Gå til innhold

Spørsmål til kristne fundamentalister


Anbefalte innlegg

[
Men Gud skapte oss i stand til å synde. Han kunne skapt oss ute av stand til å synde. Derfor er det til syvende og sist Gud som har skylda.

 

Men det hadde vel vært litt kjedelig.

 

Så han skapte os syndige for underholdningens skyld, vel vitende om at prisen ville være at milliarder av mennesker skal brenne i Helvete? Det var vel forresten også Gud som lagde Helvete.

 

Alltid gøy med fundies som tror på alt som blir fortalt dem. Religiøse er som barn.

 

Nei, det hadde vært kjedelig å være menneske.

Mange kristne som ikke tror på helvete, forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan se på en kvinne som går på gaten og tenke oi!, hun der var fin og få andre syndige tanker om henne jeg ikke kan styre over. Da har jeg drevet hor med henne i mitt hjerte.

Hvorfor i all verden er Gud en så stor drittsekk at han laget deg på denne måten? Kunne han ikke bare laget mennesket uten begjær? Mye enklre.

 

Jeg kan prøve å forklare litt enkelt med et bilde. Gud hater synd, derfor ble Jesus ofret for oss.

Han hater fortsatt synd, men Jesus i "hvit" kjortel står i veien for Gud når han ser på de som tror på at han døde for våre synder, så ikke gud ser syndene "rødt" vi har gjort, men ser bare Jesus som er ren!

Men Jesus er jo Gud selv. Har han spaltet personlighet? Har han problemer med å styre seg? Er han psykopat? Siden han må ha noen til å holde ham tilbake, mener jeg...

Lenke til kommentar
[
Men Gud skapte oss i stand til å synde. Han kunne skapt oss ute av stand til å synde. Derfor er det til syvende og sist Gud som har skylda.

 

Men det hadde vel vært litt kjedelig.

 

Så han skapte os syndige for underholdningens skyld, vel vitende om at prisen ville være at milliarder av mennesker skal brenne i Helvete? Det var vel forresten også Gud som lagde Helvete.

 

Alltid gøy med fundies som tror på alt som blir fortalt dem. Religiøse er som barn.

 

Nei, det hadde vært kjedelig å være menneske.

Mange kristne som ikke tror på helvete, forresten.

 

Så det er kjedelig i Himmelen? Er det synden som gjør livet spennende å leve?

Lenke til kommentar

De ti bud er teite, det er jo ting som er umulig å ikke gjøre, f.eks. missunnelighet har du ikke kontroll over.

 

Noen som vet hvorfor de ti bud er som de er? Hvorfor skal man ikke lyve? Hvis man aldri lyver vil det antagelig få store konsekvenser for deg selv, i alle fall hvis du bli spurt "er du glad i meg?", "var maten god?" eller hvis du blir spurt av den gravide kone; "syns du fortsatt jeg er vakker?". Man kommer jo borti sånne situasjoner hele tiden og man er jo bare pent nødt til å lyve hvis ikke så blir man dårlig likt tror jeg.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor de ti bud er som de er?
Fordi Herrens veier er uransaklige. Ikke still spørsmål ved bibelen!

Flott svar det der :D Fikk det svaret av presten når jeg skulle konfirmeres... svaret ble etterfulgt av et sånt "skremme menigheten" blikk før han tilføyde, "For hvem tror du at DU er som kan stille spørsmål ved guds ord!?". De vet hvordan de skal få folk små de prestene... og få barn til å la være å større! Jeg mistenkte den gangen at han svarte som han gjorde fordi han ikke visste svaret og i dag er jeg sikker, han visste ikke svaret. Ikke nok med det, han dreit i svaret. For han var det viktisk å tro! Basta! Han var på en måte en fundamentalist sånn jeg ser dem: Sneversynt, ignorant til det irriterende og kom stadig med bibel sitater der han syntes det passer... Og han hadde antageligvis stram tiss når han preket om helvette som ventet alle oss andre.... Er det rart at jeg har blitt ateist??

 

:D

 

Det er vanskelig å la være å lyve i dagens samfunn ja..... Vi strør om oss med hvite løgner hele tiden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Noen som vet hvorfor de ti bud er som de er?
Fordi Herrens veier er uransaklige. Ikke still spørsmål ved bibelen!

Flott svar det der :D Fikk det svaret av presten når jeg skulle konfirmeres... svaret ble etterfulgt av et sånt "skremme menigheten" blikk før han tilføyde, "For hvem tror du at DU er som kan stille spørsmål ved guds ord!?". De vet hvordan de skal få folk små de prestene... og få barn til å la være å større! Jeg mistenkte den gangen at han svarte som han gjorde fordi han ikke visste svaret og i dag er jeg sikker, han visste ikke svaret. Ikke nok med det, han dreit i svaret. For han var det viktisk å tro! Basta! Han var på en måte en fundamentalist sånn jeg ser dem: Sneversynt, ignorant til det irriterende og kom stadig med bibel sitater der han syntes det passer... Og han hadde antageligvis stram tiss når han preket om helvette som ventet alle oss andre.... Er det rart at jeg har blitt ateist??

 

:D

 

Det er vanskelig å la være å lyve i dagens samfunn ja..... Vi strør om oss med hvite løgner hele tiden...

Du er klar over at det er sykt mange hykleriske prester her i Norge? Vi har homofile prester, ikke-troende prester og diverse annet. Så jeg ville ikke dømt de kristne for det. Mange ikke-kristne som går i kirken vet du ;) Men han presten har ingen rett til å dømme noen, det er det Jesus som skal gjøre. Det er farlig å uttale seg om andres tro når man ikke vet noe om den.

Lenke til kommentar
Jeg kan se på en kvinne som går på gaten og tenke oi!, hun der var fin og få andre syndige tanker om henne jeg ikke kan styre over. Da har jeg drevet hor med henne i mitt hjerte.

Hvorfor i all verden er Gud en så stor drittsekk at han laget deg på denne måten? Kunne han ikke bare laget mennesket uten begjær? Mye enklre.

 

Vondt å få mennesket til å formere seg uten at de begjærer hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
De ti bud er teite, det er jo ting som er umulig å ikke gjøre, f.eks. missunnelighet har du ikke kontroll over.

 

Ikke kontroll over en så simpel følelse som misunnelighet? Å joda.

 

Angående spørsmålet til trådstarter så ser jeg på det som litt selvmotsigende. En kristen som så langt det er mulig unngår å synde kan vel kalles fundamentalistisk, mens en mer "liberal" kristen gjerne synder uten å tenke så mye over det.

 

Jeg ser heller ikke problemet med å følge de fleste av de 10 bud. For en som har viet mye av livet sitt til den kristne religion er alle budene forholdsvis enkle å følge, tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...