Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!


Eriqo

Anbefalte innlegg

Fikk rock band fra usa i dag!! Helt sykt! Har vondt i armer og bein etter tromming sammenhengende i ca seks timer :!: Er det et spill jeg vil anbefale, så er det dette!

 

Er så enig så enig! Fikk spillet til PS2 idag selv. Går glipp av nedlastbare sanger, men det kan vente til Xbox versjonen lanseres her til lands. Har bare testa gitardelen idag, mye kule låter. Mikrofon og trommer er på vei fra USA, håper det når frem til lørdagen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg bestillte fra Ebay.com. Den første selgeren fucka meg. Jeg tapte naturligvis ingen penger siden jeg betalte med Paypal, men kasta bort 17 dager på en tulling som aldri sendte varene. Andre gangen gikk det finfint, jeg mottok spillet på onsdag og det er KONGE! VEL verd både shipping over dammen og en US Xbox 360 ;)

Lenke til kommentar
Herreh, nå kommer <den> tullingen igjen, som klager på at folk speller Guitar Hero og Rock Band. Hvorfor kjøre bilspill når man kan kjøre ONKLI BIL?! Hvis det bryr deg så mye, Addan, så hold deg unna. Har du ikke lært at hvis du ikke kan bidra med noe positivt så la være.

 

Jeg har hvertfall handla Rock Band, og det var jaggu gøy. :!: Det var litt underlig med trommene da, for de på medium og hard, så kunne man ikke spille det som var i sangen.

 

Er så enig så enig.

Bare for å ta megselv så har jeg spilt gitar siden jeg var 8 år (er idag 29), har spilt som gitarist i forskjellige band de siste 10 årene og har flere el-/akustiske gitarer.

Alikevel så elsker jeg å "leke" meg med Rock Band og Guitar Hero når jeg har tid til det. Utrolig artig og sosialt spill.

Igår var vi 6 stk hjemme hos meg og spilte Rock Band med fullt oppsett (trommer, 2x gitar og vokal). Skulle ta det som et vorspiel, men endte opp med aldri å dra ut i det hele tatt (naboene var kanskje ikke så glade for det - men herregud for en morsom natt det har vært!).

Poenget er at det går ann å like denne type spill og samtidig gjøre det på "ordentlig". Samtidig er det en enkel måte å få folk som kanskje ikke er så musikalske - til å være litt med på notene!

 

PS!

Du bør kalibrere hvert "instrument" individuelt i Rock Band, dersom du opplever at du ikke treffer på medium/hard (spesielt bør trommene kalibreres grundig).

Lenke til kommentar

Dessverre, spill som er laget for USA vil ikke fungere i europa med mindre spillet er sonefritt. Rock Band er ikke sonefritt og således vil du trenge en amerikansk Xbox 360 for at spillet skal fungere. Det er heller ikke mulig å laste ned spillet fra XBL Marketplace.

 

Dermed, eneste mulighet pr idag er å kjøpe spill og Xbox 360 fra USA. Jeg måtte ut med ca 1200,- for Xboxen og 1700 for spillet. Vel verd hver en krone! :D

Lenke til kommentar

Nå er jeg i USA og var på Fry`s idag og testet ut Rock Band! :)

Utrolig gøy med trommene, mens Gitaren var overraskende VANSKELIG! :S

Jeg spiller på Expert på GH og reptilia er en av de mest enkle sangene, men jeg sleit med den her på Rock Band.

Tror det var litt at Gitaren var litt slitt, og knappene var brukt, men jeg vet ikke om de er sånn når den er ny, da jeg aldri har holdt i en RB gitar før...

Trommene var akkurat som forventet; DRIT GØY! Haha!

Men tok litt tid før jeg fikk spille, siden en ganske så stor amerikaner SOVNET i stolen foran 50" skjermen med Xbox Elite med full Rock Band koblet til! :)

 

Vurderer å kjøpe med meg hjem. Selve CD`en kan jeg selge på EBAY eller kaste eller noe, og prisen for hele pakken kommer vel på rundt 800 kr. I Norge kommer den til å koste 1500-2000 kr. Så jeg sparer en hel del. Men skaperne har jo sagt at de skal forbedre både spillet og utstyret, så jeg vet ikke helt...

 

RÅD?

Lenke til kommentar

Ang. gitaren så kan det naturligvis være en litt sliten sak som har fått juling, men om du er vant til GH3 så trenger du å være veeeldig mye mer presis på når du treffer "notene" på Rock Band. Personlig synes jeg det er en bra greie. På GH3 har jeg kunnet treffe noter utrolig seint, så seint at jeg VET at det bare må være en bom, men neida, GH3 godkjenner treffet og fortsetter videre som om ingenting har skjedd. Det blir litt for teit. Da mener jeg GH2 er bedre, RB kan være litt i overkant nøyaktig igjen.

 

Jeg bestillte spillet for ca en mnd siden, og har ikke hatt noen problemer med hardwaren. Alt har blitt brukt MYE og fungerer fortsatt like fint. :)

 

Er klart mye penger å spare på å handle i USA, ca 1000,- mindre enn i Norge, forutsatt at du går på grønt i tolla og unngår å betale mva. I tillegg må du gidde å drasse eska over dammen, den er jo ganske svær...

Lenke til kommentar

Jeg fikk Rockband som jeg hadde bestilt fra Ebay i dag.

Betalte 1700 for det inkl frakt. hvorav 331,- var for tolling her i Norge.

Så den egentlige prisen med frakt var 1460 eller noe rundt der.Kan ikke si jeg kan klage akkurat :)Tok 9 dager fra jeg bestilte til jeg fikk det her i Norge.

Lenke til kommentar
Jeg fikk Rockband som jeg hadde bestilt fra Ebay i dag.

Betalte 1700 for det inkl frakt. hvorav 331,- var for tolling her i Norge.

Så den egentlige prisen med frakt var 1460 eller noe rundt der.Kan ikke si jeg kan klage akkurat :)Tok 9 dager fra jeg bestilte til jeg fikk det her i Norge.

 

 

Relativt dyrt må jeg si.

Ca 1500 kr?!

Jeg tror jeg kjøper med meg denne jævelen hjem jeg altså!

Her kommer prisen på 800 kr for Special Edition. :)

Men får ikke spilt før selve spillet kommer ut her da, men det får bare gå!

Denne handelen har egentlig ikke så mye med å få spillet/utstyret før, men å spare penger, og det gjør jeg jo ganske heftig så..

Lenke til kommentar
Ang. gitaren så kan det naturligvis være en litt sliten sak som har fått juling, men om du er vant til GH3 så trenger du å være veeeldig mye mer presis på når du treffer "notene" på Rock Band. Personlig synes jeg det er en bra greie. På GH3 har jeg kunnet treffe noter utrolig seint, så seint at jeg VET at det bare må være en bom, men neida, GH3 godkjenner treffet og fortsetter videre som om ingenting har skjedd. Det blir litt for teit. Da mener jeg GH2 er bedre, RB kan være litt i overkant nøyaktig igjen.

 

Jeg bestillte spillet for ca en mnd siden, og har ikke hatt noen problemer med hardwaren. Alt har blitt brukt MYE og fungerer fortsatt like fint. :)

 

Er klart mye penger å spare på å handle i USA, ca 1000,- mindre enn i Norge, forutsatt at du går på grønt i tolla og unngår å betale mva. I tillegg må du gidde å drasse eska over dammen, den er jo ganske svær...

 

garantert derfor jeg slet litt, ja. Men knappene hadde nok også fått seg en omgang ja, så du har nok rett!

 

Litt Off-topic, men noen som vet om det er mulig å gjøre DVD-drevet sonefritt?

Det fungerer jo på en vanlig DVD-spiller, så spørsmålet er om dette er mulig å gjøre på Xbox 360. Jeg vil spille Rock Band så fort som mulig!!!! :cry:

(Av proffer, ikke av meg.)

Lenke til kommentar

Eriqo:

 

360en kan ikke gjøres sonefri. Vil du spille RockBand idag, på Xbox 360, så må du kjøpe en NTSC-utgave fra USA. Jeg betalte ca 1000,- for min US-Xbox, som jeg bare bruker til å spille Rock Band :D

 

Det er hammer on's og pull off's i Rock Band, det er bare ikke så sinnsykt mye av det som på GH3. Men i enkelte sanger er det ganske lange partier med slike. De identifiseres av at "noten" er mindre enn de vanlige, i motsetning til GH hvor ho/po-noter ikke har en sort ring på toppen.

 

 

Når RB kommer til Europa vil jeg tro det skjer samtidig på 360 og PS3.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Var det ikke slik at Rock band ville komme ut på 360 i Europa 6 måneder før PS3 og Wii? Eller var det bare rykter?

 

 

Kommer samtidig på Xbox og PS3, men waaay senere på Wii..

 

Hvitt rock band, hadde forresten sett kult ut! Wii-fargen, (hvite) er litt spesiell.

Den er VELDIG "HVIT". :p

Lenke til kommentar
Var det ikke slik at Rock band ville komme ut på 360 i Europa 6 måneder før PS3 og Wii? Eller var det bare rykter?

 

 

Kommer samtidig på Xbox og PS3, men waaay senere på Wii..

 

 

Nei, gjør ikke det. Ryktene stemte visstnok de.

 

May 23 launch on Microsoft's console will doubtless please 360 owners, but those hoping to jam on PlayStation 3, PS2 and Wii will have to wait until later in the summer.

 

http://uk.xbox360.ign.com/articles/864/864831p1.html

 

Ikke akkurat 6 måmeder men noen måneder tidligere på 360 er det.

Lenke til kommentar

Dårlige nyheter for Norge da, 23. mai datoen er for UK, Frankrike, Tyskland og "utvalgte markeder". Er skeptisk til at Norge er utvalgt. Uansett så sier PlayX ukjent på leveringsdato, Zailor sier ukjent, dvdhuset.no sier 6. juni 2008, og CDON sier 5. juni 2008.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Dårlige nyheter for Norge da, 23. mai datoen er for UK, Frankrike, Tyskland og "utvalgte markeder". Er skeptisk til at Norge er utvalgt. Uansett så sier PlayX ukjent på leveringsdato, Zailor sier ukjent, dvdhuset.no sier 6. juni 2008, og CDON sier 5. juni 2008.

Hvor mye vil det koste ekstra å bestille spillet fra et av de "utvalgte" markedene? (toll etc)

 

Edit:

Jeg venter egentlig bare på en europeisk utgave av selve spillet, da jeg allerede har 2 gitarer. Trommene og mikrofon kan evt vente til spillet kommer til norge.

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...