Gå til innhold

MSN på mobilen


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt inn eBuddy og det er mildest talt et genialt program. Problemet er bare at jeg har en Nokia 6300, og dermed ikke kan minimere programmet. Et slikt program er totalt ubrukeliv hvis ikke det kan minimeres, så det ser ut til at jeg får fortsette med SMS inntil videre.

 

Er det noen andre som har en telefon som ikke støtter minimering, og som har funnet en måte å bruke slike programmer på uten å bli gal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Er det bare meg som synes at det blir litt feil å sammenligne msn med sms ? Jeg synes nå personlig at sms har visst fordeler med at det er enkelt og lett tilgjengelig, samt riimelig bra integrert med adresseboka i telefonen. Nå har jeg ikke helt satt meg inn i hvordan man kan bruke disse msn programmene, men er det slik at med en msn klient på mobilen kan man sende meldinger til kontakter du ikke har på msn-lista ? isåfall blir det jo fort ubrukelig når halvparten av mine kontakter ikke er på msn, eller rett og slett må sjekke "offline messages" på pcen for å finne ut om jeg har sendt melding eller ikke. Funker jo dårlig om mottaker er borte fra pcen. Hvis man derimot kan sende sms'er fra disse msn programmene også stiller saken seg i et litt annet lys, da må dere ha meg unnskyldt. Hvis ikke så holder jeg meg nok til sms en god stund til. Kan legge til at jeg har testa den innebygde msn klienten på mobilen min. Funker forsåvidt greitt det, men ikke noe jeg bruker fast..

 

Da betaler jeg heller de par ekstra ørene i måneden for å sende sms altså :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd med fring. Noen andre som bruker den klienten?

Jeg bruker fring masse på min telefon, spesielt hvis jeg har trådløst nett (wi-fi/wlan) i nærheten. Fring støtter også skype, både IM og VoIP, pluss en god del andre protokoller (blant annet SIP).

Endret av bonne89
Lenke til kommentar
agile messenger var vel blant de første mobile msnklientene. hva med den?

Agile messenger er den beste klienten i mine øyne. Den har funksjonalitet og respons som overgår de 8 nevnte programmene i denne testen. Det som er nedtur med programmet er at det koster en viss sum i kvartalet eller 1 engangssum på 19,95$ for evig lisens.

 

Programmet er veldig nyttig med tanke på å sende bilder over msn. Man kan sitte på bussen, ta bilde av noe gjennom vinduet og sende direkte til kontakten man har samtale med. Samme kan også gjøres med video i nyeste versjon av Agile messenger. En annen fiffig funksjon er å sende talemeldinger. Gjøres enkelt ved å holde nede en knapp (definerbar), tale inn det man ønsker å sende, slippe knappen. Vips får mottakeren en lydfil klar til lytting (evt lagre for senere bruk). Man kan bla i samtaler ved å trykke sidelengs på navigatorknappen, og programmet kan veldig fint kjøre i bakgrunnen på mobilen (symbian s60 3rd edition ihvertfall) dagen lang uten å koste mer enn kanskje 4/5 kroner. Oppdatering av programvaren skjer ca en gang i mnd og skjer automatisk mens programmet kjører.

 

Men nå er ikke min mening en fasit, bare en personlig erfaring :)

 

-Øivind-

Lenke til kommentar
Er det bare meg som synes at det blir litt feil å sammenligne msn med sms ? Jeg synes nå personlig at sms har visst fordeler med at det er enkelt og lett tilgjengelig, samt riimelig bra integrert med adresseboka i telefonen. Nå har jeg ikke helt satt meg inn i hvordan man kan bruke disse msn programmene, men er det slik at med en msn klient på mobilen kan man sende meldinger til kontakter du ikke har på msn-lista ? isåfall blir det jo fort ubrukelig når halvparten av mine kontakter ikke er på msn, eller rett og slett må sjekke "offline messages" på pcen for å finne ut om jeg har sendt melding eller ikke. Funker jo dårlig om mottaker er borte fra pcen. Hvis man derimot kan sende sms'er fra disse msn programmene også stiller saken seg i et litt annet lys, da må dere ha meg unnskyldt. Hvis ikke så holder jeg meg nok til sms en god stund til. Kan legge til at jeg har testa den innebygde msn klienten på mobilen min. Funker forsåvidt greitt det, men ikke noe jeg bruker fast..

 

Da betaler jeg heller de par ekstra ørene i måneden for å sende sms altså :)

 

Ja, jeg er enig med deg. For å få sendt meldinger til folk på MSN, forutsetter jo dette at de også er pålogget, i hvert fall for at det skal ha noen særlig effekt : P

Lenke til kommentar
Linken til eBuddy inneholdt en Symbian S60 v.2. Vil den fungere med Symbian S60 v.3? Og hvilken (hvilke) filer installerer jeg? Både .jad og .jar i den rekkefølgen?

 

Hei, det var feil linker i testen, beklager. Nå skal linkene være riktige.

Og du behøver bare laste ned én av filene. Får du ikke .jad til å fungere på telefonen så prøv med .jar-filen :)

Endret av Crocie
Lenke til kommentar
Linken til eBuddy inneholdt en Symbian S60 v.2. Vil den fungere med Symbian S60 v.3? Og hvilken (hvilke) filer installerer jeg? Både .jad og .jar i den rekkefølgen?

 

Hei, det var feil linker i testen, beklager. Nå skal linkene være riktige.

Og du behøver bare laste ned én av filene. Får du ikke .jad til å fungere på telefonen så prøv med .jar-filen :)

 

ok, men hvilken først?

Lenke til kommentar
Linken til eBuddy inneholdt en Symbian S60 v.2. Vil den fungere med Symbian S60 v.3? Og hvilken (hvilke) filer installerer jeg? Både .jad og .jar i den rekkefølgen?

 

Hei, det var feil linker i testen, beklager. Nå skal linkene være riktige.

Og du behøver bare laste ned én av filene. Får du ikke .jad til å fungere på telefonen så prøv med .jar-filen :)

 

ok, men hvilken først?

 

Det spiller ingen rolle, men prøv for eksempel .jad-filen først. Fungerer den, behøver du ikke tenke mer på .jar-filen, den er bare et alternativ :)

Lenke til kommentar
hvorfor har de ikke spandert på seg å teste med en telefon uten knapper? Det er ikke alle som har disse fancye telefonene med knapper for ditt og datt, det finnes vi som har trykkfølsom skjerm, slik som LG Viewty og iPhone, hvordan funker messenger der?

Om man har iphone har man en egen klient for msn man laster ned via installeren på iphonen. Klienten går under navnet apollo.

 

LG mener jeg også har en egen klient for msn, men navnet har forsvunnet fra hukommelsen akkurat nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...