Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fatguy (Oslo) har Butikken min :)

 

Takker, men tenkte litt større og mer avansert. Tror jeg da, vet ikke hvor avansert Fatguy sin løsning er. :wee: Ser de har Telenor som kunde, der er da noe.

 

Ute etter noen som kan håndtere og har erfaring med nettbutikkløsninger i klassen komplett, hifiklubben osv.

Du har jo Flexiweb fra Network Solutions Norway.

Men ville ventet på 5. generasjon av nettbutikkløsningen som er i betatesting nå...

Og vi holder til i Oslo :)

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
I så fall trur eg du må ha med større konsulentfirma á la Bekk og sine partnerar, eller sette i gang å snekre firma sjølv. Kan tenke meg at ein stor del av så store løysingar (som komplett.no) er "inhouse"-løysingar som dei sjølv har utvikla.

 

Ja jeg er klar over at komplett sin løsning er inhouse, bare nevnte et par gode nettbutikker som jeg kom på i farten. :) Og Hifiklubben er det vel et dansk firma som står bak mener jeg å huske. Skal sjekke ut Bekk!

 

 

Du har jo Flexiweb fra Network Solutions Norway.

Men ville ventet på 5. generasjon av nettbutikkløsningen som er i betatesting nå...

Og vi holder til i Oslo :)

 

Takker for tipset! Skal titte litt på siden deres.

 

Må si det er vanskeligere enn forventet å finne en ny (og bedre) nettbutikkleverandør. Aner jo ikke hvor jeg skal lete. :p

 

Får bare beklage hvis dette blir litt for OT iforhold til tråden.

Lenke til kommentar
I så fall trur eg du må ha med større konsulentfirma á la Bekk og sine partnerar, eller sette i gang å snekre firma sjølv. Kan tenke meg at ein stor del av så store løysingar (som komplett.no) er "inhouse"-løysingar som dei sjølv har utvikla.

 

Komplett.no bruker SAP i bakgrunnen av sidene sine, så det er nokså avansert.

Noen her som har noe erfaring med SAP btw?

Lenke til kommentar
Takker for tipset! Skal titte litt på siden deres.

 

Må si det er vanskeligere enn forventet å finne en ny (og bedre) nettbutikkleverandør. Aner jo ikke hvor jeg skal lete. :p

 

Får bare beklage hvis dette blir litt for OT iforhold til tråden.

Vent litt med å se på sidene da, kommer nye veldig snart :p

 

Den som er der nå bygger på den gamle teknologien, er nokså stygg, og skal somsagt straks byttes ut.

Skal du jobbe med Bekk må du vel ut med noen lapper. Vil vel anbefale deg å gå for noen som har en inhouse løsning evt noen som tilbyr oppsett av løsninger.

Tviler jo på at du har så sære krav at det ikke er mulig å få til uten custom løsning..

-

Hva har du nå egentlig?

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

@Phax: Skal nettbutikken integeres/samhandle med noen gitt ERP/regnskapsløsninger. Dette er faktisk et viktig poeng, fordi det kan avgrense hvilke løsninger som er rasjonelle å bruke. Komplett sin løsning bygger jo primært på at det er SAP som er "løsningen" i bunn.

 

For de fleste litt større ERP/regnskapsløsningene finnes det så langt jeg vet rammeverk/ferdige løsninger. Men de er jevnt over dyre, og har ingen hensikt dersom ikke omsetning/volum er relativt høyt.

 

Og så ville jeg faktisk kontaktet RedPill Linpro. Vet nemlig at de har blitt "silver partner" for Magento.

 

Ellers må jeg si meg litt enig med Sebba. Det skal være snakk om størrelse på en nettbutikk før det har hensikt å gå for mer enn "hyllevare". Når det gjelder Bekk prosjekter, tror jeg nesten man kan regne med at prisen starter på 1/2 mill kr. For å forsvare slike investeringer skal man oppnå en del mersalg/salg.

Lenke til kommentar
Vent litt med å se på sidene da, kommer nye veldig snart :p

 

Tviler jo på at du har så sære krav at det ikke er mulig å få til uten custom løsning..

-

Hva har du nå egentlig?

Haha, ok. :p Nei kravene er neppe så veldig sære, bare ute etter noen som har mye erfaring med nettbutikker generellt sett og dyktige på det feltet. Og kan være en totalleverandør for oss.

 

Har ikke så lyst å gå ut med noen detaljer da jeg bare er på research stadiet foreløpig. ;)

 

 

@Phax: Skal nettbutikken integeres/samhandle med noen gitt ERP/regnskapsløsninger. Dette er faktisk et viktig poeng, fordi det kan avgrense hvilke løsninger som er rasjonelle å bruke. Komplett sin løsning bygger jo primært på at det er SAP som er "løsningen" i bunn.

 

...

 

Ææææ, og der ramlet jeg litt av lasset. :wee: Hvis jeg forstår deg riktig; per dags dato føres alle ordrene manuelt over i butikksystemet våres. (Dreier seg om en landsdekkende kjede som da også har en nettbutikk.) Eneste kommunikasjon mellom butikksystemet og CMSen nå er uthenting av info som lagerstatus og pris bl.a.

 

Når det gjelder å forsvare invisteringen så er jo markedsføringsverdien også noe å ta med i regnestykket. ;)

Lenke til kommentar

@Phax: Forstår godt at du ramlet litt av lasset, for her er det nettbutikkløsninger begynner å bli komplisert. Men kostnaden knyttet til å få informasjon mellom de ulike systemene er særdeles viktig i vurderingen i valg av løsning. Et par eksempler.

 

1. Butikksystemet har full oversikt over lagerbeholdning lokalt, andre butikker og sentrallager. Da er denne informasjonen særdeles viktig å få ut i nettbutikken, og den må nesten være "live". Du har sikkert fått med deg klagene på Amentio og WebMercs pga at folk må vente på varer grunnet feil i lagerstatus. Det er dyrt.

 

2. Det ligger en ikke ubetydelig kostnad i manuell overføring av data. Den må vurderes.

 

I og med at du kan si lite om størrelse/omfang er det vanskelig å gi annet enn generelle råd. Men en nettbutikk vil uansett være en del av den totale salgsprosessen, og da må man se på hele logistikken/verdikjeden rundt dette (dvs fra bestilling hos leverandør til avslutning av salgsprosess/garanti/reklamasjon). Hvor mye som skal integreres er avhengig av rene kost/nytte betraktninger.

 

I det hele er dette et typisk forretningsprosess problem, og egentlig ikke så mye spørsmål om bestemt leverandør av nettbutikk. God definisjon av forretningsprosessen, så vil alternativene bli mye klarere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...