Gå til innhold

Hvor varmt er hovedkortet ditt?


Vidder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har selvsagt vannkjøling da!

Ok, da blir jo saken litt annerledes.. :oops: Men du overklokker vel maskinen da? Hva skal man med 22 grader på CPU? :D

 

Bare sånn generelt så synes jeg ofte folk skryter på seg lave temperaturer, og mange av dem kan umulig være korrekte. Jaja.. :)

 

Jaja, jeg overklokker men, det er like før psu'en går, så jeg gidder ikke å overklokke noe. Alle kan misforstå! :wink: jeg er faktisk enig med deg at folk påskryter seg for mye!

Lenke til kommentar

A7V333, HQ08 med borra hull, plassert rett over AGP,

ei 60*60*10 mm på 7,2 volt/3400rpm som trekker ut.

Standard PSU som fulgte med, bråker som stormen.

Taisol 80*60 ribbe m kobberbunn med "funnel" og ei Enermax 80mm

på 2200 rpm, som trekker inn gjennom enda et hull i sida :)

Noen skumgummimatter til støydemp.

WinXP pro sp1

ASUS PCPROBE 2.19.05 til måleverktøy.

Idle:

cpu - 49 c

sys - 27 c

surfing (softwaremodem), kontor osv

cpu - 51-52 c

sys - 28 c

gamer paradise:

cpu - 57-60 c

sys - 30-31 c

Lenke til kommentar

Skal du ha det kjølig er det enten en god del vifter needed eller vannkjøling. 92mm vifte på CPU hadde jeg ikke trodd var så bra som det er, men når den står sånn at den suger varmlufta vekk fra CPU ribba og det står 2 80mm enermax vifter i bredde på kassens bakside og måker unna varmluft så er jeg fornøyd.

Skal frontviften(e) på kassen ha noen funksjon annet enn å blåse inn støv så må man nesten bruke filter, men å få inn no kaldluft er viktigst.

 

Har bytta PSU vifte fra den orginale som jeg klippet av og kastet til ei 80mm Enermax med RPM regulator og som er koblet på vanlig IDE power kontakt.

 

Har også 3 Chiftech HD skuffer med endel innebygde vifter som surrer for å unngå at HD'ene varmer opp for mye inni kassen, dessuten er det veldig handy å bare kunne nappe ut en HD og stikke til noen og hente data eller å stappe rett i serveren og kopiere istedenfor å bruke halve båndbredda og en time på å kopiere over LAN

 

Runde IDE kabler er must have, de gamle flate store kablene stopper nesten all luftsirkulasjon (Banned :woot: )

 

Satser på å lage til vannkjøling til våren så da blir det mange vifter som får hvile :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...