Gå til innhold

Jumpgate Evolution: Lovende Space MMO?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jumpgate Evolution er visst navnet på et nytt MMO som er under utvikling. Som sci-fi fan er dette spennende for meg, synes EVE er litt drygt og Vendetta-Online blir litt for spinkelt.

Er det noen som har peiling på "the Jumpgate Universe" som det refereres til? Jeg signet opp for beta ihvertfall :)

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Skrevet

Det så ut som en ren kopi av EVE Online, jo.

Skrevet

Jeg leste på hjemmesiden hva spillet handlet om , og beskrivelsen kunne like godt ha passet på EVE online ja , plagiat ?

Skrevet

Jeg leste på hjemmesiden hva spillet handlet om , og beskrivelsen kunne like godt ha passet på EVE online ja , plagiat ?

Reise rundt å drepe ting, finne skatter, samle ingredienser og lage nye ting ... i så fall er samtlige MMO jeg har spillt plagiat av et tidligere. EVE adopterte mange ideer fra Earth & Beyond, sistnevnte var mitt første MMO og helt unikt i konsept og utførelse. Jumpgate var visstnok et MMO allerede i 2001 ... Spørs om ikke EVE er kopien her hehe

Uansett ... EVE funka ikke for meg. Visuellt og teknisk utrolig bra, men trene systemet var jo slik at med nok credits kunne du jo bare parkere en character i et år for å la skills gå opp. Superteit :)

Skrevet

Reise rundt å drepe ting, finne skatter, samle ingredienser og lage nye ting ... i så fall er samtlige MMO jeg har spillt plagiat av et tidligere. EVE adopterte mange ideer fra Earth & Beyond, sistnevnte var mitt første MMO og helt unikt i konsept og utførelse. Jumpgate var visstnok et MMO allerede i 2001 ... Spørs om ikke EVE er kopien her hehe

Uansett ... EVE funka ikke for meg. Visuellt og teknisk utrolig bra, men trene systemet var jo slik at med nok credits kunne du jo bare parkere en character i et år for å la skills gå opp. Superteit :)

Det som iriterer meg med EVE er ; " 10 timer planlegging , 5 minutter kamp" - satt på spissen . Hadde ikke vært meg i mot om dette nye spillet kunne blitt en "WoW-versjon" av EVE , litt mindre detaljstyring og mer action . Dårlig beskrivelse av hva jeg mener egentlig , men kom ikke på noe annet , WoW er etter min mening et lite nyansert spill som egentlig ikke fortjener slik oppmerksomhet fra min side i utgangspunktet .

Skrevet
... Dårlig beskrivelse av hva jeg mener egentlig , men kom ikke på noe annet , WoW er etter min mening et lite nyansert spill som egentlig ikke fortjener slik oppmerksomhet fra min side i utgangspunktet .

Jeg skjønner hva du mener og er enig. Eventuellt et spill hvor kompleksitetsgraden ikke slår deg i ansiktet med en gang du logger på, men sniker seg inn bakveien mens du spiller.

Jeg har lest litt på sidene og noen intervjuer, folka som lager spillet er gamle Elite fans og påpeker akkurat dette med EVE, som de definerer som sin konkurrent. Det lover bra, blir spennende å følge med da.

Skrevet

Vel, hvis du med "credits" meiner hard cash, og "parkere" mener at du må inn opptil flere ganger om dagen for å forandre skill, så ja.

Jeg spilte det endel før jul, men så datt jeg ut av det. Det morsomme er at siden jeg har vært innom en gang i blandt for å skifte skill-trening, så kunne jeg nå etter jul begynne igjen med en character som tydeligvis ikke hadde ligget på latsiden selv om jeg ikke hadde vært så aktiv selv.

Skrevet
... så kunne jeg nå etter jul begynne igjen med en character som tydeligvis ikke hadde ligget på latsiden selv om jeg ikke hadde vært så aktiv selv.

Har ikke noe problem med logikken der, men det slo ikke an hos meg ... derfor er jeg stadig på utkikk etter nyheter hva space MMO angår. Kanskje Jumpgate er tingen :)

Skrevet

Skal være enig i at EVE har sine mangler, så jeg har meldt meg opp på betaen til Jumpspace jeg også. Jeg har mine tvil om at det kommer til å slå EVE, men det er vel lov til å håpe...

Skrevet

Jumpgate, som sagt kom ut i 2001. Jumpgate TRI. Så det er ihvertfall ikke noe Eve copy. Jeg har spilt Jumpgate i 3-4 år usammenhengende. Jeg har også prøvd å spille EVE, men med "Skills" og ikke mulighet til å fly skip manuelt så blir det altfor kjedeligt..

I jumpgate så er PVP som FPS. Tenk deg Freelancer mmo.. med mer dybde.. Men fysikken er ikke den samme. Jumpgate har DANCER engine.. som er helt fantastisk.. går ikke å beskrive..

Still gjerne spm vis dere lurer. Gamle Jumpgate som kom ut i 2001 finner du på www.jossh.com, Veldig utdatert.. Men last ned clienten, og prøv Offline simulator.. kan prøve mange forskjellige skip, og teste fysikken.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Det virker spennende! Men er dette et MMO eller Singlepalyer?

Men om det bare er meningsløs nedslaktning for ote uten taktiske og strategiske elementer så gidder jeg ikke. Det må være litt dybde og intelligens i spillet.

Skrevet

Veldig spent på dette spillet, som noen nevner så virker det litt som Freelancer Online. Alltid vært litt fan av Space Combat aktige greier og iheletatt rommet. Så dette har jeg vært signet opp til beta på en stund og håper virkelig det kan være litt av en hit for dette er noe jeg ser frem til.

• 7 måneder senere...
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvordan dere kan si at dette ligner på EVE, den største forskjellen er at man må sikte manuelt og bare det gjør at Jumpgate Evolution kommer til å ha 4000% mer action og kommer til å være 5000% enklere å sette seg inn i spillet.

Har lengtet etter et ordentlig actionfylt romspill siden Freelancer, får følge med på dette.

Endret av Bruktbilen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...