Gå til innhold

Programtips: Offline Update


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hende det var det du svarte på nå, men er det enkelt å installere oppdateringene fra ISOen/CDen

 

Har prøvd windows update downloader og da får man ned alle oppdateringene. Det er veldlig greit til n-lite og sånn, men når man bare skal innstallere oppdateringene tar det lenger tid å trykke på alle enn å bruke windows update

 

Så er denne virkelig så offline windows update at man bare trykker start og så sjekker den hva man trenger og innstallerer alt det?

Lenke til kommentar

Då eg prøvde programmet i går på ei XP-maskin utan nokon oppdateringar, trykka eg på start, gjekk på butikken, og då eg kom tilbake var instaleringa ferdig. Eg har ikkje kopla maskina til Internett for å sjekke om det kan vere nokon oppdateringar som manglar.

Lenke til kommentar

Hadde Microsoft gitt ut ServicePacks oftere som en kunne enkelt "slipstream'e" så hadde en sluppet å måtte utvikle eller bruke slike geniale omveier som artikkelen presenterer.

 

Microsoft vil vel eller ser vel ikke nytten i å skulle glede oss med større brukervennlighet. Er reinstallasjoner av OS "ett ikke-tema hos Microsoft"?

 

Mange ganger får jeg lyst å si "Plagsomme Microsoft". Dere må gjerne sitere meg på den! :!:

Endret av G
Lenke til kommentar
J@9: Trykk "start" for å begynne instalasjonen av oppdateringane. Då går alt automatisk.

 

Regna med at dt var så lett, men denne PC-en er fullt oppdatert via Microsoft update.

Så derfor er det liten vits å teste på denne.

Men regner med at jeg må legge inn windows på en eller anna pc her snart, og da skal jeg teste dette!

 

Men det ser ikke ut som om programmet funker helt 100% med office 2007.

Det finner nok noen updates, men den image fila ble bare på 33.9MB, og når jeg oppdaterer en pc her i huset med office 2007, så får jeg rundt 100MB i windows updates, og når jeg velger office i tillegg så blir det rundt 600MB å laste ned ifra Microsoft update.

 

Men som sagt, skal teste dette neste gang jeg må oppdatere en pc her!

 

Et annet alternativ er WSUS, som har blitt nevnt her tidligere, men dette fikk jeg ikke til å fungere så jeg ga opp hele greia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...