Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ingard: Du kan vel bruke <code> eller <pre> :) Men til HTML må du vel uansett skrive tagene på denne måten: <a href="#">.. Output blir da <a href="#">

Hadde håpet på noe som ligner

funksjonen til forumet. Den lager jo i tillegg riktige mellomrom og avstand fra venstre kant (med  ). 

I tillegg blir det jo mye arbeid når man skal legge ut en 300-linjers kode.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jorgis skrev et lite script til meg i sommer, tror jeg det var.. Der kunne du skrive inn koden din som vanlig HTML, også printet det med < og >. Deretter kunne man bare kopiere det fra den siden... Man kan vel forsåvidt bruke str_replace i PHP også, til å gjøre om alle < til < og alle > til >, hvis jeg ikke har misfortsått hele prinsippet med str_replace, så klart ;)

Skrevet
jorgis skrev et lite script til meg i sommer, tror jeg det var.. Der kunne du skrive inn koden din som vanlig HTML, også printet det med < og >. Deretter kunne man bare kopiere det fra den siden... Man kan vel forsåvidt bruke str_replace i PHP også, til å gjøre om alle < til < og alle > til >, hvis jeg ikke har misfortsått hele prinsippet med str_replace, så klart ;)

htmlspecialchars() :thumbup:

Skrevet
Tar ikke med  ? Hvorfor skal du ha med det i koden?

Ingen som skjønner det enda.

Ser du at denne linja er helt inntil kanten?
   Ser du at denne linja er flytta litt ut?
   Ser du at denne linja er flytta litt ut?
Ser du at denne linja er helt inntil kanten?

Skrevet

Det ville vært et slående argument, Ingard - om jeg skrev PHP :p

Tror jeg er hypnotisert av den gode matlukta ellerno, jeg greide overhodet ikke forstå hva du skulle med de dumme non-breaking-spacene dine :)

Er ikke så mye pes å legge til disse etterpå da, men det avhenger jo som sagt av mengde kode.

Skrevet (endret)
Og det syns du er nyttig? :)

Programkode uten formatering (linjeskift og TAB'ing) er i mine øyne nesten uleselig.

Er ikke så mye pes å legge til disse etterpå da, men det avhenger jo som sagt av mengde kode.

300 linjer er rimelig mye å sitte og formatere. ;)

Endret av endrebjorsvik89
Skrevet

Jeppjepp, nå forstår alle :D

Jørgen sitt script fungerer utmerket, ser man bort i fra det tidligere nevnte "buggen"..

Hadde vært greit å hatt kildekoden til det scriptet da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...