Gå til innhold

Det går ikke framover!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom du trener veldig tungt mange dager rett etter hverandre kan du risikere at musklene blir mindre!

 

Det nekter jeg å tro. Kilde?

 

Gjør et googlesøk på overtrening, så finner du masse stoff.

Er i grunn logisk.

Trening består jo i at man bryter ned musklene, og at man så restituerer til et nivå som er høyere enn det du var på før trening. Hvis du derimot trener før du har hatt mulighet til å restituere deg tilbake til et nivå som er minst der du var før du trenet sist, får du tilbakegang.... pure logic! :)

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar
Dersom du trener veldig tungt mange dager rett etter hverandre kan du risikere at musklene blir mindre!

 

Det nekter jeg å tro. Kilde?

 

Gjør et googlesøk på overtrening, så finner du masse stoff.

Er i grunn logisk.

Trening består jo i at man bryter ned musklene, og at man så restituerer til et nivå som er høyere enn det du var på før trening. Hvis du derimot trener før du har hatt mulighet til å restituere deg tilbake til et nivå som er minst der du var før du trenet sist, får du tilbakegang.... pure logic! :)

 

Så, det er "farlig" å eksempelvis trene fem dager i uka etter hverandre?

Lenke til kommentar
Dersom du trener veldig tungt mange dager rett etter hverandre kan du risikere at musklene blir mindre!

 

Det nekter jeg å tro. Kilde?

 

Gjør et googlesøk på overtrening, så finner du masse stoff.

Er i grunn logisk.

Trening består jo i at man bryter ned musklene, og at man så restituerer til et nivå som er høyere enn det du var på før trening. Hvis du derimot trener før du har hatt mulighet til å restituere deg tilbake til et nivå som er minst der du var før du trenet sist, får du tilbakegang.... pure logic! :)

 

Så, det er "farlig" å eksempelvis trene fem dager i uka etter hverandre?

 

Farlig og farlig, noe fremgang vil du i alle fall ikke merke. Dette er gitt at du trener de samme muskelgruppene fem ganger på rad. Restitusjon er nøkkelen her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil bare si takk til alle som har svart i denne tråden, jeg føler nå at jeg er kommet litt lengre på vei :) Har bla. økt 15 kg i benkpress og 30 kg i markløft på under 2 mnd, og JEG er ihvertfall godt fornøyd med det :)

Endret av -Eriksen
Lenke til kommentar
Vil bare si takk til alle som har svart i denne tråden, jeg føler nå at jeg er kommet litt lengre på vei :) Har bla. økt 15 kg i benkpress og 30 kg i markløft på under 2 mnd, og JEG er ihvertfall godt fornøyd med det :)

 

Det bra ;)

Kjører du det 5x5 programmet som du linka til tidligere?

Lenke til kommentar
Vil bare si takk til alle som har svart i denne tråden, jeg føler nå at jeg er kommet litt lengre på vei :) Har bla. økt 15 kg i benkpress og 30 kg i markløft på under 2 mnd, og JEG er ihvertfall godt fornøyd med det :)

 

Det bra ;)

Kjører du det 5x5 programmet som du linka til tidligere?

 

Jepp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...