Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte at dette var et for lite problem til å starte en hel tråd om.

Hvordan får jeg skiftet farge på diskene i <li> (list) uten at skriften også skifter farge ?

Skrevet

Hvordan får jeg skiftet farge på diskene i <li> (list) uten at skriften også skifter farge ?

Åssen disker..?

OT; Holder seriøst på å daue. Har LAN, og det er rundt 40 grader her tipper jeg.. Det regner, og da er ikke takvinduene noe genistrek å åpne..

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Om det er en snill sjel her som kan sette opp et forum for meg på samme måte som på Skrekkfilm.com?

Skrevet (endret)

Den metoden som sikrer deg at alle nettleserne viser resultatet korrekt, er å legge til background-image i li, og legge til litt ekstra padding-left.

Edit Skriveleif, klarte å trykke ned "p" istedet for "li".

Endret av satyrium
Skrevet (endret)
Den metoden som sikrer deg at alle nettleserne viser resultatet korrekt, er å legge til background-image i p, og legge til litt ekstra padding-left.

I p?? Tenker "Using images for bullets" er en bedre idé..

Edit: den støttes av IE 5.0, IE 6.0, Netscape 7.1, Mozilla 1.4, Opera 7.11, Opera 7.23 og Opera 7.5.. Nok? ;)

Endret av lokaltog
Skrevet (endret)

Den metoden som sikrer deg at alle nettleserne viser resultatet korrekt, er å legge til background-image i li, og legge til litt ekstra padding-left.

Edit Skriveleif, klarte å trykke ned "p" istedet for "li".

Du kan også gjøre det på den bildelause måten:

<ul>
<li><span>Her er teksten din </span></li>
</ul>

ul li { color: #F00; }
ul li span { color: #0F0; }

;)

edit: litt meir tungvint, though :p

edit2: Lokaltog: grunnen til at du ikkje skal bruke list-style-image er at forskjellige nettlesere plasserer bildet forskjellig.

Endret av arve87
Skrevet
Developing with web-standards

Dette skal leses på senga i kveld. :)

Det er ikke kveld når du legger deg..:)

Kan noen som har STW fortelle meg hvorfor man ikke får se filene som ligger i en mappe på serberen..? Får permission denied, men om jeg setter CHMOD 777 på alle filene fra root til gjeldende, så funker det.. :mad: (men det er vel ikke så trygt)

Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet

Brukbart?

Drit i pikselfeil, tables osv., det er kun en überkjapp skisse jeg kokte i kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...