Gå til innhold

Blu-ray til Xbox360


vegesim

Anbefalte innlegg

Rumor Smashed: Microsoft Is NOT Considering Blu-ray Support

 

With the HD DVD ship sinking fast in the fickle minds of press and public, the assumption is that everyone left on board is lining up to jump. Reuters had a story that played like Microsoft—one of HD DVD's biggest backers—is on the verge of doing so, based on a quote from Albert Pennello, marketing manager for Xbox hardware. Let us count the ways he told us in a sitdown that the story was wrong, and when HD DVD really is buried in Microsoft's mind.

 

1. The "headline misconstrued the context of what I said."

2. Microsoft is "not thinking about it."

3. It is "fairly definitive" Microsoft is not doing it.

4. Microsoft has "no plans" to build anything Blu-ray.

5. Microsoft is "totally committed to HD DVD."

 

So just when is HD DVD dead in Microsoft's eyes? It's "over when Toshiba says they're not doing HD DVD anymore." And despite the typhoon slamming their sails this week, we're pretty certain Toshiba is staying on on the boat until it hits the sea floor

http://gizmodo.com/343006/rumor-smashed-mi...blu+ray-support

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke akkurat nyheter... sist jeg leste om dette var i Juni/Juli 07, og en god stund før det (2-3mnd) leste jeg det også.

 

Microsoft har alltid vært åpne i forhold til hvilket filmformat de støtter med sin Xbox 360. Når de har blitt spurt om de kunne støttet Blu Ray har de alltid svart at de ikke kunne se noen grunn for ikke å støtte det.

 

Dere må huske det at Microsoft, såvel som alle andre giganter ikke forblir giganter lenge ved å stå fast på sitt. Hvis Blu Ray selger mer så vil Microsoft naturligvis lage en Blu Ray addon til Xbox 360, da det er penger å tjene der.

 

Det er heller det omvendte som hadde blitt en artig diskusjon. Hva om HD DVD hadde vunnet Filmformat krigen? Hva skulle Sony gjort med Blu Ray drevet i PS3'en sin da?

Dette spørsmålet vil jeg ikke at noen skal svare på i denne tråden, da det bare blir tull. Men tenk på det. Det at Microsoft ikke valgte å bygge inn ett HD DVD drev i 360'en sin tyder kanskje mer på at de virkelig går for valgfrihet enn de fleste av oss trodde?

Lenke til kommentar

Den artikkelen er ny og Albert Pennello, marketing manager for Xbox hardware har dette og si

 

1. The "headline misconstrued the context of what I said."

2. Microsoft is "not thinking about it."

3. It is "fairly definitive" Microsoft is not doing it.

4. Microsoft has "no plans" to build anything Blu-ray.

5. Microsoft is "totally committed to HD DVD."

 

Så det blir nok ikke noe Blu-ray til Xbox 360.

Lenke til kommentar
Tror dette blir ett problem for Microsoft. Bare prisen for en HD-DVD spiller eksternt for Xbox360 vil gjøre maskinen dyrere enn PS3, og jeg tviler dem får kjøpe Blu-ray spillere like billig som Sony og da kan det ende å bli veldig mye dyrere.

 

Godt at DVD vil dominere de neste 10 årene også da.

 

 

Og du har sovet under en stein de siste par åra?

Lenke til kommentar

Godt at DVD vil dominere de neste 10 årene også da.

Og du har sovet under en stein de siste par åra?

10 år er vel kanskje litt drøyt, men han er nok inne på noe. Salget av blu-ray-filmer går utrolig smått. Og slik vil det nok fortsette en stund. Tror ikke vi må anskaffe oss blu-ray-spiller riktig enda.

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Den artikkelen er ny og Albert Pennello, marketing manager for Xbox hardware har dette og si

 

1. The "headline misconstrued the context of what I said."

2. Microsoft is "not thinking about it."

3. It is "fairly definitive" Microsoft is not doing it.

4. Microsoft has "no plans" to build anything Blu-ray.

5. Microsoft is "totally committed to HD DVD."

 

Så det blir nok ikke noe Blu-ray til Xbox 360.

Du vet at MS vil totalt benekte Blu-ray-drev inntil den dagen de annonserer det? :p Tror ikke Toshiba og gjengen kaster inn håndkleet med det første, men den dagen HD DVD er helt dødt banker nok MS på døra til Sony & co ;)
Lenke til kommentar
Godt at DVD vil dominere de neste 10 årene også da.

 

Hehe, sant det. Men noe må jo disse folka ha å krige om også. "Se her, i forrige uke solgte Blu Ray 12 filmer. Det er dobbelt så mange som HDDVD solgte det". He he

Hehe! Jeg har en liten magefølelse for at BD og HD DVD kommer i samme posisjon som SACD og DVD Audio kom i sin tid. Folk flest trenger rett og slett ikke bedre bildekvalitet og lydkvalitet. Jeg kan rett og slett ikke forestille meg at om 5 år har "alle" Blu-ray-spiller hjemme i stua. De fleste (bortimot) som kjøper HDTV i dag kjører analog antenne for å se på Dagsrevyen :dontgetit:
Lenke til kommentar
Tror dette blir ett problem for Microsoft. Bare prisen for en HD-DVD spiller eksternt for Xbox360 vil gjøre maskinen dyrere enn PS3, og jeg tviler dem får kjøpe Blu-ray spillere like billig som Sony og da kan det ende å bli veldig mye dyrere.

 

Tror du har et poeng, og jeg tror faktisk dette er hovedårsaken til at Xbox360 fra første dag ble solgt med kun DVD spiller, slik at hvis du vil ha HD må du kjøpe et add-on.

 

MS står ganske fritt fordi de med sin Xbox360 ikke egentlig valgte side. (Jada, jeg vet at de gjorde det, men ikke på en slik måte at det gjorde dem ute av stand til å ta en helomvending senere)

 

Mulig et evt Blu-ray add-on til Xbox360 vil bli så dyrt at PS3 etter hvert fremstår som et bedre (Les: billigere) alternativ, men bare for de som er opptatt av blu-ray funksjonaliteten. Svært mange vil kanskje skaffe seg HD spillere på andre måter, mens atter andre vil kanskje aldri kjøpe neste generasjons DVD i det hele tatt, men isteden laste ned fra nettet. Vi må ikke glemme at Xbox360 og PS3 i all hovedsak er spillmaskiner - det er det som er årsaken til at folk flest kjøper dem.

 

Eller for å si det på en annen måte: Xbox360 vil fremdeles være en billigere maskin selv med et Blu-ray add-on fordi "ingen" egentlig trenger blu-ray spilleren, og sånn sett kan de bare la være å kjøpe den.

 

Det er kun hvis MS begynner å selge samtlige Xboxer bundlet med en Blu-ray spiller (eller med blu-ray internt) slik at man ikke har mulighet til å velge dem bort at prisen på Xbox360 vil virke høy i forhold til prisen på PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...