic death metal. Det er virkelig der godbitene ligger. Kjemisk fri for pinglegrowling, nu-metal og full av skikkelige tekster. Tekster som er kryptiske og ikke inneholder de jævla "stakkars meg jeg møter motgang"-temaet. Tittelsporet

er helt jævlig bra. Hvis du liker dette anbefaler jeg også Necroticism - Descanting the Insalubrious skiva av samme band.

 

Vet at det ikke er her jeg burde spørre om dette, men det ser ut som Tormodkisen liker ulver..

 

Og jeg lurer på om Ulver er 2 band? Eller om de spiller veldig forskjellig musikk till tider..?

Ulver gav ut en demo og tre album som spilte en blanding av Black Metal og neofolk. Etter Nattens Madrigal skiftet de totalt karakter musikalsk. Vokalisten Garm fikk øyne opp for alt av elektronisk og eksperimentell musikk. Derfor er det utrolig forskjell. Må si at black-metal triologien er mine favoritter, spesielt Bergtatt. Intet album har gitt meg så mye gåsehud. Et tips for BM Ulver fans er å gå i skogen mens man hører på dem. Gir noe helt jævlig stemning og innlevelse i musikken :)

Endret av Ṱormod
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Wintersun... Det må høres :yes:

 

Støttes. Er vel kanskje mange som vil være uenig i å kalle det melodic death, men deres ene selvtitulerte album bør absolutt høres uansett. På tide at de får ut Time snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...